Nuffnang

Wednesday, December 24, 2014

Cara rawat Anak ekzema

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Bulan lepas seingat fa tengok satu cerita dekat TV pasal EKZEMA.  2 orang anak dia kena ekzema yang sangat teruk sampai kena pergi ke overseas untuk rawatan yang makan belanja beribu-ribu dan mengambil masa yang lama untuk pastikan anak dia sembuh.

Setahu fa, ekzema ni penyakit kulit yang  susah nak sembuh dan kanak-kanak yang menghidap ekzema akan beransur pulih menjelang umur belasan tahun. Ekzema tidak dapat dipulihkan, tetapi boleh dikawal dengan rawatan yang sesuai. 

Anak sedara fa penghidap asma yang teruk, dan fa perasan dia kerap garu-garu badan sampai luka-luka. Kazen fa memang ada beli Meal Shakes untuk masalah asma anak dia ni, Cuma kulit-kulit dia jadi teruk sebab menggaru. Jadi bila dalam seminggu fa jaga dia (Sebab kazen fa pergi umrah) memang fa akan pastikan dia minum meal shakes setiap hari dan fa sapukan herbal blend dekat kulit gatal dia. Alhamdullilah, luka gatal-gatal tu beransur baik.

Ekzema juga dikenali sebagai ekzema atopik atau dermatitis. Atopi bermakna kecenderungan mendapat penyakit seperti ekzema, asma dan demam alergi. Kesannya sama: kulit kering, gatal, merah dan rekah, yang kadangkala meleleh cecair dan berdarah. Bahagian yang lazimnya terkena ialah tangan, muka, leher, siku dan belakang lutut.
Ekzema alergi sentuhan boleh juga diperolehi. Ini selalunya adalah reaksi kepada bahan spesifik seperti nikel dalam barang kemas. Adalah didapati, reaksi alergi itu boleh merebak dan menjangkiti lain-lain tempat juga.


Rawatan ekzema
Pelbagai rawatan yang diberi mengikut tahap seriusnya ekzema pada anak anda seperti "Pil antihistamin,krim steroid, pembalut kering dan satu teknik yang dikenali sebagai balutan basah - di mana pembalut direndam dalam emoilien atau krim steroid dan dibalut selapis lagi dengan pembalut kering. Ini membantu ubat rawatan itu meresap ke dalam kulit.

Set ekzema shaklee
1) Omega Guard
- Menguatkan membran sel, mencegah radang kulit dan mengurangkan kegatalan.Omega Guard berfungsi mengekalkan kulit dalam keadaan lembap. Pesakit eczema mempunyai kulit yang sangat sensitif. Omega Guard mencegah keradangan kulit & mengurangkan kegatalan.

2) Mealshake
- Kaya dengan multivitamin untuk tisu kulit dan hilangkan parut.

3) Krim Herbal Blend
- Melegakan gatal dan pedih akibat luka ekzema.

Radang ekzema boleh berlaku jika ada iritasi kulit yang disebabkan oleh kimia, seperti bahan pencuci dalam mandian buih, syampu, serbuk cuci dan pelembut fabrik. Ini diberi nama ekzema sentuhan. Kanak-kanak menghidapi ekzema atopik boleh mendapat ekzema sentuhan juga, jadi kedua-duanya boleh menyerang sama-sama. Gunakan emolien bukan sabun dan bahan pencuci dalam mandian dan anda boleh juga menukar serbuk cuci anda dan melihat jika ini meredakan ekzema bayi anda.

Set Pencuci Get Clean Shaklee sesuai untuk penghidap ekzema kerana sentiasa SELAMAT DAN MESRA ALAM.

SET GET CLEAN SHAKLEE
Tidak bertoksil
Buka Bahan Kimia berbahaya
Bebas Bauan
Lembut pada tangan
PH seimbang
Bukan Klorin
Hipoalergic

Baca lagi tentang SET GET CLEAN SHAKLEE disini


✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
Shaklee ID (949399)
Call/SMS/WhatsAPP 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi dan sekitarnya
Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu


Kini anda boleh dapatkan penjimatan sebanyak 15% - 20% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya **RM65 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.
** Tidak termasuk Kos Penghantaran RM10 bagi semenanjung & RM20 bagi Sabah & Sarawak

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...