Nuffnang

Sunday, January 17, 2016

Saya memilih berpantang cara Shaklee!

Assalamualaikum Semua!

Belek-belek album lama banyak sangat gamba kenangan masa airis baby. Gamba susu perahan lagi banyak. Ye la masa tu tengah pantang ape lagi kan boleh buat selain selpie dengan Airis!

2 tahun dah berlalu. Rindu tau saat-saat tengah berpantang. Rindu makanan pantang, rindu masa tengah berurut, rindu buat stok susu... lagi rindu bila berpantang denga Set Berpantang Shaklee.. rindu rindu rinduuu!

Dah nama tokei Shaklee.. jadi kenalah kita provekan yang produk kita tu terbaik kan? Macam mana nak prove? Dengan makan, amalkan konsisten dan jadikan diri sendiri testimoni! Kalau anda memang follower blog ni dari awal..fa memang dah amalkan Shaklee dari Set Kesuburan Suami Isteri & fa teruskan dengan Set Kehamilan & Set Berpantang Shaklee.

Bukan nak buat cerita, bukan nak cakap-cakap kosong tapi ini lah yang sebenar. Inilah yang fa dapat dari makan full set berpantang Shaklee.

Kenapa fa jatuh cinta dengan Set Berpantang Shaklee? Baca sampai habis sebabnya....



Dalam Set Berpantang ni ada 6 jenis supplement dimana setiapnya mempunyai khasiat & kelebihannya sendiri. Setiap satu supplement memenuhi keperluan zat & nutrisi badan ibu dalam pantang kerana ibu-ibu berpantang dan menyusu perlukan 2x ganda zat & nutrisi kerana segalanya kena share dengan baby.

Vitalea
Multivitamin untuk menambah tenaga ibu lepas bersalin

Bcomplex
Dapat memberi mood ceria dan kawal emosi ibu dalam pantang. Bcomplex juga dapat memberi tenaga dan menjadikan kulit si ibu cantik. Baby dapat vitamin B dari ibu melalui susu ibu.

Vitamin C
Dapat menguatkan sistem imun si ibu elak dari demam selsema kerana badan ibu yang masih lemah selepas melahirkan. Vitamin C juga bantu menyembuhkan luka bersalin dengan pantas.

Ostematrix
Mesti ramai yang ada masalah sembelit lepas bersalin kan? Sebab takut nak teran jadi lama-lama jadi sembelit. Ostematrix ni bantu melembutkan najis dan bantu ibu-ibu yang sukar membuang air besar. Ostematrix ni kalsium yang bagus untuk kurangkan sakit-sakit dan lenguh-lenguh urat selepas melahirkan. Kalsium ibu akan diambil oleh baby semasa menyusu, jadi ostematrix bantu mengembalikan kekurangan kalsium si ibu.

Zinc Complex
Selain dari Vitamin C, zinc jugak bantu mengeringkan luka bersalin dengan cepat terutamanya bagi ibu-ibu yang bersalin secara czer.

ESP
Esp ialah milkbooster fa. Kalau minum ESP ni mulalah kabut keluarkan pam sebab dalam sekelip mata breast akan terasa berat dan susu akan penuh. Lambat mesti bengkak susu! ESP juga pemberi tenaga berpanjangan. Masa berpantang mesti kerap berjaga malam. Jadi ESP ni akan buat si ibu lebih bertenaga dan kekal bertenaga. ESP juga sebagai meal replacement. Bila anak kuat menyusu, ibu kerap lapar. ESP juga menganjalkan badan si ibu yang mengelebeh selepas bersalin

Anda boleh lengkapkan lagi set berpantang ni dengan ambil pertambahan Omega Guard & Alfalfa Shaklee.



Alfalfa
Alfalfa seeloknya diambil selepas anak umur 3 bulan dan bebas jaundis. Diambil dalam kuantiti yang minimun dahulu.
Alfalfa terkenal sebagai Raja segala tumbuhan. Bertindak sebagai pengangkut / detox lemak2 keluar yg dipecah/dibakar oleh lecithin @ omega.
Alfalfa juga milkbooster bantu cepatkan penghasilan susu ibu.
Bantu penyerapan vitamin dgn lebih baik setelah toksin badan dan lemak di buang. Alfalfa juga dikenali sebagai kacip fatimah kerana ia menyihatkan rahim dan mengurangkan masalah keputihan.

Omega Guard
Fa berjaya turunkan 2kg dalam masa sebulan berpantang. Ok lah kan dari tak turun-turun. Sampai sekarang fa suka makan Omega Guard. Ni juga punca berat badan fa menurun dan dapat maintain berat badan ideal.

Omega Guard membantu membakar dan mencairkan lemak2 yg tidak diperlukan badan. Bantu mengurangkan kolestrol & mengurangkan selera makan si ibu juga meningkatkan sistem imun ibu & bayi.
Omega 3 & DHA dalam omega guard baik utk perkembangan otak bayi yg disusui.

Kalau anda jenis yang kerap bengkak susu atau nak berbudget boleh gantikan Omega Guard dengan Lecithin.

Lecithin
Bertindak sebagai pemecah lemak & memerangkap segala lemak & minyak yg kita makan. Pengambilan lecithin tidak menggangu penyusuan & membantu meredakan bengkak susu.

Sekarang dah tau kan? Kalau macam ni bestnya dan mudahnya berpantang dengan Shaklee.. beranak banyak kali pon mak tak kesah nakkk.... anak sulung dengan shaklee..anak ke2,3,4,5,6,7 semua mak shakleekan jugak! InsyaAllah hihihi

Dapatkan Promo Set Berpantang YES pack untuk lebih penjimatan berganda!



SMS/WhatsAPP/Telegram 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian & pertanyaan mengenai produk Shaklee. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi, Bandar Tasik Selatan, OUG dan sekitarnya

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!
posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...