Nuffnang

Sunday, October 25, 2015

SHAKLEE OMEGA GUARD : Minyak Ikan Terbaik Dunia

SHAKLEE OMEGA GUARD : Minyak Ikan Terbaik Dunia

Assalammualaikum & Salam Sejahtera

Ada yang PM bertanyakan tentang Shaklee Omega Guard ni & kenapa ianya lain dari supplement minyak ikan yang dijual kat farmasi. Jadi entri kali ni fa nak huraikan perbezaan Omega Guard Shaklee & minyak ikan jenama lain yang boleh anda jumpa kat farmasi diluar sana.

Omega Guard Shaklee diekstrak dari ikan laut air sejuk (sardin, mackerel, herring, anchovies) di perairan negara Jepun & 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan hati minyak ikan dan merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yang mengandungi rangkaian spectrum penuh 7 jenis asd lemak Omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi. Satu sajian Omega Guard membekalkan 905mg Asid lemak Omega-3 EPA dan DHA

KENAPA OMEGA GUARD SHAKLEE TERBAIK DAN PATUT MENJADI PILIHAN SEMUA?
Pengedar Shaklee Sri petaling


Perbandingan diatas ini nak tunjukkan dimana Omega Guard Shaklee mengandungi tinggi kandungan EPA dan DHA berbanding minyak ikan yang lain. Kebanyakkan minyak ikan yang di jual di pasaran tinggi kandungan LEMAK ikan BUKAN minyak ikan. Ini bermaksud, tak sampai 90% 80% 70% pun minyak ikan yang sebenarnya dalam setiap caps minyak ikan yang di makan.

Kita lihat contoh pengiraan kat bawah ni supaya anda lebih faham & jelas.

Contoh 1 : Pristin Fish Oil
 Jumlah EPA + DHA = 660mg. (Jadikandungan minyak ikan dalam 1 caps fish oil ini adalah 660mg)
Manakala total Fish Oil perserving = 1200mg / serving.

1200mg/serving - 660mg kandungan minyak EPA & DHA = So anggaran dalam 50% sahaja kandungan minyak ikan dalam 1 caps yg d makan.

Baki 540mg adalah lemak bukan minyak ikan.

Contoh 2 : Kordels 
1 hidangan ada 1000mg / servings. tetapi kandungan EPA & DHA hanyalah 500mg. Baki lg 500mg adalah lemak dan bukan minyak ikan.

Jadi 1 capsul yang dimakan ahanyalah dapat 50% minyak ikan.

Shaklee OMEGA GUARD 
540mg EPA + 360mg DHA = 900mg kandungan minyak

1000mg / servings = 90% adalah minyak ikan yg berkualiti!

Pengedar Shaklee Sri Petaling

Sebab tu kita boleh bagitahu kepada umum yg minyak ikan shaklee ni terbaik kerana tinggi kandungan minyak ikan. Bukanya Lemak sebagaimana brand yang lain. Semua orang yang beli dan makan minyak ikan semestinya mahukan khasiat daripada minyak ikan. Bukannya lemak. Kan?

Untuk mengetahui sesuatu minyak ikan itu berkualiti tinggi atau tidak..kita lihat pada berapa tinggi kepekatan dan ketulenan minyak ikan tersebut serta kandungan minyak ikan dalam setiap capsul yg di makan
Selain itu...minyak ikan shaklee (Omega Guard) melalui 3x penyulingan. Namanya penyulingan 3 molekul. So pentingnya 3x proses penyulingan ini adalah..seperti 3 point yg tercatat dalam gambar yang fa share diawalnya :)

Pengedar Shaklee Sri Petaling

Manfaat Utama dalam Omega Guard Shaklee
Asid Lemak 
Omega 3 merupakan asid lemak yang penting yang tidah dapat dihasilkan oleh badan. Omega 3 dari tumbuhan tidak dapat ditukarkan kepada EPA & DHA secara berkesan oleh badan. Omega 3 membantu rembeskan protaglandin dengan lebih berkesan untuk menghalang prostetomegaly dan membuang air kecil yang timbul daripada andropos. Ia juga boleh mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormon wanita yang menyebabkan PMS,

Mencegah penyakit salur darah dan strok
DHA & EPA menentang thrombosis, tekanan darah tinggi yang lebih rendah dengan kepekatan darah, melincirkan salur darah  dan peredaran yang lancar. Oleh sebab itu, omega guard sangat efektif untuk membantu mengekalkan tekanan darah yang normal , ketegangan leher dan sakit kepala. Omega guard juga mampu membantu merendahkan kolestrol , menghindar pembekuan darah dalam badan, bantu tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL, kawal masalah obesiti, mencegah arteriosclerosis. myocardial infraction dan mengurangkan risiko penyakit jantung.

Membantu tumbesaran & perkembangan otak janin & perkembangan memori.
DHA adalah nutrien utama untuk otak, sistem saraf & retina. Ia juga penting terutama pada 3 bulan terakhir perkembangan otak janin semasa dalam kandungan. Susu Ibu mengandungi DHA yang tinggi dan DHA meningkatkan keupayaan ingatan & pembelajaran. DHA juga bantu mencegah penyakit Alzheimer, memelihara penglihatan dan pendengaran serta mencegah migrain. Satu hidangan Omega Guard membekalkan 905mg asid lemak omega 3, EPA & DHA

Meningkat sistem imun dan menyihatkan peparu.
Mengawal sistem imun seperti memperbaiki alahan kulit, psoriasis, deman hay, bronkitis, penyakit lelah/asthma, hepatitis, SLE (lupus erythematosus) dan penyakit buah pinggang.

Menentang kanser 
Kajian menunjukkan bahawa omega-3 boleh mencegah kanser paru-paru, payudara, prostat, dan kolon. Ia juga meningkatkan enterogastritis, merangsang kesihatan hati selepas pembedahan dan membantu pankreas pesakit kanser untuk berfungsi dengan lebih efektif.

Memelihara fungsi-fungsi sendi (Arthritis) 
Paras asid lemak dalam omega -3 larut dalam tisu rawan dan membantu mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan. Mencegah arthritis dan memelihara fungsi-fungsi sendi dan gout dengan efektif.

Mencegah Insomnia dan membantu mengurangkan tekanan.
Kajian telah membuktikan bahawa EPA & DHA mempunyai keupayaan menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan kesihatan mental termasuk kemurungan, tekanan, kebimbangan, nuerasthenia, insomnia, autism, kanak-kanak hiperaktif dan penyakit schizophrenia.

Pengedar Shaklee Sri Petaling

✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿



SMS/WhatsAPP/Telegram 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian & pertanyaan mengenai produk Shaklee. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi, Bandar Tasik Selatan, OUG dan sekitarnya

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu


Kini anda boleh dapatkan penjimatan sebanyak 15% - 30% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya **RM68.90 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.

** Tidak termasuk Kos Penghantaran RM10 .60 bagi semenanjung & RM21.20 bagi Sabah & Sarawak


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...