Nuffnang

Wednesday, November 26, 2014

Makanan Sunnah Habbatus Sauda

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Supplement..supplemet juga, makanan sunnah fa tak pernah lupa tau!
Fa suka sangat dengan Habbatus Sauda bukan sebab ianya makanan sunnah tapi sebab banyak khasiat yang terkandung dalam butiran Habbatus Sauda ni.

Habbatussauda ialah sejenis tumbuhan yang terdapat di kawasan Mediterranean dan kawasan gurun. Nama saintifik atau biologinya ialah NIGELLA SATIVA. Bahasa biasa ia dikenali sebagai The Black Seed, Black Cumin, Jintan hitam, Habbah Brakah . Tanaman Habbatussauda seperti segitiga dengan ketinggian 35-50 cm. Bercabang dan melingkar pada bahagian atas Memiliki dedaun dan bunga warna putih kebiruan. Biji hitamnya agak kuat baunya. Menyengat hidung. Namun biji hitam ini menganduingi pelbagai zat yang sangat diperlukan tubuh manusia. Ia mampu melawan serta mengusir virus.Lantas mempertahankan tubuh daripada serangan penyakit.

Butir Habbatussauda mengalami perubahan dan pematangan bentuk sendiri atau metamorfosis iaitu daripada biji yang awalnya berwarna putih menjadi biji berwarna hitam.


Baru tadi fa beli sebotol serbuk bijian Habbatus Sauda nak bagi Airis. Disebabkan banyak khasiatnya, fa letak sikit tabur-tabur dalam nasi Airis. Kalau anak batuk ke lelah ke boleh je beri anak makan Habbatus Sauda ni tabur-tabur dalam makanan dia. Fa lagi suka natural way dari beri anak ubat doktor yang sintetik tu.

Habbatus Sauda jugak boleh banyakkan susu badan tau! Selain Alfalfa dan ESP Shaklee yang fa makan, fa jugak sulam dengan makanan Sunnah ni. Fa suka dengan KAPSUL MINYAK HABBATUS SAUDA Minsyam (Mama jual Minsyam - PM untuk Pembelian) Alhamdullilah, supplement dan makanan sunnah sama-sama membantu.

ANTARA KHASIAT HABBATUS SAUDA :
* Meningkatkan sistem ketahanan badan
* Melancarkan pengeluaran angin
* Mengurangkan masalah jerawat dan penyakit kulit
* Mengurangkan pertumbuhan uban
* Menurunkan paras kolesterol
* Mengurangkan risiko sakit jantung
* Memusnahkan sel tumor dan menurunkan risiko pertumbuhan tumor
* Mencegah dan merawat kanser payu dara
* Merendahkan paras gula dalam darah
* Penawar bagi Rheumatism dan anti radang
* Mengurangkan simpton penyakit asma
* Mengurangkan kemurungan
* Meningkatkan pertumbuhan sel darah merah
* Mengurangkan migrain
* Mengatasi sembelit
* Mengatasi keputihan
* Memperbanyakan Susu Ibu
Dan banyak lagi....

RASULLULLAH S.A.W BERSABDA :
"SESUNGGUHNYA AL-HABBATUS SAUDA 'BOLEH MENYEMBUH SEGALA PENYAKIT KECUALI AL-SAM" AKU BERTANYA "APAKAH AL-SAM ITU" ? BAGINDA MENJAWAB.. AL-SAM ITU IALAH MAUT"
RIWAYAT IMAM BUKHARI

KAJIAN PERUBATAN MODEN SELURUH DUNIA TELAH MENGIKTIRAF HABBATUS SAUDA MENGANDUNGI : NIGELLON,MINERAL,SULFUR,PHOSPORUS,PROSPHATE,FAT PROTIEN,VITAMIN A & E. JUGA MENGANDUNGI BAHAN MENENTANG VIRUS DAN KUMAN.SERTA HORMON YANG LENGKAP UNTUK MENAMBAH KECERDASAN MENTAL DAN SEKSUAL.

Taburkan Habbatus Sauda dalam makanan anak anda dan untuk minuman beri mereka segelas Meal Shakes Shaklee untuk hidangan yang lengkap dan seimbang!!

✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
Shaklee ID (949399)
Call/SMS/WhatsAPP 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi dan sekitarnya
Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu


Kini anda boleh dapatkan penjimatan sebanyak 15% - 20% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya **RM65 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.
** Tidak termasuk Kos Penghantaran RM10 bagi semenanjung & RM20 bagi Sabah & Sarawak

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...