Nuffnang

Tuesday, September 10, 2013

Working At Home Mom vs Career Mom?

Salam Mommies.

Semakin membesar Si Precious dalam perut ni semakin membuak-buak hati ini nak jadi Fulltime WAHM. Perasaan nak membesarkan Si Precious sendiri depan mata semakin menjadi-jadi. Tinggal 2 bulan je lagi sebelum Si Precious ni lahir.

Fa ialah seorang Career Woman. Seriously semenjak mengandungkan si precious ni fa semakin tertekan dengan kerja-kerja fa di pejabat. Dengan keadaan yang sarat mengandung, dengan keadaan yang selalu tak sihat, hati fa semakin jauh dengan dunia kerjaya fa. Fa jenis yang sukakan cabaran tapi nampaknya kerjaya tidak memihak pada fa.

Alhamdullilah fa diperkenalkan dengan Shaklee, jadi fa tak perlu risau untuk menjadi fulltime housewife disamping boleh menjana pendapatan terus dari rumah selain dapat membesarkan Si precious dan membantu meringankan beban kewangan En.Suami.

Ramai ibu-ibu memilih untuk menjadi WAHM ni dari terus menerus menjadi Career Mom, fa pon tak terkecuali. Mama fa dulu seorang Career Mom. Seorang yang berpangkat tinggi. Masa mama dengan kami adik beradik selalu terbatas. Pagi kerja lewat malam baru balik. Sampai satu masa mama terpaksa kerja on weekend. Pergi kursus & seminar berhari-hari. Jadi fa & adik-adik membesar sendiri, belajar untuk berdikari. Tapi fa salute mama sebab dalam kesibukkan dia tak pernah abaikan kami adik beradik. Cuma fa tak sekuat mama, fa tak setabah mama. Fa tak salahkan mama sebab mama mencari rezeki untuk membesarkan kami adik beradik.

Lagipun disebabkan banyak kes-kes penculikkan, penderaan, Bayi mati tersedak susu sekarang ni membuatkan fa mengambil keputusan untuk menjadi WAHM. Kos penjagaan bayi pulak setiap tahun semakin naik.

Sesungguhnya fa tahu bukan senang untuk menjadi WAHM ni. Kita bukan saja-saja duduk rumah goyang kaki, tanggungjawab sebagai WAHM lagi tinggi, lagi mencabar dan lagi susah kalau difikirkan. Tapi fa rasa KEPUASAN itu adalah kunci utama kenapa fa memilih untuk menjadi WAHM. Nama pon sukakan cabaran kan? 

Bagaimana Shaklee dapat membantu WAHM?
*Kredit to Ummierna

1- Perniagaan boleh di jalankan 24/7 kerana hanya memerlukan internet.
2- Shaklee telah di kenali ramai. Tidak perlu susah nak berikan keyakinan kerana memang banyak testimoni yang di berikan oleh pengguna Shaklee sendiri yang sememangnya berpuas hati dengan produk Shaklee.
3- Pendapatan boleh mencecah sehingga 5 angka!! Wanita-wanita ini ada yang bekerjaya sebagai suri rumah sepenuh masa, bekerjaya hebat dan berhenti kerja kerana perniagaan ini juga hebat! Ramai juga yang berpelajaran tinggi memilih untuk bekerja sebagai pengedar Shaklee. Kenapa? pulangan yang luar biasa..Siapa tak suka..duduk rumah, bekerja dan stress dari rumah..sebulan dapat hingga 15-20k. Seronok kan?


4- Ini bukan perniagaan daftar dan duduk diam tunggu duit masuk akaun. Ini pernigaan yang perlukan matlamat serta usaha tanpa jemu dan putus asa.
5-  Sejak bersama geng-geng Shaklee erna, geng Shaklee Europhia, kami di ajar untuk amalkan bersedekah dan berzakat. Kita minta banyak mana pun duit dari Allah, Allah boleh beri. Apa sahaja Allah boleh beri pada kita. Tapi, bagaimana caranya kita uruskan rezeki yang Allah kurniakan itu. Adakah duit atau apa juga rezeki yang Allah berikan pada kita, kita  gunakan pada jalan Allah atau untuk kesenagan dunia semata-mata? Jadi, inilah perniagaan yang membuka mata fa untuk kejar kebahagian di alam kekal nanti.
6- Alhamdulillah sekarang bukan lagi angan jika seorang suri rumah nak buat duit hanya dari rumah. Selain itu, kita sendiri makan vitamin dan bekalkan vitamin pada orang-orang yang kita sayang. Selalu belikan baju, kain, bagi duit pada ibuayah. Apa kata tukar cara kita dengan membekalkan pada mereka vitamin. Bila ibuayah sihat, kita pun gembira.
7- Shaklee menyediakan 2 bonus. Cash, Car dan Convention.
a) Cash tu..bonus yang kita sebagai pengedar akan terima setiap 15hb. Masa orang lain sesak-sesak tengah bulan..Shaklee bagi kami bonus =) Sebab tu juga ramai yang jadikan Shaklee ni side income jika mereka masih bekerja.
b) Car pula, jika melepasi satu tahap dan serius dalam perniagaan ini, mengikut syarat tertentu serta pengiraan tertentu Shaklee akan beri kita Car. Bukan dapat kereta ye..kita akan dapat bonus dalam bentuk duit. Terpulang pada kita nak beli kereta apa. Kalau dah ada kereta elok, boleh buat simpanan duit Car Shaklee tu.
c) Convention, kita akan di bawa melancong dalam dan luar Malaysia. Ini mengikut syarat serta program tertentu yang di sediakan oleh Shaklee. Shaklee juga bawa kita mengerjakan umrah. Ya Allah...seronoknya. Umrah percuma bertaraf 5star!


Jadi Shaklee bukan lagi omogan kosong atau menjual produk semata-mata. Selain dapat meringankan beban en.suami, fa juga dapat membantu mereka yang memerlukan - Inshaallah-

Fa dah ready dari segi mental & Fizikal untuk join club WAHM ni . Lepas habis pantang nanti insyaallah fa akan jadi fulltime housewife & WAHM! Jadi pada sesiapa yang nak join fa menjadi pengedar Shaklee, boleh Call fa direct atau WhatsApp di 012-3841916 untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Shaklee ni. 
***********************************
JOM SERTAI KAMI MENJANA PENDAPATAN DENGAN HANYA BERKONGSI KEBAIKAN PRODUK SHAKLEE.

 Shaklee (ID 949399)
Nak dapatkan produk Shaklee dengan  mudah boleh contact Fa. Fa ialah pengedar dikawasan Sri Petaling , Bukit Jalil dan Kawasan sekitarnya. Untuk Weekdays boleh juga COD di KLCC.
Jadi sesiapa ingin dapatkan produk ini dengan segera boleh call/whatsup/SMS Fa di 012-3841916 atau 010-2322134.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...