Nuffnang

Tuesday, October 28, 2014

Susu Merundum Ketika Datang Bulan

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Pernah tak anda mengalami sindrome susu merundum masa datang bulan? Fa ni memang kalau nak datang bulan, atau stress melampau susu mesti akan drop sikit. Fa perasa ni masa fa bekerja masa dulu. Dah lah datang bulan, stress pulak dengan kerja yang banyak.

Ni cerita 4 hari lepas. Fa dapat join IMKK (Intensif Magnet Kejayaan dan Kekayaan) Silap fa lah kan, tak buat stok susu yang banyak jadi malam tu kelam kabut gak nak buat stok susu, esok pagi nak kena tinggalkan airis. Tapi petang tu fa datang bulan dan petang tu pam cuma dapat 4 oz je selalu dapat lah jugak beroz-oz sebab semenjak WAHM ni memang jarang sangat pam. So stok susu pun tak banyak. Terus Bancuh ESP dan Alfalfa sekali dengan Ostematrix.

Malam tu pulak airis macam boleh rasa yg susu fa drop, bangun selepas dia susu fa pam. Tapi hanya dapat 2 oz je.. sesetengah bayi boleh rasa berbezaan rasa pada susu ibu bila si ibu itu datang bulan. Long story short, fa tak cukup tidur, dengan airis yg merengek, end up sepanjang-panjang pam tu hanya dapat 2 oz. Bila stress, penat pon akan menganggu pengeluaran susu jugak ye.

Setiap wanita mempunyai tindak balas berbeza waktu datang bulan. Sesetengah orang tak rasa pon perubahan ni. Macam fa, yang fa perasan, susu fa akan drop 2-3 hati sebelum dan 2-3 hari semasa datang bulan. Sebab tu dengan pengambilan makanan atau supplement kalsium / magnesium ni penting sewaktu datang bulan kerana waktu ini paras kalsium dalam darah merosot. Sebab tu kadang- kadang kita sakit pinggang kan waktu datang bulan?

Sebab itu fa galakan ibu-ibu yang ada masalah yang sama dengan fa boleh ambil ostematrix sebagai supplement tambahan selain alfalfa dan ESP.


Kenapa OSTEMATRIX atau KALSIUM MAGNESIUM perlu ketika susu merundum waktu dtg bulan?
● Ini kerana kalsium sangat membantu ibu-ibu yang ada masalah kemerunduman susu semasa datsng bulan dan paras kalsium ysng kurang akan effect pada penghasilan susu.
● Ostemartix Shaklee adalah formula lengkap dengan kalsium magnesium dan vitamin D untuk memenuhi keperluan kalsium dalam badan.
● Ostematrix bantu si ibu tidur dengan lena dan bangun dengan cergas.
● Kurangkan kesakitan, cramp, sakit pinggang sewaktu datang bulan.
● Dapat kembalikan penghasilan susu secara normal sewaktu datang bulan.

Selain ostematrix, pengambilan ESP dan Alfalfa juga banyak membantu saat-saat kemerunduman susu ketika ini. Alfalfa dan ESP bantu cepatkan penghasilan susu juga pekatkan susu. Semua tahu kan ESP dan ALFALFA merupakan milkbooster hebat!


Tips susu merundum ketika datang bulan.
♥ Always think Positif. Jangan bandingkan dengan mereka yang tidak datang bulan. Kerana masa ni hormon kita berbeza dan penghasilan susu jugak agak berbeza.
♥ Elakkan stress dan tekanan
♥ Pam macam biasa, memang susu mungkin akan drop sikit tapi jangan putus asa. Kekerapan pam dan kekerapan bayi menyusu akan membuat penghasilan susu semakin cepat dan banyak.
♥ Power pumping setiap malam
♥ Minum air masak yang banyak
♥ Selain supplement cuba cari makanan yang boleh merangsang susu. Macam fa, milkbooster fa kurma nabi dan buah longan.

Alhamdullilah lepas sehari susu fa dah kembali normal. Sepanjang dekat IMKK fa takde masalah nak pam susu pon. Susu yang tadi 2 oz je kan kembali dapat 5-6 oz sekali pam. Memang susu frozen fa masa tu tak sampai 10oz pon, tapi think positif yang susu 10oz tu cukup untuk satu hari fa tinggalkan untuk airis. Airis dah makan solid jadi fa tak perlu risau sangat walaupun mama berkali-kali suruh tinggalkan FM incase tak cukup susu. Tapi fa tak putus asa. Think positif dan alhamdullilah susu tu memang cukup sampai fa balik. Siapa pernah pergi IMKK tu tahu lah, dari pagi sampai pukul 12 malam. Kira sehari suntuk dekat situ.

Anda boleh juga dapatkan full set Penyusuan Shaklee
Terdiri daripada Vitalea, B complex, vitamin C, Kalsium, Alfalfa dan ESP.
♥ - Sesuai untuk ibu-ibu yang mengalami kemerunduman susu ketika haid (PMS)
♥ - Sangat sesuai untuk ibu-ibu yang tidak minum susu kerana ostematrix membekalkan kalsium yangsecukupnya kepada ibu
♥ - Sangat sesuai untuk ibu yang mempunyai masalah sembelit dan keputihan
♥ - Alfafa membantu penghasilan susu ibu dengan lebih cepat
♥ - Memberi kesan cepat berbanding set di atas kerana Alfafa dan Kalsium merupakan milk booster
♥ ESP dapat memberi tenaga kepada si ibu walaupun tak dapat tidur yang cukup. Esp juga milkbooster dan buat susu semakin pekat.


Bulan Oktober 2014 OFFER Beli 6 Free 1 ESP Soy Protein Isolate Powder


Dengan Pembelian 6 Botol ESP Shaklee anda LAYAK mendapat:

✔Free 1 botol ESP - jimat sebanyak RM 150 (harga pasaran satu canister ESP)
✔Free keahlian Shaklee - jimat sebanyak RM65 yuran keahlian
✔Free Cash Bonus - RM36.++ masuk terus ke akaun bank anda bulan depan

JOM DAPATKAN SEKARANG SEBELUM TAMAT TEMPOH PROMOSI!!
✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
Shaklee ID (949399)
Call/SMS/WhatsAPP 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi dan juga KLCC (weekdays).
Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

Kini anda boleh dapatkan penjimatan sebanyak 15% - 20% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya **RM65 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.
** Tidak termasuk Kos Penghantaran RM10 bagi semenanjung & RM20 bagi Sabah & Sarawak

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...