Nuffnang

Saturday, October 4, 2014

Vitamin C Shaklee - Vitamin wajib setiap pagi

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Vitamin C diantara supplement mesti ambil fa setiap hari. Sebabnya fa ni kerap selsema. Pengambilan 2 biji Vitamin C hari-hari selain dari fa kurang gatal hidung & selsema, fa nampak kulit cam makin gebus  gitu. haaaaaa ni bukan main-main ye, kalau tak takkan lah ade orang sanggup gi cucuk vitamin C kat muka kasi anjal kan?

Bila Airis selsema, mama pesan rajin sikit makan vitamin C tu so bila Airis menyusu dia pon akan dapat vitamin C dalam susu. Sebab tu vitamin C ada dalam set lengkap penyusuan & pantang Shaklee.


Vitamin C Shaklee ada 2 jenis.

Sustained Release Vita-C Plus
180 Tablets
- Mempunyai Vitamin C - 553.00mg
- Mempunyai Citrus Bioflavonoids Complex - 120.00mg
- Ia mempunyai teknologi pelepasan masa. Di mana ia mampu dilepaskan 100mg setiap 1 jam selama 5 jam tanpa henti!
- Bersifat larut air maka, sesiapa yang consume vita c dinasihatkan minum air secukupnya sekurang-kurangnya 2 hingga 3 liter sehari

Chewable Vita-C Plus
90 Tablets
Chewable Vita - C mempunyai tambahan ROSE HIP POWDER (50% lebih Vitamin C dari buah oren) dimana ia dikatakan sebagai "Stomach Tonic" yang membantu mengubati ulser perut, Diarrhea, sembelit selain dari Immune Booster yang hebat.

- Mempunyai Vitamin C - 117.90mg
- Mempunyai Citrus Bioflavonoids Complex - 24.00mg
- Rose Hip Powder - 40.00mg
- Rasa Chewabe Vita C tak pahit dan masam macam Sustained Release Vitamin C shaklee
- Boleh buka sebotol demi sebotol untuk menjaga kesegaran vitamin - Boleh makan ikut pilihan masa sendiri (contoh 3 biji lepas sarapan, 2 biji lepas makan malam)
- Boleh kongsi dengan anak-anak berusia empat tahun dan ke atas juga
- Sangat sesuai untuk orang sukar atau tidak suka makan pil atau tablet
- Rasa oren semulajadinya sangat selamat untuk kanak-kanak dan orang dewasa
- Tidak mengandungi sebarang pewarna, perasa, pemanis ataupun pengawet tambahan
- Tabletnya lebih kecil dari SR Vitamin C Shaklee jadi mudah untuk makan atau telan
- 1 biji Chewable Vita C Shaklee bersamaan 1/2 biji oren iaitu bersamaan 100mg

Khasiat Utama Vitamin C Shaklee

Mencantikkan kulit
Pengambilan Vita C setiap hari dapat membantu anda mendapatkan kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukkan pigmentasi. Pigmen adalah penyebab utama pembentukan jeragat.

Membentuk Kolagen
Ia dapat merangsang pembentukan kolagen yang mana kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan.

Memperbaiki simptom Pendarahan
Kekurangan Vita C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, lambat pulih dari kecederaan, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

Peningkatan Sistem Imun
Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, megukuhkan sistem imun, peningkatan pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma, dan juga mengurangkan simptom selsema.

Memperbaiki Insomnia
Ia dapat memperbaiki insomnia, stress dan masalah keresahan

Mengekalkan Kolesterol Sihat
Ia dapat mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalan pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi.

Siapa yang memerlukan Vitamin C?

  • Perokok
  • Orang yang mudah stress kerana stress akan mempercepatkan penyusutan Vita C dalam badan.
  • Orang yang makan pil perancang sebab pil perancang juga akan menyerap Vita C dan mengakibatkan pengurangan Vita C dalam badan dengan cepat.
  • Orang yang ingin mencantikkan kulit atau yang mempunyai masalah kulit seperti jerawat atau eczema memerlukan Vita C untuk membina kolagen kulit yang sihat dan memperbaiki tisu kulit.
  • Semua orang yang menginginkan kesihatan tubuh badan yang baik kerana Vita C menyokong sistem Imun dalam badan dan mengurangkan selsema yang berpanjangan
Jadi jom dapatkan sebotol Vitamin C Shaklee anda sekarang juga dan rasai perbezaannya!


✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
Shaklee ID (949399)
Call/SMS/WhatsAPP 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi dan juga KLCC (weekdays).
Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

Kini anda boleh dapatkan penjimatan sebanyak 15% - 20% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya RM65 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...