Nuffnang

Thursday, November 24, 2016

Pikat Suami dengan Essential Oil

Semenjak Fall in Love dengan Essential oil ni banyak ilmu baru yang fa belajar. Kalau sebelum ini hanya ilmu tentang supplement untuk masalah kesihatan tapi lain pula dengan essential oil ni banyak main dengan jiwa..emosi... ha gitu..

Mungkin ada supplement yang bantu masalah kedinginan suami isteri contoh seperti Vitamin E.. zinc.. GLA.. VIVIX..semua ini membantu menyihatkan dalaman kita seperti organ-organ reproduktif  supaya lebih sihat tapi dengan essential oil, ianya membantu menaikan mood ghairah atau perasaan 'keinginan' untuk 'bersama' dengan pasangan kita tu lebih lagi. Kiranya dua-dua ini saling membantu juga lah. Kan selalu kalau kita nak naikan mood atau suasana romantik kita mesti pasang lilin aroma terapi.. spray bilik tu kasi wangi..alah macam tak biasa kan?? Selalu benda ni orang buat time malam pertama atau masa honeymoon, tapi tak kan time tu je kan sekarang ni lagilah perlu sebab taknak mood romantik suami isteri tu hilang sampai bila-bila. 

Kalau ikutkan ada banyak actually essential oil yang bantu masalah kedinginan ni. Tapi fa akan fokus beberapa je la tak nak anda pening fikir mana satu yang sesuai & perlu untuk masalah anda ni. Adalah beberapa kenalan yang whatsapp fa cerita tentang masalah kedinginan untuk melakukan hubungan intim atau make love ni. Hanya pasangan yang dah berkahwin akan faham.. Bukan semua pasangan perfect bila bercerita tentang hubungan intim , ada yang boleh kira beberapa kali je make love, ada yang PJJ (perhubungan jarak jauh) Mudah letih..tak ada mood.. dingin..stress di tempat kerja.. keletihan dan sebagainya ni antara punya kita dingin ketika nak make love

Geranium Essential Oil




Kalau dekat group kami panggil EO ni GERAMiun. Dari feedback mereka-mereka yang amalkan secara konsisten eo ni memang akan rasa geram nak terkam tengok pasangan masing-masing :) 
Bau Geranium yang menenangkan, wangi, sexy dan exotic, mampu menaikan semangat dan confidence level  seseorang selain mampu membantu untuk  meningkatkan keghairahan dan keintiman antara pasangan. Bau bunga geranium ni mampu merangsang hormon happy baik isteri atau suami, mampu  meningkatkan mood romance dan dipercayai membantu masalah libido kaum lelaki dan wanita. Geranium juga membantu menstabilkan hormon, mhhnnengatasi keletihan, mengurangkan gejala PMS, simptom-simptom menopause dan lain-lain

Geranium juga bagus untuk lelaki yang mempunyai masalah imbalance hormon. Bukan wanita saja tau. Geranium membantu sperm lelaki lebih berkualiti jadi bagi anda yang sedang TTC boleh la cuba Geranium Essential oil supaya meningkatkan peluang untuk hamil :)

Ylang-Ylang Essential Oil



Semua tahu kan Ylang-ylang atau bunga kenanga ni memang baunya wangi. Selalu nenek-nenek kita akan selitkan bunga ni dekat sanggul supaya rambut bau wangi. Kalau dulu delat kampung-kampung, bunga ni akan ditabur atas katil pengantin :)
Bau Ylang-ylang ni mampu menghidupkan suasana romantik dan happy. Siapa yang menyapu essential oil Ylang-ylang ni dekat bahagian hormon (seperti peha, pergelangan tangan, bawah abdomen atau pada point vitaflex pada kaki) bantu menaikan mood ghairah &berseronok semasa hubungan intim.

Joy Essential Oil

Letak beberapa titik eo ni dalam diffuser, anda akan dapat rasakan kelainan masa tengah make love tu. Feeling dia macam best..nama pon JOY kan..hhhehe.
Joy essential oil ni diketagorikan sebagai "blend essential oil" sebab dalam Joy ni ada banyak EO yang membantu anda menaikkan mood ghairah, romantis dengan pasangan anda. Anda boleh sapu EO ni dekat hormon area seperti celahan peha sebelum bersama atau diffuse dalam bilik untuk lahirkan suasana romatis. Joy EO ni pon boleh jadikan perfume sebab bau dia more to bunga-bungaan. Cara dia calit je sikit dekat pergelangan tangan atau belakang telinga. Joy EO bantu anda lebih bertenaga, positif setiap hari.

Ha.. takpayah la nak susah hati sangat sebab selalu dingin dengan suami atau suami dingin dengan kita. Ini antara oil yang membatu, actually banyak lagi eo yang sesuai cuma ni antara yang basic lah.
 Banyak caranya untuk kita bangkit kan kembali rasa cinta tu. Biasa hal-hal dingin-dingin ni selalu terjadi kat isteri-isteri yang ada anak kecik dan ramai. Yelah, penat urus anak-anak, bekerja lagi mana tak letih & stress kan. Tak menyempat nak bersiap untuk suami.

Cara penggunaan EO ni anda boleh diffuse dalam Diffuser Young Living atau melalui urutan dekat bagian hormon atau rangsangan. Haa ni nanti fa akan story lagi atau whatsapp je fa & i will explain more :)

Kalau anda wanita/isteri yang ada masalah yang sama, meh whatsapp fa. InsyaAllah fa akan advice essential oil yang terbaik. InsyaAllah

Untuk kesihatan dalaman..anda boleh cuba vitamin e atau set kesuburan LINK






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...