Nuffnang

Friday, April 17, 2015

GLA Complex bantu masalah kitaran haid yang tidak teratur

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Masalah utama fa dulu ialah kitaran haid tak teratur. Kitaran haid fa kadang sampai 40 hari. Normal cycle yang macam korang tahu sepatutnya 28 hari tapi if cycle korang sampai 35 hari pon dikira normal.

Haaa.. mesti ada yang tak paham pasal cycle/kitaran haid ni kan. OK selalunya kiraan/cycle haid ni kita perlu tahu dan ambil tahu untuk tentukan masa subur kita. Ni semua untuk mereka yang tengah merancang nak hamil. Lagi satu, bila kita tahu tentang kitaran haid kita, baru lah kita tahu period kita normal atau tidak.

Fa ramai customer dikalangan student yang ambil GLA Complex sebab period yang tak teratur. Kadang datang, kadang tak. Kadang sampai 3 bulan tak datang lepas tu bila datang lama pulak sampai lebih seminggu.


Kitaran/cycle period dikira dari 1st day period sampai hari period yang seterusnya, Cuba tengok kat gambarajah kat atas tu.

Januari (period day @merah) 5hb - 10hb . Jadi 5hb tu start 1st day kitaran/cycle.
Kita boleh tanda dekat calender setiap bulan hari pertama period dan hari pertama period bulan berikutnya. Kat situ kita boleh tahu berapa hari kitaran period kita.

Optional - korang boleh download Aps dekat GOOGLE PLAY kat HP canggih korang. Aps yang fa guna sekarang - period calendar




Lepas bersalin memang kitaran haid agak terganggu. Lebih-lebih fa yang memang ada masalah dengan kitaran haid ni, Alhamdulilah semenjak konsisten makan GLA Complex kitaran fa normal. Dari cycle 40 hari ke 35 hari ke 30 hari sekarang dah jadi 28 hari cycle.

Bila kitaran dah normal senang lah nak tahu waktu subur, nak merancang, nak menjarakkan kehamilan.

GLA (asid linolenik gama) digunakan oleh ramai wanita untuk memelihara kesihatan sepanjang kitaran haid setiap bulan. GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin - bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawalatur proses-proses badan yang normal. Minyak benih bunga matahari adalah satu lagi sumber asid-asid lemak Omega-6. Ia mengandungi vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel.





. Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid.
· Meningkatkan kesuburan.
· Melegakan PMS (Pre-Menstuatation Syndrome)
· Membantu dalam menangani menopause.
· Menguatkan kuku & rambut.
· Menjadikan kulit lebih sihat & berseri-seri.
· Membantu menangani ekzema.
· Melegakan symptom akibat Rhematoid Artritis.
· Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri.
· Menguatkn immuniti badan.
· Mempelahankn process penuaan.
· Mengurangkn “blood clot” yang menyebabkan serangan jantung.
· Mengawal kencing manis
· Mengawal kolesterol.
· Bagus untuk saraf.

KINI boleh dapatkan GLA COMPLEX dengan HARGA PROMOSI sepanjang BULAN APRIL 2015!!

BELI 2 dapatkan 5% Diskaun / BELI 6 dan dapatkan 1 BOTOL secara PERCUMA!!!

✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
Shaklee ID (949399)
SMS/WhatsAPP 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi dan sekitarnya
Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu


Kini anda boleh dapatkan penjimatan sebanyak 15% - 20% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya **RM68.90 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.
** Tidak termasuk Kos Penghantaran RM10 .60 bagi semenanjung & RM21.20 bagi Sabah & Sarawak
**HARGA BARU BERKUATKUASA 1APRIL 2015**

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...