Nuffnang

Thursday, October 15, 2015

SHAKLEE VITA-LEA® IRON FORMULA Multivitamin Pelengkap Nutrisi Harian

SHAKLEE VITA-LEA® IRON FORMULA Multivitamin Pelengkap Nutrisi Harian

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Pengedar Sah Shaklee Sri Petaling

Berapa ramai kat sini suka makan? Rasa-rasanya makanan yang anda makan tu berkhasiat tak? Lengkap dengan segala nutrisi yang diperlukan badan? Fa suka makan & fa mengaku semua makanan yang fa ambil bukanlah 100% berkhasiat pon. Fast food, makanan manis, berminyak, over cooked semua ni lengkap dalam pengambilan makanan seharian fa. What-to-do This is life!

Sebab itu fa ambil supplement. Supplement ni bukanlah ubat tahan sakit atau ubat yang menyembuhkan penyakit. Supplement ni dalam bahasa melayu - Makanan Tambahan/vitamin yang membantu melengkapkan tubuh badan kita dengan nutrisi-nutrisi seimbang so that badan kita akan sihat & kurang dijangkiti penyakit - InsyaAllah.

Masyarakat Melayu kita ni belum lagi 100% mengamalkan pengambilan supplement. Kita diajar untuk makan ulam-ulaman, akar kayu dari dulu lagi. Fa sendiri suka makan ulam-ulaman tapi berapa banyak ulam dan berapa jenis yang kita makan & berapa kerap pulak kita makan kan? 

VITA-LEA® IRON FORMULA  Shaklee merupakan multivitamin yang pertama dicipta didunia ni pada tahun 1915. Maknanya Vitalea ni dah 100 tahun berada didunia ni. Asalnya Vitalea ni dikenali sebagai Vitalize-Mineral yang disingkatkan menjadi "Vita-Min"( Jadi perkataan Vitamin yang kita gunakan hari ni asalnya dari Shaklee - hebat bukan?) Peningkatan teknologi mengubah bentuk Vitalea dari cecair (90 tahun dulu) kepada bentuk tablet sebagaimana yang kita makan sekarang. Setiap tablet Vitalea mengandungi 30 jenis nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada syuran dan buah-buahan, 12 vitamin & 7 Mineral penting yang disarankan oleh RDA dan diformulasi secara konprehensif dan sangat seimbang.

Menarik tentang VITA-LEA® Shaklee:
✔ Multivitamin pertama didunia dicipta
✔ Tablet Vita-lea disalut dengan serbuk nutrisi - Spirulina. Dihasilkan dengan teknik terkini & teknologi eksplosif yang komplex disebut "Explo-tab"
✔ Merupakan tablet multivitamin yang paling pantas terlarut dalam air dan tubuh manusia.
✔ Mineral didalamnya muda berintegrasi dengan protein untuk penyerapan yang pantas oleh usus kecil.
✔ Ujian klinikal membuktikan dengan mengambil Vita-Lea selama setahun akan mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%.
✔ Vita-lea telah dipilih oleh Center for Science di Amerika Syarikat sebagai THE BEST MULTIVITAMIN di dalam Public Interest pada tahun 2000

