Nuffnang

Sunday, March 8, 2015

Supplement apa yang patut dan perlu saya ambil jika saya merancang untuk hamil.

Assalamualaikum & Salam Sejahtera.

Kalau korang baca ini maknanya korang salah sorang yang sedang merancang untuk hamil. Bertahun kahwin tapi masih belum dikurniakan zuriat mungkin korang akan rasa stress dek cakap-cakap dari mereka yang mulut lazer tu kan.... 

Takpe, relax keep calm meh fa bantu. Bantu untuk korang pilih supplement yang terbaik untuk korang dan pasangan korang. Selebihnya kita serah pada Allah. Sesungguhnya kita hanya merancang... Allah yang Maha Menentukan.

Sebelum tu fa nak share pengalaman fa mencuba dan menggunakan pelbagai produk/supplement di luar sana. Asal orang cakap bagus, fa cuba. Asal iklan kata untuk hamil, fa cuba. Asal nampak sesuai untuk mereka yang ingin hamil, fa cuba. Korang sama tak macam fa? 

Fa pernah cuba produk yang berasaskan jamu, kacip fatimah. Popular gak lah jenama ini. Actually selepas kahwin fa memang ade masalah 'KEPUTIHAN'. Jadi fa baca kacip fatimah bagus untuk masalah ni. Dealer tu cakap, produk dia tak panas, sesuai untuk mereka yang ingin merancang. Fa just repeat beli 2 kali je. Dedua kali period. Tak penyabar kan? Kebanyakkan produk yang fa guna semua takat repeat beli sekali ke 2 kali je. Sebab pertama, lepas makan rasa badan tak sedap. Side effect macam berat badan naik mendadak, period tak normal macam-macam.

Pernah jugak pergi klinik kesuburan. Makan clomid. Doktor kata Clomid takkan buat berat naik.. tapi percayalah..berat fa naik mendadak jugak. Bila kita makan pil hormon, perubahan pada hormon tu akan buat kita asik nak makan.. ye ke? Ape yang kita fikir tulah yang jadi mungkin. 2 kali repeat chekup klinik kesuburan..pastu tak pergi dah..malas..

Kenapa Shaklee?
Sebelum fa start makan shaklee, fa banyak jugak google baca & ambil tahu setiap kandungan dalam setiap vitamin tu. Setiap kandungan mengandungi kebaikan dan kelebihan dan paling utama diperlukan bagi mereka yang merancang.
Dalam Set Kesuburan basic Shaklee ada:
• B Complex - Isteri
• Gla Complex - Isteri
• Zinc Complex - Suami
• Vitamin E Complex - Suami/isteri

B Complex with asid folic



Untuk permulaan kita digalakna untuk mengambil supplement Asid Folic. Dulu fa beli kat farmasi je sebelum kenal Shaklee. RM10 untuk 5 papan. Takpun fa minum susu HL yang memang ada kandungan asid folic dalam tu. Tapi lepas tahu B-Complex shaklee ada jugak asid folic. Fa pilih Shaklee je.
B-Complex Shaklee ni bukan sekadar supplement B complex tetapi B Complex Shaklee mengandungi 8 komponen penting vitamin B termasuk 100% biotin & asid folic. Bcomplex Shaklee juga mengandungi asid folic yang baik untuk pertumbuhan janin yang sihat. Sebab tu pengambilan b complex shaklee sangat diperlukan bagi mereka yang dalam proses merancang untuk hamil mahupun yang sedang hamil. B-complex juga terkenal dengan supplement anti-stress. Nak mudah lekat, elak stress dan tenang-tenang selalu. Complex shaklee juga mudah dihadam, larut air dan tidak menganggu pencernaan.

GLA Complex



Penganti kepada pil hormon. Kenapa fa cakap camni? Kebanyakan mereka yang gagal ni selalunya ada masalah period tak teratur/tak normal. Kalau period tak teratur macam mana nak kira waktu subur. Waktu subur ni penting untuk mereka yang merancang untuk hamil. Nanti fa share kat lain entry cara nak kira waktu subur. Kat klinik kesuburan, pil hormon/clomid akan diberikan sekiranya period tak teratur.
Gla membantu mereka yang mengalami kitaran haid tidak teratur atau tidak tetap serta masalah senggugut ketika pra haid yang selalu dialami oleh para isteri.membantu meningkatkan kesuburan isteri sekaligus meningkatkan potensi untuk persenyawaan berlaku.membantu untuk sperma hidup lebih lama dalam tiup fallopio lalu meningkatkan peluang untuk persenyawaan berlaku.

Zinc Complex


Zinc juga terkenal sebagai salah satu komponen penting dalam organ prostat lelaki dan 10 kali ganda lebih berbanding organ lain. Zinc memainkan peranan penting dalam organ seks lelaki dan meningkatkan kualiti sperma lelaki dan sangat penting untuk keupayaan seksual lelaki.
Sebab itu zinc adalah salah satu supplement yang perlu ada dalam SET KESUBURAN untuk suami.

Vitamin E 
Tahu tak Vitamin E juga dapat membantu mengatasi masalah kedinginan dan sangat membantu dalam aspek kesuburan sebab tu dalam Set Kesuburan Shaklee terdapat Vitamin E.
vitamin E memainkan peranan yang penting untuk menghasilkan hormon seks serta merangsang libido. Vitamin E juga dilebelkan sebagai vitamin untuk kesihatan seksual (sexual vitamin)

Peranan Vitamin E untuk Suami:
Lebih tenaga (seksual)
Ereksi yang lebih lama
Libido yang lebih kuat
Lebih mudah terangsang
Orgasma yang lebih kerap dan bersemangat.

Peranan vitamin E untuk Isteri:
Lebih tenaga (seksual)
Libido yang lebih kuat
Lebih mudah terangsang
Untuk menstabilkan hormon seks wanita terutama mereka yang menyusu.

Untuk pertambahan :
■ Alfalfa Complex
Alfalfa terkenal sebagai kacip fatimah kerana salah satu kebaikan alfalfa ialah melindungi dan menyihatkan rahim dan supaya rahim lebih 'grip' ketika bersama. Alfalfa juga membatu untuk merawat keputihan yang boleh menjadi faktor ketidaksuburan.

■  ESP 

ESP berperanan untuk menstabilkan hormon dalam badan sekaligus membantu untuk kesuburan.
ESP  juga membantu membina sel-sel tisu rahim yang baru dan lebih kuat untuk menampung bayi. ESP juga membantu menghasilkan ovum dan sperma yang berkualiti dan sihat.
Protein merupakan bahan UTAMA dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Sebab itu sesiapa yang merancang untuk hamil, yang kurang subur tu boleh amalkan minum ESP dari SEKARANG!

✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
Shaklee ID (949399)
Call/SMS/WhatsAPP 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi dan sekitarnya
Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu


Kini anda boleh dapatkan penjimatan sebanyak 15% - 20% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya **RM65 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.
** Tidak termasuk Kos Penghantaran RM10 bagi semenanjung & RM20 bagi Sabah & Sarawak


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...