Nuffnang

Thursday, November 21, 2013

Membesarkan Anak Hebat dengan Susu Ibu

Salam Semua.

Pagi tadi tetiba En.Suami cakap, "Mamy kena rajin membaca tau, baca buku inglish, baca buku ilmu, mengaji nanti baby kuar bijak. Bila dia besar I nak bawak dia pergi library, bookstore biar dia suka kat buku, mainan tu buang duit je" Haaaaa ok la kalau en suami cakap camtu kan, fa pon memang suka membaca.Bookstore tu dah memang tempat feveret!

Balik kerja tadi fa gigih g Kinokuniya sementara tunggu en.suami datang ambil. Pusing-pusing fa jumpa la buku ni .

Belek punya belek, bagus gak buku ni. Fa kan memang niat nak fully breastfeed si precious ni  jadi buku ni memang fa perlu untuk menambah ilmu tentang susu ibu. Macam-macam info dalam ni yang fa boleh sematkan dalam diri dari asas penyusuan, sampailah ke cara penyusuan yang betul.. Memang A to Z. Nanti boring-boring boleh baca. Nak kena katam.

Harga RM60.00 tapi info dalam ni sangat padat. Jadi takpayah lah fikir sangat pasal harga kan. 

Fa memang seawal preggy ni dah niat nak susukan si precious sampai 2 tahun. Jadi fa dah siapkan diri fa dari awal untuk persediaan jayakan penyusuan tu nanti. In Sha Allah. 

Seawal Preggy fa dah amalkan makan supplement Shaklee. Bukan untuk nak terus ada susu yang banyak sampai boleh buat stok. Tapi sebagai persediaaan diri fa. Sebabnya supplement yang kita ambil ni memastikan badan kita sentiasa sihat, bertenaga dan bersemangat jadi boleh lah hasilkan susu yang cukup dan berkhasiat untuk si precious. 

Kalau kita makan sebanyak & sehebat mana pon supplement tu kalau tak amalkan konsep cara penyusuan yang betul pon tak guna juga kan? Supplement ni sekadar membantu penghasilan susu bukan jaminan susu akan keluar dengan banyak tak henti-henti :) Nanti boleh pergi entry fa KAT SINI untuk fahami konsep penyusuan yang betul.

Ringkasan :
1) Si Ibu perlu menyusukan bayi secara langsung atau bagi ibu yang berkerja perlulah membuat sesi perahan yang konsisten setiap 3 jam atau lebih dari itu sehingga payudara benar-benar kosong.
2) Si ibu perlu memastikan pengambilan air yang mencukupi  tidak kurang dari 3L sehari dan pemakanan yang seimbang. 
3) Sentiasa POSITIF
4) Pengambilan supplement bertujuan untuk memastikan badan ibu lebih bertenaga, sihat, ceria dan bersemangat secara langsung mampu membekalkan susu yang berkhasiat buat si manja.

Trimester 1
Vitalea
B-complex
Ostematrix
Vitamin C
ESP

Trimester 2-3
Semua di Trimester 1 + Omega Guard

Vitalea
B Complex
Ostematrix
Vitamin C
ESP
Alfafa

Shaklee ID (949399)
Call/SMS/WhatsAPP 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian & dapatkan harga Penjimatan. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi dan juga KLCC (weekdays).

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...