Nuffnang

Wednesday, August 12, 2015

Tanda-tanda badan anda kekurangan Vitamin tertentu

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Jika anda tidak mengamalkan pemakanan yang seimbang, badan anda mungkin akan kekurangan vitamin yang diperlukan. Kekurangan vitamin / zat pemakanan akan membuatkan anda cepat letih, cepat marah, sentiasa sakit, masalah penghadaman, lambat sembuh, kulit kusam dan sebagainya.

Pemakanan yang seimbang memastikan badan anda mendapat kandungan nutrien yang cukup untuk pertumbuhan yang normal dan fungsi badan yang sihat. Kehilangan zat-zat dan vitamin penting dari badan mungkin disebabkan oleh gaya pemakanan dan gaya hidup yang tidak sihat, masalah penghadaman & pengambilan alkohol yang berlebihan.



Masalah : Anemia
Jika anda keletihan & tidak bertenaga pada siang hari, tak kira lah berapa jam masa rehat/tidur yang anda dapat, badan anda mungkin kekurangan vitamin B-12 dan boleh mengakibatkan Anemia. Jika anda mengalami gejala seperti keletihan, kekeliruan, kurang selera, kulit pucat, sering cirit birit, kebas-kebas jari dan lidah bengkak, berkemunginan anda mengalami Anemia. Anda boleh mendapat sumber Vitamin B-12 dari makanan yang kaya dengan sumber Vitamin B-12  seperti daging, hati lembu, ikan, kerang-kerangan, telur, yogurt, susu dan bijirin

Cadangan Supplement : Vitalea Iron Formula (120 biji)

  • Membantu dalam mengekalkan kesihatan yang baik.
  • Mengandungi beta karotena yang membantu dalam mengekalkan pertumbuhan, penglihatan dan pembinaan tisu.
  • Mengandungi kalsium, fosforus dengan vitamin C dan D untuk kesihatan tulang dan gigi.
  • Biotin dan asid pantotenik membantu untuk memetabolismekan lemak dan karbohidrat dalam tubuh
  • Vitamin B12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah.
  • Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang menghidap lupus eritematosus sistemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini.
  • Tiada tambahan perasa tiruan, pemanis, bahan pewarna atau pengawet.
Khasiat utama VITA-LEA Shaklee
✿ Pemberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatan mental
✿ Membantu sistem memori dan fokus
✿ Merupakan pelengkap nutrisi
✿ Meningkatkan sistem produktif terutama bagi remaja yang sedang membesar
✿ Membantu dalam stimulasi metabolisma
✿ Membantu melambatkan proses penuaan
✿ Menyediakan nutrisi asas, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru
✿ Membantu proses tumbesaran
✿ Melindungi fungsi buah pinggang, jantung, hati



Masalah : Lebam & Berdarah
Vitamin membantu membaiki badan anda supaya dapat memulihkan diri sendiri. Jika badan anda kekurangan nutrien tertentu, badan anda mungkin tidak dapat berfungsi secara normal. Pernah tak anda mengalami gusi berdarah semasa memberus gigi, atau lebab dan luka yang lambat baik? Ini petanda yang badan anda kekurangan Vitamin C. Kekurangan vitamin C menyebabkan sistem imun anda lemah dan boleh menyebabkan bengkak & pendarahan gusi, hidung berdarah, mata merah, keguguran rambut, ruam pada kulit, mudah lebam, cepat marah, mood yang berubah-rubah dan sebagainya. Makanan yang kaya dengan Vitamin C termasuklah  buah-buahan citrus, sayur-sayuran berdaun hijau, strawberi, tomato, kiwi dan kentang

Cadangan Supplement : Sustained Release Vita -C Plus (180 biji)


  • Mencantikkan kulit
  • Membentuk Kolagen.
  • Memperbaiki simptom Pendarahan -
  • Kekurangan Vita C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, lambat pulih dari kecederaan, kulit kering, ruam dan kulit kasar.
  • Peningkatan Sistem Imun
  • Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, megukuhkan sistem imun, peningkatan pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma, dan juga mengurangkan simptom selsema.
  • Memperbaiki Insomnia
  • Ia dapat memperbaiki insomnia, stress dan masalah keresahan)
  • Mengekalkan Kolesterol Sihat
  • Ia dapat mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalan pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi.
Khasiat Utama Vitamin C Shaklee
✿ Mencantikkan kulit
✿ Membentuk Kolagen
✿ Memperbaiki simptom Pendarahan
✿Peningkatan Sistem Imun
✿ Memperbaiki Insomnia
✿ Mengekalkan Kolesterol Sihat



Masalah : Gangguan kulit
Kulit mencerminkan keperibadian seseorang dan kulit juga dapat menunjukkan masalah kesihatan dalaman atau kekurangan vitamin pada tubuh badan seseorang. Kekurangan vitamin B-3 yang dikenali sebagai niacin menyebabkan ruam kulit, kulit bersisik, kulit merah dan gatal-gatal yang mungkin boleh menyakitkan dan boleh jadi semakin teruk sekiranya berada di terik matahari.

