Nuffnang

Tuesday, November 8, 2016

RC Essential Oils dari Young Living Rawatan Alternatif Legakan Batuk Berkahak

Mula-mula en.suami yang kena, berjangkit dekat Airis dan sekarang Fa pulak yang merana batuk berkahak, selsema, hidung sumbat.. semua lah pakej.. huhuhu yang penatnya sebab kita yang sakit tapi kita jugalah yang kena jadi dukun a.k.a doktor untuk rawat semua yang sakit dalam rumah ni. 

Kalau untuk supplement, memang rumah ni akan on mega dose Vitamin C & Ostematrix (untuk sakit-sakit urat/tak selesa badan) dan sebab bulan ni Promosi Nutriferon (selain Alfalfa & Lecithin) jadi memang haruslah setiap hari sepeket ku telan. 

Untuk anda yang tak sukakan sesuatu yang kena makan atau telan, fa ade alternatif lain selain supplement atau ubat-ubatan. Essential Oils... Sepanjang fa tak berapa sihat ni, selain konsisten pengambilan supplement ... untuk luaran fa sapukan essential oils pada Vitaflex point (rujuk gambar bawah) dan fa akan diffuse essential oils (Diffuse menggunakan Diffuser Dewdrop Young Living) dekat hall, dalam bilik setiap hari. 

Rutin malam dan siang - Diffuse essential oil Lemon grass / Lemon & Purification (untuk bersihkan udara kotor dari virus )


Auromascents, Agen Young Living Malaysia, Agen Young Living Kuala Lumpur


Mungkin fa tak banyak sangat update blog tentang Essential Oils ni tapi alhamdullilah fa dapat banyak feedback positif dari pengguna essential oils ni untuk masalah kesihatan anak beranak mereka. Fa sendiri memang serasi dengan essential oils ni. Airis pun selepas mandi, sebelum tidur memang rutin kena massage dengan essential oils (Lavender/Lemon/Peppermint/RC) supaya tidur dia lebih lena & supaya dia cepat sembuh sebab essential oil ni minyak dari 100% pati tumbuhan. Jadi ia akan lebih cepat diserap / menyerap kedalam urat saraf . Sebab tu kalau nak sapu memang fa akan sapu kat Vita Flex Point. Bukan main sapu je. Sebelum sapu / urut tu doa la.. niat supaya demam / sakit kita cepat sembuh. Sebab orang percaya, essential oils ni umpama benda hidup sebab dia memang 100% pati tumbuhan yang tak dicampur dengan bahan lain... ada jiwa la gitu.. Nanti fa akan cerita more detail tentang essential oil ni ye...

Now fa nak share feedback @ testimoni penggunaan RC Essential Oil untuk masalah batuk berkahak & sinus. Ni antara essential oil yang fa sapu dekat sekitar dada, spine, & tapak kaki (Vita Flex Point) airis, en.suami & diri sendiri. RC ni memang bagus untuk masalah yang berkaitan dengan batuk, kahak, alergi, sinus, selsema dan lain -lain. Seronoknya bila airis yang dari baby tidur berkeruh dah tak berkeruh lagi. Kadang rimas kan, budak bila berkahak dia tak reti nak buang. RC ni mencairkan kahak jadi senang la nak nak keluar . Macam airis batuk kahak terus muntah segala kahak dan ade tu fa perasan kat poo poo dia macam berlendir . Untuk masalah batuk ketat macam fa pulak, RC ni melegakan lah jugak, dada jadi more lapang sebab kahak dah cair senang nak keluar. Bawah ni antara feedback positif penggunaan RC essential oil. Blogger +Wawa Yusoff antara pengguna tegar RC essential oil ni. Anda boleh singgah blog dia dan baca sharing dia tentang essential oil ni.




ohhh ye, sebelum terlupa. anda boleh juga request for Cough/Sinus blend oil kalau nak. Fa akan mix beberapa selected essential oils & carrier oil (grapeseed oil/V6 Young Living) ke dalam 10ml roller amber bottle. Senang, just roll kan je kat tapak kaki / belakang badan. 

Harga untuk sebotol RC essential oil
RM61 (5ml)
Rm135 (15ml)

Harga untuk Blend oil
RM28 (10ml) Sinus Blend
RM25 (10ml) Cough Blend

Jadi pada mommy yang buntu sangat ape nak buat bila batuk dan kahak anak lambat baik, mungkin essential oil dapat membantu. Whatsapp fa dan fa akan explain detail lagi tentang essential oils & essential oils yang mana yang bersesuaian dengan masalah kesihatan anda. Insya-allah.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...