Nuffnang

Wednesday, October 21, 2015

SHAKLEE OSTEMATRIX™ Bukan Sekadar Kalsium

SHAKLEE OSTEMATRIX™ Bukan Sekadar Kalsium

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Pernah tak anda bangun dari tidur dan terasa sengal-sengal badan mencucuk-cucuk dan lemah je rasa? Maknanya badan anda kekurangan kalsium & anda mungkin tidak titikberatkan pengambilan kalsium harian anda. Kadang-kadang kita fikir segelas susu setiap hari dah mampu cover pengambilan kalsium seharian kita. At least minum susu kan? Macam mana anda yang bukan pengemar susu? Dari mana datangnya sumber kalsium tu?

Kalsium bukan hanya pada susu. Kalsium juga banyak terdapat pada makanan. Antara makanan yang kaya dengan kalsium ialah :
° Keju
° Yogurt
° Sayuran hijau seperti bayam, kale, Brokoli, lobak putih
° Kekacang seperti Almond, Kacang kuda, Kacang dahl
° Buahan seperti oren, pisang
° Taufu
° Ikan salmon
° Ikan Sardin
° Bijirin seperti Oatmeal, kinoa 
° Buah-buahan kering

Kepeluan Kalsium yang diperlukan seharian mengikut peringkat umur:
✔ Remaja (18 tahun kebawah) - 1300mg kalsium
✔ Lelaki dan wanita dewasa (19-50 tahun) - 1000 mg kalsium
✔ Individu lebih dari 50 tahun - 1200 mg kalsium
✔ Ibu hamil dan menyusu -1.200 mg kalsium

Kepentingan Kalsium pada wanita.
Wanita berusia 18 tahun dan keatas memerlukan sekurang-kurangnya 1000 mg kalsium sehari terutamanya mereka yang sedang hamil dan selepas kelahiran. Sekurang-kurangnya wanita hamil memerlukan 4 hidangan tinggi kalsium setiap hari dan perlu diteruskan sehingga bayi lahir, tempoh berpantang, penyusuan dan sehingga bayi putus susu. Pengambilan kalsium yang mencukupi perlu untuk menguatkan tulang dan menghalang hakisan tulang (osteoporosis) di masa akan datang.

Pengedar Shaklee Sri PetalingPengedar Shaklee Sri Petaling

Pengambilan Kalsium oleh Ibu hamil dan menyusu tidak boleh dipandang remeh ini kerana semasa hamil bayi dalam kandungan menyerap seberapa banyak kalsium si ibu dan akan membuatkan ibu mengalami risiko osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang serta bengkak kaki, muah letih dan lesu. Manakala bagi ibu menyusu, pengambilan kalsium penting dalam tempoh penyusuan kerana antara komposisi mineral yang tinggi dalam susu ibu ialah kalsium. Bayi yang menyusu akan mendapat kalsium semasa menyusu untuk pembinaan tulang, gigi yang kuat.

Pengedar Shaklee Sri Petaling

Kekurangan kalsium di dalam badan boleh mengakibatkan :
☑ Kekejangan otot
☑ Insomnia
☑ Kerosakkan pada gigi / gigi rapuh
☑ Osteoporosis
☑ Pertumbuhan terbantut

Bagaimana nak pilih supplement kalsium yang terbaik?
Kat farmasi memang banyak kan supplement kalsium ni. Ada yang murah, ada yang mahal. Tapi anda tengok tak kandungan kat botol supplement tu? Lengkap ke tak lengkap atau semata kalsium? Sumber kalsium itu dari pada apa? Halal ke tak?  Selamat ke tak? Jangan sebab murah atau brand je anda beli. Kena jugak ambil tahu setiap kandungan dalam tu.

✔  Pilih Produk yang ada vitamin D dan magnasium
 Elakkan produk yang diperbuat daripada tulang dan dolomite untuk mengelak daripada keracunan plumbum
✔  Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap mineral.


Ostematrix Shaklee bukan sekadar kalsium!
1 biji Ostematrix = 1 gelas susu tinggi kalsium = 80 biji badam

1.000 mg Kalsium - Daripada sumber yang mempunyai tahap kepekatan tinggi dan mudah diserap
400mg Magnesium - Membantu mengabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya
400IU Vitamin D - Merangsang penyerapan kalsium
Boron - Bantu dalam metabolisma tulang
Manganese, kopper dan zinc - Menguatkan enzim yang membantu dalam pembinaan kepadatan tulang.

Manfaat Utama Ostematrix Shaklee:
Menguatkan tulang - Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa) kuku rapuh, eczema, konvulsi/kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas - Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan , sakit sendi dan artritis.

Meringankan Stress - Ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, Impuls saraf, penenang saraf, menggalakan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mempi buruk & stress. Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala & pitam.

Memperbaiki masalah haid - Kajian menunjukan dengan pengambilan 1,000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.

Pengalkalian tubuh - Kalsium adalah mineral alkalin dan ianya berkesan memanstikan imbangkan PH tubuh, Ianya juga menghalang obesiti diwaktu umur tua. Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrient dan merangsang detoksifikasi.

Memperbaiki hiperaktiviti perut & sakit gastrik

✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿


SMS/WhatsAPP/Telegram 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian & pertanyaan mengenai produk Shaklee. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi, Bandar Tasik Selatan, OUG dan sekitarnya

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu


Kini anda boleh dapatkan penjimatan sebanyak 15% - 30% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya **RM68.90 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.

** Tidak termasuk Kos Penghantaran RM10 .60 bagi semenanjung & RM21.20 bagi Sabah & Sarawak




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...