Kajian menunjukkan bahawa mengambil makanan tambahan yang mengandungi vitamin B tertentu boleh memberi manfaat kepada kesihatan anda. Sebagai contoh:
  • B1 boleh mengelakkan penyakit buah pinggang, diabetes dan mengurangkan risiko katarak
  • B2 boleh mencegah migrain;
  • B3 dapat menurunkan kadar kolesterol
  • B6 dapat melindungi dari penyakit jantung, melegakan gejala-gejala PMS, dan mengurangkan mual-mual pada wanita hamil.
  • B9 dapat membantu mencegah kanser payudara, kanser kolorektal, dan kanser pankreas, dan juga mengurangkan risiko kecacatan pada janin.
  • B12 dapat menurunkan risiko kanser pangkal rahim dan mengurangkan paras homo cysteine ​​(sejenis asid amino dianggap menyumbang kepada penyakit jantung apabila ia berlaku pada paras yang tinggi)
  • Selain itu, kekurangan vitamin B kompleks juga dikaitkan dengan masalah seperti depresi dan kehilangan memori. Terdapat beberapa keadaan di mana kekurangan vitamin B kompleks akan menimbulkan masalah kesihatan seperti keletihan, sesak nafas, insomnia, kurang konsentrasi dan mudah tersinggung.
Cadangan Supplement : B-Complex with Asid Folic (120 biji)

Mengandungi 8 jenis vitamin B yang penting. Ia dapt mengawal kadar metabolisma badan, dan mempertingkatkan kesihatan sistem kardiovaskular, mengurangkan rasa letih, tekanan perasaan dan meningkatkan sistem pertahanan badan.

Ini adalah vitamin larut air, membantu menukarkan gula kepada tenaga. Vitamin ini mampu membantu kita mengawal tekanan dan memberikan emosi yang lebih stabil. Membantu melembapkan kulit dan memberi perlindungan kepada kulit wajah. Vitamin ini juga membantu mengurangkan kegatalan dan merah-merah akibat kulit kering.

Khasiat Utama B-Complex
✿ Menghasilkan tenaga dan membantu kemampuan berfikir
✿ Mengelakkan penyakit beri-beri
✿ Diperlukan untuk kesihatanmata,kuku,kulit dan rambut
✿ Penting untuk sirkulasi dan fungsi normal sistem saraf
✿ Mencegah Stress
✿ Menguatkan antibodi tubuh dan mencegah anemia
✿ Penting untuk aktiviti sel genetik
✿ Memproses dan membaiki sel-sel darah merah
✿ Diperlukan dalam pembentukan protein asid amino



Masalah : Sakit sendi atau lenguh-lenguh badan

Jika anda mengalami masalah sakit-sakit sendi terutamnya pada waktu malam atau cuaca sejuk, anda mungkin kekurangan Vitamin D. Kekurangan Vitamin ini mungkin menyebabkan sakit-sakit otot, leher, pinggang, sakit bahagian belakang dan seluruh badan amnya.

Cadangan Supplement : Ostematrix ( 120 biji)

Kelebihan Ostematrix Shaklee
1. Vitamin D - Membantu merawat penyakit rickets. Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal. Vegetarian, yang kurang terdedah kepada matahari sewaktu musim panas, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu menyambil supplement vitamin D.

2. Magnesium – Ini merupakan ion positif nombor 2 yang paling penting dalam badan kita. Ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus, menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu. Ianya juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos.

3. Zink, boron, manganese dan kuprum – Memelihara metabolisma kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan mengahalang arthritis

✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿

Shaklee ID (949399)

SMS/WhatsAPP/Telegram 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian & pertanyaan mengenai produk Shaklee. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi, Bandar Tasik Selatan, OUG dan sekitarnya

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu


Kini anda boleh dapatkan penjimatan sebanyak 15% - 30% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya **RM68.90 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.

** Tidak termasuk Kos Penghantaran RM10 .60 bagi semenanjung & RM21.20 bagi Sabah & Sarawak

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...