Nuffnang

Wednesday, October 21, 2015

The Shaklee Difference : Kisah Vitamin C Semulajadi & Sintetik

Assalamualaikum & Salam Sejahtera.
Cerita pasal Vitamin C Shaklee sekarang ni dah menjadi-jadi viralnya. Macam biasa, orang memang tak kan pernah puas hati dengan kejayaan orang lain. Jadi bila dah benci, segala mala keburukan keluar kan? Tapi fa tak gentar.. Shaklee sentiasa jaga nama baik mereka & orang-orang dibawah mereka. Jadi segala viral ni atau berita yang tak sahih Pihak Shaklee akan lakukan siasatan terperinci supaya nama Syarikat tidak terjejas. 

Dalam berjuta produk Vitamin C dekat farmasi, online mahupun brand lain kenapa fa pilih Shaklee? Bukan sebab fa jual Shaklee atau Shaklee bayar fa bonus beribu ringgit setiap bulan TAPI keberkesanan produk itu sendiri yang fa dah rasai selama bertahun-tahun. Kalau tak makan, tak rasa camne nak jual & share kan? 

Shaklee sentiasa menitik beratkan setiap bahan & ramuan yang mereka gunakan untuk menghasilkan produk supplement yang bermutu & terbaik untuk semua. Setiap satu tablet/supplement telah menjalani ujian kualiti sebanyak 100,000 kali  bagi memastikan ketulenan setinggi yang mungkin. Selain itu Shaklee juga melabur sehingga $250juta untuk ujian klinikal & landmark study.

Apabila anda memilih Shaklee, anda akan tahu 3 moto utama Shaklee iaitu SENTIASA SELAMAT, SENTIASA BERKESAN, SENTIASA MESRA ALAM.


ALHAMDULILLAH! PRODUK SHAKLEE MMG DIJAMIN 100% DARIPADA BAHAN SEMULAJADI.

JOM luang sikit masa baca cerita kat bawah ni.......
.
.
.
Nurull Halawati - Penulis Skrip dan Novel
5 August at 21:56 · 
Saya perlu tulis kisah ini untuk kebaikan semua!
KISAH BENAR: KERAP MAKAN LUAR & MAKAN VITAMIN C PUNCA KANSER!!

Alkisahnya, tadi saya ada pitching filem hantu Thailand, untuk projek worldwide di Kl Sentral. Saya menanti CEO syarikat tersebut yang menelefon saya untuk sama-sama menghadap panel, berkaitan budget filem dan sebagainya.

Bila dia tiba, kami berbual sementara menanti giliran dipanggil. Kami bercerita soal kerjaya masing-masing. Bila dia tahu karya saya Stanza Cinta dan Walau Sedetik Cuma...mukanya nampak berubah. Saya katakan pada dia saya suka buat drama berat, kisah pesakit kanser. Sebab kawan baik saya meninggal sebab kanser.

Tika itu dia membuka cerita, "saya pesakit kanser!"
Saya tergamam!!. Jika diteliti keadaannya memang tidak nampak seperti orang sakit kanser. Nak kata sakit biasa pun tidak. Memang cergas, sihat dan ceria.

"Saya ada kanser darah. Doktor kata lepas dua kali kimo saya dah mati..."
Begitu mukadimahnya becerita pada saya.

"Memang dah lama saya berhasrat nak buat drama kisah saya ni. Supaya jadi iktibar...tentang akibat kanser, pada pesakit itu sendiri, juga pada keluarga dan orang tersayang yang menghidap kanser!!'
kisahnya memang sadis..memang boleh menangis dibuatnya!
Tapi, apa yang saya nak ceritakan ini jauh lebih penting dari liku-liku yang dihadapinya tatkala doktor mengesahkan, "awak meghidap kanser!"

Katanya, selepas mendapat ujian darah, dokor hanya bertanya 3 perkara pada beliau..

1) Doktor : You suka makan luar ye?
Mr X : Bukan suka, memang hari-hari makan luar....( isterinya seorang Manager di sebuah hotel terkemuka. Kerjaya dan gaji yang besar)


2) Doktor : You biasa makan vitamin C ke?
Mr X : Yes..Saya memang suka makan Vitamin C. Antara amalan dia sejak remaja belia lagi.


3) Apa minuman yang You selalu amalkan??
Mr X : Saya suka minum air lemon suam! Ataupun ice lemon tea.

Ok, berdasarkan soalan itu,doktor sendiri sudah tahu apa faktor yang menyebabkan kanser darah pada tubuh beliau.

1- Makanan luar antara punca kanser kerana kandungan MSG dan bahan perasa yang terlalu tinggi. (Saya sendiri memang selalu ada pengalaman buruk jika makan luar di kedai, selalu akan pening yang teramat, loya dan muntah-muntah!)

2- Doktor kata Vitamin C itu juga antara penyebab Kanser! Kerana kandungan bahan kimia didalamnya! Ramai yang tak tahu sebab dengar vitamin je mesti baik dan bagus! Sedangkan dalam Vitamin tu terdapat bermacam-macam bahan kimia juga.
Masa ini saya tersentak kejap! saya hari-hari telan Vitamin C shaklee, alamakk..rasa gerun pula tetiba. Saya tanya dia Shakleetu ok tak? Dia kata yang tu dia tak tahu tapi jangan makan Vitamin C yang bukan-bukan. Pastikan takde bahan kimia! Tika itu saya teringat, Shaklee memang tidak mengandungi bahan kimia, ianya neutral 100%.

