Nuffnang

Wednesday, April 16, 2014

Shaklee untuk keguguran rambut



Assalamualaikum & Salam Sejahtera Semua

Masa fa preggykan Airis, Fa takade langsung masalah keguguran rambut malah rambut fa semakin hari semakin tebal. Fa yakin dengan pengambilan ESP & Vitalea yang buat rambut fa sangat cantik masa tu. Babah pun tegur cakap rambut nampak bersinar & lebat. Tapi ada orang cakap sebab HORMON. Hormon masa kita preggy tu lah yang buat rambut lebat & cantik. Lagi satu orang cakap kalau preggy anak perempuan memang kita nampak berseri sikitlah. entah la pendapat memasing.

Disebabkan Hormon jugak lah rambut fa yang lebat tadi bertukar sikit sebab kekerapan gugur. Bukan sikit tau tapi banyak! Asal sikat rambut je gugur. Asal cabut getah rambut je gugur. Lepas mandi lagi banyak gugur. Rambut fa bersepah-sepah sekitar rumah & sekeliling Airis. Jadi untuk pastikan rambut yang gugur tu tumbuh balik, fa makan VITALEA,ZINC,ESP. 3 supplemen ni memang elok untuk penggalak ketumbuhan rambut.

Sekiranya anda keguguran rambut, benda yang paling penting sekali jangan STRESS. Sebab stress boleh buat rambut lagi bertambah gugur. (Kalau Stress jugak telan B-Complex Shaklee yang akan buat mood anda ceria sepanjang hari. :) ) Selain tu pastikan minum air 3 Liter & rehat yang secukupnya. Fa ngaku lah, smenjak kerja ni memang tak cukup rest, Balik pukul 7, melayan Airis sampai pukul 2pg pastu esok bangun pagi nak pergi kerja balik.

Fa makan Zinc, B-complex,Vitalea & ESP sebab salah satu cara memanstikan fa dapat makan makanan yang seimbang kaya dengan protien & zat besi.

~ESP : ESP adalah serbuk protine. Kekurangan protine menyebabkan pertumbuhan rambut menjadi perlahan. Pastikan bahawa anda makan cukup protein agar rambut anda tumbuh lebih cepat dan sihat.

~Bcomplex: Salah satu punca rambut gugur adalah disebabkan tekanan emosi. Bcomplex adalah vitamin anti stress yang membantu untuk memberi perasaan tenang. Kandungan utama vitamin B3 adalah berguna untuk membaiki aliran darah pada kulit kepala, vitamain B6 pulak untuk mengelakkan rambut dari gugur. Vitamin B12 juga memainkan peranan untuk elak rambut gugur. kesimpulannya kelebihan bcomplex sangat banyak untuk masalah rambut gugur



~Vitalea: Multivitamin untuk memastikan badan kita sentiasa mendapat vitamin yang mencukupi.

~Zinc: Diet yang kurang zink boleh membawa kepada kelemahan sistem imun yang boleh menyebabkan keguguran rambut. Zink boleh memainkan peranan yang penting dalam modulation paras testosteron pada lelaki normal.Apabila hormon seimbang maka risiko kehilangan rambut boleh dikurangkan. Zink boleh menguatkan folikel rambut anda dan boleh membantu mencegah beberapa jenis keguguran rambut. 



Atau boleh tukar kepada rangkaian penjagaan rambut dari Shaklee. Fa belum pernah cuba lagi. Tapi fa nak beli lepas ni. Sebab rata-rata orang yang dah cuba syampu dari Shaklee ni cakap sangat bagus & berkesan.



(1 Nourishing Scalp Treatment
  1. Menyelesaikan semua masalah rambut dengan serum yang amat mudah diserap oleh kulit bagi melancarkan peredaran, menentang factor persekitaran yang merosakkan dan juga membekalkan khasiat kepada kulit kepala.
  2. Vitamin antioksida iaitu A dan E, dan juga Koenzim Q10 melindungi anda daripada kerosakan akibat radikal bebas dan pencemaran persekitaran.
  3. Bertindak membekalkan ruang yang optimum untuk rambut anda.
  4. Formula tanpa bilas memudahkan anda menggunakan dan menggayakannya.
  5. Tidak menjadikan rambut melekit atau berminyak.


2) Lightweight Conditioner
  1. Melicinkan dan melembapkan rambut tanpa menjadikannya terlalu melekit
  2. Mengembalikan elemen struktur supaya rambut kelihatan lebat, berkilat dan sihat
  3. Menghilangkan kesan statik agar rambut mudah digayakan dan diurus


(3 Revitalizing Shampoo
  1. Melicinkan kutikel rambut dan melebatkan rambut
  2. Sistem pembersih yang lembut dan berpaten
  3. Menyegarkan dan menyeimbangkan kulit kepala dan rambut tanpa terlalu melembapkan atau mengeringkannya
Tak kesah lah suka yang makan ke atau lebih selesa nak guna Set Prosante ni, sebab bagi fa dua-dua pun bagus :) Jom kita cuba sama-sama nak? nanti fa share testimoni dekat sini ye.


Shaklee ID (949399)
Call/SMS/WhatsAPP 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi dan juga KLCC (weekdays).
 
Kini anda boleh dapatkan penjimatan sebanyak 20% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya RM65 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...