Nuffnang

Thursday, October 3, 2013

Ibu menyusu & Collagen Powder Shaklee

Salam Sayang Semua,
 
Fa tertarik dengan entri dari blog ummierna. Memandangkan fa memang teringin sangat nak ambil Collagen Powder ni tapi sebab fa pregnant, so fa nak ambil lepas pantang. Tapi fa ada terdengar yang ibu menyusu pon tak boleh ambil Collagen Powder ni (frust) tapi bila baca entri Ummierna terus fa beli sekotak untuk fa (sebab collagen powder ni tengah offer bulan ni-YES!!)
 
Dalam entri ummierna, dia cakap antara kandungan yang terdapat dalam Collagen Powder Shaklee adalah ekstrak Pfaffia, dimana Pfaffia adalah sejenis ginseng Brazil, yang apabila digabungkan dengan ekstrak biji Camellia Japonica (sejenis lagi bahan dalam SCP), membantu formasi kolagen dan asid hyaluronic. Campuran ini menghasilkan sejenis herba, justeru itulah yang dikatakan dapat membahayakan para pengguna di kalangan ibu menyusu.
 
Jadi, disebabkan itu, ibu menyusu tidak digalakkan untuk mengambil Collagen Powder ni tidak tahu kesuaian badan ibu selepas melahirkan anak. Memandangkan herba boleh membuatkan bayi terasa panas, menyebabkan pengambilannya diragui. Namun, tidak salah jika ibu menyusu ingin ambil dan boleh cuba. Sekiranya ibu dan bayi merasakan ianya adalah baik-baik sahaja, maka bolehlah diteruskan pengambilan Collagen Powder Shaklee ini. Begitu juga dengan alfalfa dimana alfalfa adalah sejenis herba, jadi ibu memerlukan pengambilan air yang lebih supaya bayi tidak terasa panas.

Jika ibu menyusu di luar sana pernah mengambil alfalfa dan bayi serta ibu baik-baik sahaja, kebiasaannya tidak ada masalah dengan SCP ini. Buat ibu menyusu, jangan takut untuk mencuba. Kandungan bahan-bahan dalam setiap produk Shaklee adalah semulajadi, tiada bahan yang merbahaya.
 
Jom baca ini untuk lagi kepastian:

**Ini soalan live (soalan berdepan) erna bersama Celline, Nutritionist Shaklee dalam Bengkel Nutrisi Shaklee 2013

Erna: Celline, boleh ke ibu menyusu macam i ambil Collagen Powder Shaklee?

Celline: Boleh. Tiada masalah. Ambil 1 sachet pun sudah cukup. Tak perlu ambil banyak.

Erna: Serius boleh? I dengar banyak orang kata tak boleh.

Celline: Boleh la..kenapa pula tak boleh? No problem. Boleh ibu menyusu boleh consume.
 
 
So boleh lah fa ambil collagen ni lepas pantang nanti! YES!! Baru la cun melecun nanti & of coz untuk tatapan en suami. hehehehhe.. Pada ibu-ibu menyusu yang teringin nak ambil Collagen Powder ni, tak perlu lagi ragu-ragu, just ikut instruction dan tips yang fa berikan nanti k :)
 
 
*Penggunaan selama 8 minggu :-
Meningkatkan kelembapan kulit ~ 90%
Mengurangkan kekasaran & kekeringan ~ 75%
Meningkatkan dalam penampilan keseluruhan ~ 71%
Meningkatkan kelembutan & kelicinan ~ 69%
Meningkatkan pemakaian kekal mekap ~ 60%
Meningkatkan keanjalan, ketegangan & elastisiti ~ 55%
Meningkatkan ketebalan rambut ~ 54%
Meningkatkan keserian, tona & warna kulit ~ 50%
Mengurangkan garis-garis halus & kedut-kedutan
 
Jadi fa harap semuanya jelas dengan penerangan fa ni, Harap tiada lagi keraguan di hati para ibu yang berminat untuk mencuba Collagen Powder Shaklee. Untuk mengetahui tentang promosi dan harga istimewa, boleh segera PM fa ok! Sebulan je tau.. jangan lambat!! Nanti menyesal..:)
 
Shaklee ID (949399)
Call/SMS/WhatsAPP 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian & dapatkan harga Penjimatan. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi dan juga KLCC (weekdays).

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...