Fakta Nutrisi di dalam VITA-LEA® Shaklee:
☑ Vitamin A - Kesihatan mata, kulit, anti-oksida, melawan kanser, cegah rabun malam, bantu tumbesaran, kuatkan kerangka tulang, gusi, gigi, system respiratori, sistem imun dan rambut yang sihat.
☑ Vitamin D – Meningkatkan kepadatan tulang, mencegah penyakit tulang lembut, osteoporosis dan psoriasis.
☑ Vitamin E – Anti-oksida, kepejalan kulit, kulit berseri, melancar sirkulasi darah, mencegah darah beku, sakit jantung, katarak, atritis, baik untuk sistem produktif lelaki, mengurangkan kesan parut.
☑ Vitamin C – Anti-oksida, melawan kanser, merangsang formasi kolagen, meningkatkan daya tahanan penyakit, percepat sembuh luka, mencegah selsema, gusi berdarah, darah beku, hidung berdarah.
☑ Asid Folik – Kesihatan fetus, merangsang pengeluaran susu badan, kesihatan sel darah merah, kurangkan risiko sakit jantung dan kanser serviks, anemia, osteoporosis, tekanan, ulsert mulut, kesihatan kulit.
☑ Vitamin B1 – Menukarkan makanan kepada tenaga, perkasa memori, kecerdasan mental, membina dan meransang peredaran darah, bantu tumbesaran, masalah keresahan, mabuk laut/darat, mengurangkan petanda herpes zoster.
☑ Vitamin B2 – Tukarkan makanan kepada tenaga, anemia, keletihan mata, katarak, jangkitan lidah dan mulut, kekejangan.
☑ Vitamin B3 – Tukar makanan kepada tenaga, menghasilkan hormone, meransang peredaran darah, lower blood ripid, merawat kepeningan, cirit-birit, migraine, ulser, nafas berbau, baik untuk perut dan usus.
☑ Vitamin B6 – Metabolisma protin, baiki otot, senggugut, penenang, tenaga, elakkan muntah-muntah, bibir kering, glossitis, dermatitis, kekajangan, kebas, anemia.Vitamin
☑ B12 – Membantu tumbesaran fetus dan kanak-kanak, bantu selera makan, tindak balas saraf, baik untuk kecerdasan otak, kekuatan fizikal, memori, focus, keupayaan seksual dan mengelakkan anemia, keletihan, keresahan, diabetis, rabun.
☑ Biotin – Bantu B-kompleks berfungsi lebih efektif, cegah rabun, rambut beruban dan gugur, diabetis, sakit otot, eczema dan keradangan kulit.
☑ Vitamin B5 – Meredakan tekanan, kesan penenang, melawan alahan, sembelit, keletihan, atritis, meredakan kesan sampingan akibat antibiotic, mencegah jangkitan, percepat sembuhan luka.
☑ Kalsium – Baik untuk tulang dan gigi, darah beku, kebas, kejang, rasa sakit, insomnia, mengekalkan kadar degupan jantung normal, mencegah osteoporosis / penyakit tulang lembut.
☑ Fosforus – Meningkatkan kepadatan tulang, diabetis, batu karang, mencegah pereputan tulang, membantu ligament / otot dan meredakan kesakitan akibat atritis, anoreksia.
☑ Iodin – Baik untuk tirod, membantu tumbesaran fetus, tingkatkan kadar IQ kanak-kanak, membina ligament/otot dan kesinambungan tisu-tisu, kekuatan fizikal, mengawal berat badan.
☑ Zat Besi – Membentuk hemaglobin, redakan kesakitan akibat PMS (senggugut), membantu tumbesaran, melawan penyakit, mengelakkan keletihan, anemia.
☑ Magnesium – Kesihatan tulang, gigi, merehatkan otot dan sistem saraf, sifat penenang semulajadi, mencegah tekanan, diabetis, sakit jantung, batu karang, sakit buah pinggang, hati dan masalah penghadalamn.
☑ Copper – Membantu menukarkan zat besi kepada haemoglobin, kesihatan rambut, edema, penyakit berkaitan tulang, masalah kebangkakan.
☑ Zink – Meningkatkan sistem imun, percepat sembuhan luka, keupayaan seksual lelaki, mencegah masalah prostat, baik untuk deria rasa dan bau, ketajaman minda.

Manfaat Utama VITA-LEA® Shaklee :
Penambahan tenaga segera - Pemberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatan mental sekaligus membantu sistem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran mahupun kerja
Pelengkap Nutrisi - Kekurangan pelbagai vitamin & mineral penting akibat amalan diet yang tidak seimbang terutamanya vegetarian dan anemia.
Keupayaan sistem produktif - Penting untuk kanak-kanak & remaja yang sedang membesar.
Metabolisma - Sangat membantu dalam stimulasi metabolisma dan melambatkan proses penuaan.
Elemen penting pada sel tubuh - Menyediakan asa nutrisi untuk memastikan sel-sel hidup, pertumbuhan sel-sel baru, proses tumbesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku dan hormon serta menjaga kesihatan tiroid.
Melindungi organ - Melndungi fungsi buah pinggang dan hati.

Pengedar Sah Shaklee Sri Petaling

Nak Vita-lea FREE? Senang je. Sepanjang bulan ni dengan membuat sebarang pembelian produk Shaklee & Daftar Ahli, anda akan dapat 1 botol VITA-LEA Shaklee secara PERCUMA. Tak tahu macam mana nak daftar? PM fa sekarang juga & fa akan uruskan segalanya :) Bukan dapat free vitalea je.. macam-macam benefit Ahli anda terima. Jangan tunggu lagi. Offer terhad untuk bulan oktober 2015 ni sahaja!!

✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿


SMS/WhatsAPP/Telegram 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian & pertanyaan mengenai produk Shaklee. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi, Bandar Tasik Selatan, OUG dan sekitarnya

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu


Kini anda boleh dapatkan penjimatan sebanyak 15% - 30% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya **RM68.90 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.

** Tidak termasuk Kos Penghantaran RM10 .60 bagi semenanjung & RM21.20 bagi Sabah & Sarawak


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...