Nuffnang

Saturday, June 25, 2016

Susu Banyak, Bayi ceria, Ibu Gembira

Hi mommies! Baby dah menyusu ke tu? Baby meragam tak cukup susu? Jangan panik ye. Susah sekarang, masa akan datang kita akan lebih hargai usaha kita nak menyusukan baby kita tu. Susah payah mesti ada hasilnya kan? Alhamdullilah, fa masih menyusukan Airis sampai sekarang. Bila orang tanya fa jawab "Alhamdullilah airis masih menyusu badan, alhamdullilah masih lagi rasa bengkak susu & alhamdullilah susu masih banyak" 

Pernah ada terlintas nak putuskan susu Airis, tapi mama cakap kenapa nak putuskan susu dia, biarlah itukan rezeki airis... dulu mama yang paksa fa beri airis susu formula sekarang mama pulak yang support dengan penyusuan susu ibu ni. Alhamdullilah.

Bagi fa, supplement memang membantu fa hasilkan susu yang mencukupi untuk Airis. Malah berlebih-lebih sampai sekarang. Ada yang tolak terus supplement dan ada yang memperlekehkan kebaikan supplement. Tapi lain orang lain pendapatnya kan. Bagi fa supplement bantu badan lebih sihat supaya mampu menghasilkan susu yang berkualiti dan cukup untuk baby. Jika makan supplement tapi tak terapkan konsep asas penyusuan sama je kan? 

If lepas makan supplement masih juga susu merundum, cuba chek pemakanan kita, cek balik water intake, buat power pumping untuk rangsang kembali pengeluaran susu - InsyaAllah anda akan nampak hasilnya nanti.

PENGEDAR SHAKLEE SRI PETALING

Selalunya jika ada ibu-ibu yang whatsapp fa yang ada masalah penyusuan, fa suka suggestkan mereka full set ini (Set Penyusuan 3M) kerana setiap vitamin dalam set ini mempunyai peranan masing-masing yang penting diambil oleh ibu sepanjang penyusuan, tetapi semua ikut budget si ibu tersebut. Untuk Set Budget anda boleh ambil Alfalfa+ESP+Ostematrix.

PENGEDAR SHAKLEE SRI PETALING

Energizing Soy Protein Isolate Powder (ESP)
Antara komposisi utama dalam susu ibu ialah protein. Protein adalah makanan sel. Protein berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu. Mengawal atur keseimbangan bendalir dalam badan. Pembinaan hormon, enzim dan antibodi memerlukan protein. Selain itu protein dikatakan membantu mengawal keseimbangan asid bes untuk mengangkut nutrien dan sumber tenaga.
ESP membantu memekatkan susu, memberi tenaga berkekalan untuk ibu yang tahan selama berjam-jam lamanya. Selain itu ESP membantu ibu memperolehi kesan yang optimum untuk pengambilan vitamin-vitamin lain. Kulit juga menjadi lebih licin, gebu dan anjal.

PENGEDAR SHAKLEE SRI PETALING

Alfalfa Complex 
(Selepas bersalin dan menyusu - as MILK BOOSTER)
Raja segala tumbuhan, membantu meningkatkan imunisasi, mengandungi kalsium dan bagi ibu-ibu yang menyusu ia sangat membantu MEMPERCEPATKAN PENGHASILAN SUSU IBU.

PENGEDAR SHAKLEE SRI PETALING

Ostematrix (Calcium & Magnesium)
Dalam susu ibu, antara komposisi mineral yang tinggi ialah kalsium. Kalsium penting untuk bina darah, bina tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia. Bagi ibu yang mengandung atau menyusu, pengambilan kalsium tidak boleh dipandang remeh. Bagi ibu2 yang tidak menjaga dan mementingkan pengambilan kalsium dalam diet harian, maka kalsium untuk penghasilan susu ibu akan diserap dari yang sedia dalam tubuh ibu.
Jika perkara ini berlarutan dan si ibu tidak menggantikan semula kalsium ini maka si ibu tadi akan mengalami risiko osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang, mudah letih dan lesu serta muka menampakkan garisan tua.
Pengambilan Ostematrix juga dapat membantu ibu yang mengalami masalah susu merudum ketika period.

PENGEDAR SHAKLEE SRI PETALING

B-Complex
Lengkap dengan 8 kumpulan Vitamin B yang diperlukan oleh tubuh badan demi membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil dan wajah berseri. B complex juga vitamin anti stress. Jadi bila tiada stress, penghasilan susu lebih baik.

PENGEDAR SHAKLEE SRI PETALING

Vita-Lea® Iron Formula (Multivitamin)
Vitalea adalah multivitamin yang lengkap dengan 28 jenis vitamin dan mineral. Sangat perlu demi memastikan tubuh badan menerima semua zat dan vitamin yang penting untuk kesihatan optimum dan perlu dalam menjamin kesejahteraan secara am.
Zat besi dalam Vita-lea dapat membantu ibu menambah zat besi kerana kebiasaannya ibu mengandung dan menyusu kekurangan zat besi dan jika tidak ditampung boleh menyebabkan ibu mudah pitam, lesu, kurang daya ingatan dan kurang konsentrasi.

Jangan lupa Konsep Asas Penyusuan penting jika anda ingin menjayakan penyusuan hingga berjaya!

{PERTAMA}
Kerapkan menyusu bayi (On demand) bagi ibu yang bekerja perlu mengepam dengan konsisten setiap 3 jam sehingga payudara benar-benar kosong

{KEDUA}
Pengamilan air kosong yang mencukupi - 3 liter dan lebih

{KETIGA}
Makan makanan yang seimbang dan tak digalakan diet yang keterlaluan

{KEEMPAT}
Keperluan rohani untuk ketenangan, zikir dan berdoa untuk penyusuan yang lancar.

Nak dapatkan tips penyusuan yang esklusif? Syaratnya beli dengan fa & jadi sebahagian customer fa yang dah berjaya dengan penyusuan susu ibu. InyaAllah anda NEXT!

Happy Sharing

===========================================

PENGEDAR SHAKLEE SRI PETALING, PENGEDAR SHAKLEE BUKIT JALIL, PENGEDAR SHAKLEE SUNGAI BESI, PENGEDAR SHAKLEE TASIK SELATAN, PENGEDAR SHAKLEE KUCHAI LAMA,PENGEDAR SHAKLEE OUG

Whatsapp/SMS/Telegram 012-3841916
Like us on Facebook : Finurz Creations
Follow us on Instagram : @finurz_creations





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...