Nuffnang

Friday, January 22, 2016

Kekal Sihat di Musim Panas

Assalamualaikum Semua

Alhamdullilah, hujan jugak hari ni. dah berapa hari Seri Petaling ni panas berdenting. Habis pokok kering. Pokok limau babah pon daun-daun dah kuning. Salah mamy la sebab mamy ni rerlampaulah "rajin" nak keluar siram pokok. Babah balik kerja sebelum tengok anak dengan isteri dia tengok pokok dia dulu. Dengar lahh bebelan dia kat luar.

Hujan lebat ni pon rezeki. Kan berdoa masa hujan lebat ni antara waktu-waktu mustajab. Jom ambik 5 minit doa semoga Allah limpahkan rezeki kita selebat hujan yang dia turunkan dan semoga hujan ni adalah hujan rahmat yang membawa kebaikan Aamiin..

Bila cuaca tak menentu, panas hujan panas hujan mula lah badan rasa tak sihat. Kadang-kadang cuaca terlalu panas sampai sakit kepala & adakala fa pun rasa nak pitam. Kalau kita yang dewasa ni pon rasa macam ni, anak kecik apetah lagi kan? So better time cuaca tak berapa nak elok ni elakkan diri dari terdedah sangat kat matahari & kurangkan aktiviti luar.

Pastikan anda minum air yang banyak.
Elak atau kurangkan aktiviti luar
Pakai pakaian yang selesa & serap peluh
Kerapkan mandi
Minum air isotonik untuk kekalkan penghidratan - (Performance Drink Shaklee penganti kepada minuman Isotonik)


Performance Drink Shaklee penganti kepada minuman Isotonik



Minum minuman bergas dengan tinggi kandungan gula pun tak baik untuk kesihatan betul tak? Tapi sebab dah terbiasa dengan minuman ni dan tak ada pilihan lain dikala cuaca terlalu panas ni. Anda boleh gantikan minuman isotonik tu dengan Performance Drink Shaklee yang lebih sihat dan berkhasiat. Rasa oren yang sedap  dibancuh sejuk-sejuk minum waktu cuaca panas memang segar je badan!

■ Ia terbukti secara klinikal dapat menyokong tahap hidrasi lebih cepat berbanding air.
■ Performance Drink juga mempunyai lebih banyak elektrolit dan menyalurkan lebih banyak tenaga berbanding jenama minuman hidrasi lain.
■ Campuran Elektrolit OPTI-LTYE™ proprietari dengan campuran unik karbohidrat dapat memberikan tenaga segera dan berkekalan bagi menyokong hidrasi optimum.
■ Terbukti secara klinikal:Ujian makmal terhadap atlet dengan pencapaian cemerlang menunjukkan yang Performance Shaklee dapat mengurangkan kehilangan bendalir bagi meningkatkan hidrasi, memelihara tahap gula dalam darah bagi mengekalkan keupayaan tenaga dalam meningkatkan stamina
■ Tidak mengandungi perasa tiruan, pemanis atau sebarang bahan pengawet tambahan.



Sustained Release Vitamin C penguat antibodi

Sesetengah orang memang antibodi tak kuat. Senang je demam, senang selsema, senang sakit. Lebih-lebih cuaca tak menentu macam ni kan. Jadi dengan pengambilan secara konsisten Vitamin C setiap hari bantu menguatkan sistem imunisasi badan anda.

● Vitamin C shaklee yang terbaik dapat kurangkan sakit kepala migrain dan demam selsema dan sekaligus dapat disembuhkan.
● Melindungi daripada jangkitan dan selesema, serta meningkatkan imuniti.
● Penting untuk penyuburan sel darah putih dan juga bertindak sebagai antihistamin semulajadi yang amat berguna untuk mengurangkan hidung bengkak semasa selesema, dan mengurangkan gejala-gejala lain alergi.

Apa yang paling utama, pastikan anda jaga kesihatan diri anda supaya anda juga dapat pastikan keluarga & orang-orang tersayang sentiasa sihat - InsyaAllah

Jangan lupa join "Birthday Giveaway" fa ye. Ada lagi 12 hari lagi (:

PENGEDAR SHAKLEE SRI PETALING, BUKIT JALIL, SUNGAI BESI, TASIK SELATAN, KUCHAI LAMA & OUG



SMS/WhatsAPP/Telegram 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian & pertanyaan mengenai produk Shaklee. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi, Bandar Tasik Selatan, OUG dan sekitarnya. 

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda! 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...