Nuffnang

Sunday, February 21, 2016

Bawang Putih Antibiotik Semulajadi

Assalamualaikum

Sedapnyaaa Sayur kailan goreng bawang putih! Letak bawang putih banyak-banyak yummy! Haaa nasib kailan takde kalau tak dah ade satu menu lauk lunch hari ni. Hari ni fa masak bubur garlic je sebab airis tak berapa sihat. Bubur nasi garlic memang pembuka selera. Orang demam tak lalu makan pon akan terbuka selera dia kalau bau bubur ni :)

Lately ni cuaca panas terik sangat sampai sakit kepala. Rumah fa ni dah la direct matahari, jadi time matahari tengah terik tu memang terasa sampai dalam rumah. Aircond memang kejap-kejap on taktahu lah berapa pulak bill elektrik bulan ni. *sigh*

Bila cuaca panas, bendalir dalam badan pon cepat lah terhidrat. Sebab berpeluh kan. Jadi bila kurang minum air, mulalah badan terasa panas & tak selesa. Tekak pun start sakit, kulit & bibir nampak sangat kering. Fa ni lagilah menyusu badan. Airis pulak bila cuaca panas ni dia pilih nak menyusu je, air minum sikit-sikit walaupun dah paksa. Jadi memang fa terasa sangat haus dan kering kalau tak minum air banyak. 

Sekarang ni bukan je musim panas, musim demam, musim denggi... malam tadi fa perasan dahi airis panas semacam. Terus cek suhu tapi normal. Tapak kaki, tapak tangan & dahi dia dedar dan kadang-kadang macam bahang keluar dari badan dia. Ye lah sekarang musim panas, bila tak cukup minum air, badan akan terasa panas. mungkin juga kan sebab suhu badan airis normal. Cuma nampak la airis macam tak selesa tidur & kejap-kejap bangun mintak air. 

Lagipun baru-baru ni dengkur tidur dia makin kuat. Bunyi berkeruh tu macam ada kahak yang tersumbat tak dikeluarkan. Fa geram je tau, masalahnya berkeruh tu bila dia tidur. Bila jada hingus ke atau batuk tak ada pulak. Doktor pernah cakap yang airis ade resdung & mama pun cakap takperlu pon ubat ke hapa sebab ianya akan hilang bila dia membesar. Fa pulak memang ada sejarah asma, jadi semua tu macam berkemungkinan juga. Tapi mak mana lah yang boleh duduk diam kan kalau anak tak sihat. Jadi setiap hari fa pastikan telan 2 biji Garlic Complex. Nak makan bawang putih camtu je memang takmampu lah nak telan dek tekak.

- 2 tablet Garlic Complex Shaklee (1000 mg) = 2 Ulas Bawang putih segar

Semua mesti tahu kebaikan bawang putih kan? Bawang putih ni bertindak sebagai antibiotik semulajadi selain dari anti-bakteria & anti-viral. Jadi kalau anak-anak demam ke, selsema ke, batuk ke gunakan garlic ni untuk gantikan ubat antibiotik. Dari Airis kecik bawang putih ni memang fa selalu guna dalam macam-macam cara. Alhamdullilah selalunya cara ini buat demam airis kebah & cepat sihat tanpa perlu jumpa doktor atau makan ubat doktor.

Bubur Nasi Bawang Putih
Masak bubur nasi dengan segenggam bawang putih yang diketuk, sikit ikan bilis & garam.
Bau semerbak bawang putih tu buat tingkatkan selesa makan anak yang tengah demam.

Minyak Bawang Putih (Garlic oil)
Bakar bawang putih dan lenyekkan dengan minyak zaitun. Sapukan pada dada, belakang badan & tapak kaki anak bila dia selsema & batuk. Minyak ni bantu legakan batuk & selsema pada anak.

Wap bawang putih
Masukan 1-2 ulas bawang putih yang diketuk kedalam air panas dan wapkan muka anak untuk bantu legakan hidung tersumbat & keluarkan kahak yang berlebihan.

PENGEDAR SHAKLEE SRI PETALING, PENGEDAR SHAKLEE BUKIT JALIL, PENGEDAR SHAKLEE SUNGAI BESI, PENGEDAR SHAKLEE TASIK SELATAN, PENGEDAR SHAKLEE KUCHAI LAMA,PENGEDAR SHAKLEE OUG

Kelebihan Garlic Complex Shaklee yang anda perlu tahu

- Dibuat daripada bawang putih premium, bebas dari racun perosak dan ditanam secara organik waktu musim panas di California USA

- Dihasilkan secara ekslusif dalam suhu bilik tanpa haba untuk memastikan pengekalan 100% Allicin aktif (dimana Allicin Aktif tidak terdapat pada kebanyakkan Supplement garlic yang dijual di luar)

- Dwi teknologi digunakan untuk mengawal bau garlic.

- Terdapat 2 kombinasi herba iaitu Rosemary dan Spearmint dan mengandungi sumber Vitamin E untuk meningkatkan sebatian aktif dan tahap keberkesanan dalam tubuh badan kita.

Garlic Complex ubat asma/lelah fa juga selain Omega Guard & Alfalfa. 2 biji selepas heavy meal setiap hari bantu anda kurangkan masalah keputihan dan jangkitan kuman & yis.

● Dapat melegakan batuk yang berpanjangan.
● Meningkatkan tahap imunisasi / Pertahanan badan
● Anti-bakteria , Anti-viral
● Bertindak sebagai Antibiotik yang selamat dan semulajadi

PENGEDAR SHAKLEE SRI PETALING, PENGEDAR SHAKLEE BUKIT JALIL, PENGEDAR SHAKLEE SUNGAI BESI, PENGEDAR SHAKLEE TASIK SELATAN, PENGEDAR SHAKLEE KUCHAI LAMA & PENGEDAR SHAKLEE OUG



SMS/WhatsAPP/Telegram 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian & pertanyaan mengenai produk Shaklee. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi, Bandar Tasik Selatan, OUG dan sekitarnya.


Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...