3- MINUMAN?? Doktor kata, nasib baik You suka amalkan minuman ni. Ada sejenis air yang You selalu minum yang buat You masih selamat. Itulah dia AIR LEMON!!!
Air lemon jika diminum dengan ais akan menjadi Vitamin C secara semulajadi.
Air lemon jika dminum dengan air suam akan menjadi ubat untuk kanser!
itulah air kegemarannya yang diminum selama ini, yang mengurangkan gejala kansernya dari merebak dengan teruk!

Selepas disahkan menghidap kanser, Mr X tidak mahu menjalani rawatan kimoterapi. Ubat-ubatan hospital yang dibeli sebanyak RM37k tidak dimakan. Punyalah mahal macam boleh beli kereta!
Kebetulan seorang kawannya, baru menjalani kimoterapi di hospital swasta dengan kos sebanyak RM147k..tapi keesokan harinya meninggal dunia! Disebabkan itu, dia langsung tidak berniat untuk menjalani kimoterapi!!

Saya berjanji untuk menulis kisahnya untuk didramakan. Dia seorang yang sangat positif, bersemangat dan kuat berhadapan dengan kansernya, namun dugaan yang dilaluinya dari sudut yang lain. Nanti akan saya nukilkan dalam karya saya.
Pesan dia pada saya, tolong jaga pemakanan..jaga pemakanan! Jangan banyak makan di luar, jangan makan vitamin C atau ubat-ubatan yang ada bahan kimia..dan selalulah minum Air Lemon. Setiap pagi dan malam!

p/s: Balik rumah terus beli lemon banyak-banyak. Saya takkan bagi anak makan Vitamin C dari farmasi yang saya beli bulan-bulan tu. akan cari yang nuetral sahaja.
Kalau nak insaf, nak control nafsu makan yang tinggi melangit, jumpalah orang sakit, berbuallah dengan pesakit-pesakit kronik.Baru thu betapa BESARNYA NIKMAT SEBUAH KESIHATAN ITU!!!!!
Selamat menjaga keluarga anda semua, buat para isteri jagalah makan minum suami dan anak-anak, supaya makanan yang dimakan halal, selamat dan diyakini bersih!-
.
.
.

Perbezaan Shaklee
Setiap tablet vitamin C Shaklee mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya (500mg) dan pembebasan 1.5 vitamin C buah tersebut kedalam tubuh badan kita setiap jam. Ujian Klinikal telah membuktikan vitamin C didalam 2 tablet vitamin C Shaklee (Didalam masa 5 jam) mampu kekal didalam plasma darah kita selama 24jam.

Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavanoid (25% dari bioflavanoid diekstrak dari kulit buah) yang juga dikenali sebagai vitamin C Complex. Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin C didalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.

Adakah anda tahu?
✔ Haiwan seperti arnab mampu menghasilkan vitamin C mereka sendiri sebanyak 18g vitamin C sedangkan manusia tidak dapat menghasilkan vitamin C secara semulajadi. Tambahan pula Vitamin C bersifat larut air dan akan hilang berterusan dari tubuh kita. Oleh itu kita perlu mengambil Vitamin C setiap hari. 

✔ Vitamin C tidak memberi kesan toksik. Kajian dari Dr.James Scala telah menunjukkan adalah selamat untuk mengambil 5,000mg (10 biji) hingga 10,000mg (20 biji) vitamin C setiap hari. Dr.Pauling yang menemukan vitamin C mengambil sebanyak 18g (18,000mg) sehari dan beliau sihat secara fizikal pada umur 92tahun.

✔ Setiap hidangan buah-buahan membekalkan sekitar 45-60mg vitamin C. Buah-buahan akan meghasilkan vitamin C yang lengkap dalam masa 10 hari selepas buah itu ranum. Oleh yang demikian, buah yang tidak ranum mengandungi kandungan Vitamin C yang sedikit dan kandungan vitamin C dalam buah akan berkurangan kepada separuh  selepas dipetik & akan termusnah bila terdedah kepada kepanasan.

Jadi pengguna tegar Vitamin C boleh lah bertukar kepada Vitamin yang terbukti semulajadi & ditanam secara organik seperti SUSTAINED RELEASE VITA-C PLUS shaklee yang terjamin tahap keberkesanannya & semulajadinya.

Setiap produk yang masuk ke dalam setiap botol Shaklee direka untuk meningkatkan kesihatan, berfungsi tanpa kompromi dan sentiasa mesra alam kerana Shaklee telah menjalankan sebanyak 350 ujian keatas setiap ramuan botani yang baru untuk logam berat, racun serangga dan bahan tercemar yang lain dan lebih 80,000 ujian kualiti setiap tahun untuk menjamin ketulenan dan keselamatan bagi setiap produk.

✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿



SMS/WhatsAPP/Telegram 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian & pertanyaan mengenai produk Shaklee. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi, Bandar Tasik Selatan, OUG dan sekitarnya

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu


Kini anda boleh dapatkan penjimatan sebanyak 15% - 30% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya **RM68.90 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.

** Tidak termasuk Kos Penghantaran RM10 .60 bagi semenanjung & RM21.20 bagi Sabah & Sarawak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...