Nuffnang

Monday, March 14, 2016

Hamil Selepas Makan Vitamin C


Hamil Selepas makan Vitamin C 

Assalamualaikum

Berjaya Hamil setelah konsisten makan Vitamin C Shaklee | Alhamdullilah. Kalau dah dinamakan rezeki, memang rezeki kan. Rezeki selalunya tak akan salah alamat. Cuma lambat atau cepat je untuk sampai dekat kita. 

Bila kita tengah TTC atau dalam usaha untuk hamil, kesihatan badan mestilah diberi keutamaan. Badan sihat, cergas sebenarnya membantu juga dalam proses TTC . Bila badan sihat senang la urusan persenyawaan itu terjadi. Kalau selalu sakit je susah la kan. Mood pun takde, energy pon kurang, badan pon lemah. Tapi semuanya dengan izin Allah. Kita hanya ikhtiar dan berserah.

Perlunya VITAMIN C untuk Kesuburan?

Kajian menunjukkan dengan pengambilan Vitamin C sebelum hamil dapat meningkatkan peluang anda untuk hamil. Ini kerana Vitamin C juga membantu meningkatkan kesuburan. Terdapat kajian menunjukkan terdapat 44% lebih banyak kehamilan apabila wanita yang sedang menerima rawatan kesuburan mengambil 500mg vitamin C seharian.

PENGEDAR SHAKLEE SRI PETALING, PENGEDAR SHAKLEE BUKIT JALIL, PENGEDAR SHAKLEE SUNGAI BESI, PENGEDAR SHAKLEE TASIK SELATAN, PENGEDAR SHAKLEE KUCHAI LAMA, PENGEDAR SHAKLEE OUG

TESTIMONI Sustained release Vitamin C Shaklee

"ADIK selalu taksihat. Mungkin sebab penat & belum ade rezeki nak pregnant...... Dia amalkan makan Vitamin C..dapat tingkatkan sistem imun dia... Dan alhamdullilah she pregnant rite now... Alhamdullilah."

Kelebihan & keperluan Vita C untuk tubuh badan: 
✔ Diperlukan untuk pertumbuhan dan pembaikan tisu, fungsi kelenjar adrenal, dan juga mendapatkan gusi yang sihat dan gigi. 
✔ Melindungi sel tubuh daripada kesan-kesan pencemaran 
✔ Melindungi daripada jangkitan dan selesema, serta meningkatkan imuniti. 
✔ Membantu untuk mengurangkan tahap kolesterol, tekanan darah tinggi, dan mencegah aterosklerosis. 
✔ Melindungi daripada pembekuan darah, lebam, menggalakkan penyembuhan luka, dan pengeluaran hormon antistress. 
✔ Penting untuk penyuburan sel darah putih dan juga bertindak sebagai antihistamin semulajadi yang amat berguna untuk mengurangkan hidung bengkak semasa selesema, dan mengurangkan gejala-gejala lain alergi. 
✔ Memainkan peranan penting dalam pengeluaran kolagen, yang membantu mencegah penuaan pra-matang. 
✔ Membunuh bakteria patogenik, yang bertindak sebagai antibiotik yang tidak berbahaya. 
✔ Melindungi sel-sel otak dan saraf tunjang, yang sering dirosakkan oleh radikal bebas. 
✔ Membantu tubuh menyerap zat besi yang lebih –> berguna dalam rawatan anemia. Ia memainkan peranan penting dalam penghasilan hemoglobin dan sel darah merah. 
✔ Merawat jangkitan saluran kencing.
 ✔ Diperlukan untuk metabolisme asid folik dan vitamin lain.

Baca lagi tentang SET KESUBURAN Shaklee

PENGEDAR SHAKLEE SRI PETALING, PENGEDAR SHAKLEE BUKIT JALIL, PENGEDAR SHAKLEE SUNGAI BESI, PENGEDAR SHAKLEE TASIK SELATAN, PENGEDAR SHAKLEE KUCHAI LAMA & PENGEDAR SHAKLEE OUG


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...