Nuffnang

Sunday, August 9, 2015

Gout - Set Gout Shaklee untuk pengidap Gout

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Open house lagi hari ni? Makan lagi macam-macam. Nak control macam mana kan? Makanan yang terhidang semua menyelerakan. Takpe ubat kan ada.. makan selagi boleh makan nanti kempunan. Malam mulalah ibu jari terasa denyut-denyut. Berbisa sampai terasa seluruh badan. Nak jalan pun sakit. Terhinjut-hinjut. Baru menyesal makan tak jaga. Tengok Isteri yang bersusah payah nak menjaga anda, nak menjaga anak-anak, makan minum dan rumah lagi baru rasa penyesalan.

Keluarga sebelah suami memang ada keturunan penyakit gout. Dari arwah bapa mentua sampai ke anak-anak dia ada yang dah kena gout. Langgar pantang makan je sikit terus kena attack gout. Fa tak ingat arwah ayah fa ada gout ke tak. Sebab sebelum dia meninggal fa perasan mulut arwah ayah macam senget. Orang kata dia gout. Gout ni sejenis penyakit akibat berlebihan asid urik di dalam badan. Asid urik adalah bahan kumuhan berasal dari sejenis protein yang dipanggil purin dimana badan kita membuang bahan kumuhan ini melalui air kencing (urin)

Bagi pesakit gout, asid urik yang berlebihan tidak dapat dibuang dan akan berkumpul di dalam sendi. Lazimnya gout menyerang sendi-sendi seperti ibu jari kaki, buku lali, lutut, pergelangan tangan dan jari. Serangan biasanya berlaku secara tiba-tiba  dan kerap kali dimana ibu jar kaki menjadi merah, panas, bengkak dan tersangat sakit. Sakit mungkin berlarutan berhari-hari atau sekurangnya 1-2 minggu untuk reda jika tidak dirawat.

KOMPLIKASI



  • Asid urik boleh berkumpul di bawah kulit membentuk benjolan di panggil ’tophi’
  • Dalam saluran urinari (air kencing), ia boleh berkumpul membentuk ’batu karang’.
  • Penghidap gout juga sering menghidapi penyakit atau masalah kesihatan lain seperti:
  • Kegemukan
  • Darah tinggi
  • Hiperlipidemia
  • Diabetes
Gout merupakan penyakit keturunan dan boleh diwarisi. Gout boleh dirawat, dengan menjaga pemakanan & mengamalkan gaya hidup yang sihat. Pastikan pengambilan air yang banyak dan mengubah cara pemakanan untuk pastikan paras asid urik yang normal.
  • Menjaga berat badan – kegemukan boleh mengganggu keupayaan badan untuk mengeluarkan asid urik yang berlebihan
  • Mengelakkan minuman keras
  • Pemakanan – elakkan pengambilan makanan yang mengandungi purin yang tinggi
  • Sesetengah daging binatang, makanan laut, kekacang mengandungi purin yang tinggi.
ELAKKAN MAKAN
  • Organ dalaman seperti hati, paru-paru, ginjal dan otak
  • Ikan bilis, kembung, sardin
  • Daging cincang
  • Ekstrak daging, ragi (seperti Marmite) dan kiub rebusan daging
  • Makanan bercengkerang seperti ketam, udang dan kerang
KURANGKAN MAKAN
  • Asparagus, bunga kobis, cendawan dan bayam
  • Peanuts, lentil, beans and peas
  • Poultry
  • Roti jagung dan bijirin
SET GOUT SHAKLEE


Alfalfa Complex 
Alfalfa tinggi dengan mineral dan nutrien lain yang boleh mengurangkan serum asid urik dalam darah.
Merupakan agen detox yang membantu untuk menyingkirkan toksik secara lembut dari badan. Pengambilan air yang mencukupi (3 liter minimum) pergu untuk memudahkan proses detox.


Omega Guard
Gout biasanya menyebabkan keradangan dan amat berbisa. Pengambilan Omega akan mengurangkan radang pada sendi, bengkak sendi dan kekakuan pada sendi. Selain itu, pengambilan Omega juga mengurang risiko sakit parkinson


Performance Drink
Cecair/bendalir menggalakkan penghidratan dan membantu badan anda mengeluarkan asid urik melalui air kencing. Jika anda terdedah kepada batu karang asid urik, minum sekurang-kurangnya 10 gelas cecair setiap hari, sekurang-kurangnya separuh daripadanya dalam bentuk air kosong.

Performance Drink membantu memelihara kandungan bendalir dalam badan supaya mencukupi untuk mengelakkan dehidrasi. Penting untuk pesakit gout mempunyai air mencukupi dalam badan untuk proses perkumuhan asid urik.


Advance Joint Health Tablet
Membantu pesakit gout mendapatkan keselesaan sendi dimana kandungan ekstrak Boswellia didalah AJHT menghalang pembentukan bahan kimia yang menyerang tulang rawan manakala Ekstrak jagung pula bertindak sebagai kusyen membantu mengekalkan tulang rawan.

AJHT juga memelihara tisu penyambung yang sihat: Zinc, copper, manganese and vitamin C merupakan nutrien penting dalam kesihatan sendi dengan membekalkan sokongan nutrien untuk kolagen dan komponen tisu penyambung lain yang memberikan kekuatan dan struktur terhdap sendi.


VIVIX SHAKLEE
Vivix membantu pesakit gout dengan mengembalikan fungsi hati dan buah pinggang untuk menyingkirkan asid urik.


✿✿✿✿✿✿✿✿

Shaklee ID (949399)

SMS/WhatsAPP/Telegram 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian & pertanyaan mengenai produk Shaklee. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi, Bandar Tasik Selatan, OUG dan sekitarnya

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu


Kini anda boleh dapatkan penjimatan sebanyak 15% - 30% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya **RM68.90 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.

** Tidak termasuk Kos Penghantaran RM10 .60 bagi semenanjung & RM21.20 bagi Sabah & Sarawak

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...