Nuffnang

Tuesday, May 24, 2016

Rezeki...Kenapa Selalu Sempit?


Rezeki Allah itu Maha Luas.. ramai orang fikir, rezeki hanya pada wang ringgit tapi kesihatan, umur yang panjang, anak-anak baik sihat, berita baik-baik pon rezeki jugak.. rezeki ni pelbagai bentuk..

Allah sentiasa menduga kita dengan pelbagai bentuk Ujian.. Ujian yang kerap diduga ialah ujian kewangan.. rezeki kewangan..

Kalau kerja makan gaji, setiap bulan income tetap akan masuk setiap bulan & yes.. seronok kerja sendiri..buat bisness sendiri tapi bisness sendiri bukan income tetap bulanan. Bisness sendiri bergantung pada sales bulanan.. kalau bulan tu sales banyak.. banyak la income kita dapat.. kalau bulan tu sales merangkak-rangkak.. anda patut risau!

Setiap orang buat kesilapan.. kita manusia biasa yang selalu buat kesilapan.. memang tak akan lari.. jadi muhasabah diri..cari balik kenapa Allah sempitkan rezeki kita.. 


Dah tahu..sila audit diri.. Peringatan untuk diri ini juga huhuhuhu.... Sedikit sharing ayat jemput rezeki... Semoga Allah berkati rezeki & mudahkan perjalanan rezeki kita semua..insyaAllah...




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...