Nuffnang

Saturday, May 17, 2014

Atasi Stress dengan B-Complex Shaklee

Asslamualaikum & salam sejahtera.

Semakin hampir nak jadi WAHM ni semakin banyak pulak dugaan yang mengundang Stress kat office yang fa kena face!

Bila sebut pasal stress, fa yakin ibu-ibu kat luar sana mesti tak terlepas nak sebut perkataan STRESS ni kan?? Fa pun tak terkecuali. Kesibukkan dekat pejabat, kerap buat fa stress, balik pulak bukan boleh rest kena pulak handle Airis yang semakin banyak ragam bila membesar.

Stress ni kalau kita tak bendung boleh undang macam-macam masalah. Macam fa, kalau fa dah start stress susu fa start jugak merundum, start mood swing the whole day, rasa nak menangis, start nak marah-marah walaupun benda kecik. Sebab tu bila ada airis ni, fa cuba elakkan stress yang melampau dengan istigfar banyak-banyak. Fikir yang positif & tentunya untuk elakkan hari start dengan stress fa telan B COMPLEX Shaklee setiap pagi.



Istimewanya B Complex Shaklee ni bukan sekadar suplimen B complex tetapi B Complex Shaklee mengandungi 8 komponen penting vitamin B termasuk 100% biotin & asid folic. Complex shaklee juga mudah dihadam, larut air dan tidak menganggu pencernaan

Kelebihan & manfaat utama B Complex Shaklee
√ Menukar makanan kepada tenaga
Membantu penghadaman, menukar lemak kerbohidrat dan protien kepada tenaga dan sekaligus mengurangkan masalah keletihan & kelesuan.
√ Melawan tekanan.
Memastikan kesihatan fungsi saraf sekaligus meredakan sakit kepala tekanan kemurungan dan insomnia.
√ Membantu tumbesaran.
Menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak-kanak. Membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang.
√ rambut beruban atau gugur
Membaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut beruban, gugur dan mengekalkan kesihatan rambut.
√ Baik untuk mata
Mengurangkan masalah keletihan mata mencegah ketarak meningkatkan kualiti penglihatan perkasakan memori dan daya pemerhatian/fokus.
√ Mencegah anemia
Membantu pembetukan sel darah merah yang sihat dan antibodi. Merangsang sirkulasi darah dalam tubuh, merendahkan paras sistin untuk kesihatan kardiovaskular merawat dan mencegah anemia, sakit kepala & pening, lemah semangat keletihan, muntah-muntah mabuk darat atau laut.
√ Meredakan senggugut
Baik untuk masalah senggugut (PMS) meredakan kerisauan keresahan dan masalah penghadaman terutama mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit.
√ mencegah perlcche
Dikenali sebagai kerekahan mulut, mencegah jangkitan lidah dan nafas berbau.
√detox
Meredakan alahan

Nampak kan betapa hebatnya B Compex shaklee ni & betapa perlunya keperluan B compex dalam kehidupan seharian.

Bcomplex Shaklee juga mengandungi asid folic yang baik untuk pertumbuhan janin yang sihat. Sebab tu pengambilan b complex shaklee sangat diperlukan bagi mereka yang dalam proses merancang untuk hamil mahupun yang sedang hamil.

Bila menyusu pulak, Bcomplex juga buat susu fa semakin pekat dan meriah. Alhamdullilah

Fa dari sebelum preggy dah start makan B complex ni untuk adakan mood & kurangkan stress, TAhukan stress pun punca seseorang sukar untuk dapatkan zuriat??

Jom setiap pagi kita makan b complex shaklee supaya tak ada lagi istilah mood swing setiap hari. Insyaallah. :)

✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
Shaklee ID (949399)
Call/SMS/WhatsAPP 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi dan juga KLCC (weekdays).
Kini anda boleh dapatkan penjimatan sebanyak 20% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya RM65 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...