Nuffnang

Thursday, November 12, 2015

Kenapa Best Sangat Vitamin C Shaklee?

Kenapa Best Sangat Vitamin C Shaklee?

Assalammualaikum dan Salam Kasih Sayang


Ramai orang PM fa, apa menariknya Vitamin C Shaklee ni banding dengan Vitamin C jenama lain? Lagipun Vitamin C Shaklee ni hanya 500mg je berbanding jenama lain yang kuantiti vitamin C sehingga 1000mg.

First, anda perlu tahu Vitamin C ni Vitamin larut air. Sama macam Vitamin B yang juga Vitamin larut air.  Selain itu., Vitamin-vitamin larut air ni mudah termusnah dalam keadaan tertentu contohnya macam Vitamin C ni kalau kita STRESS  je pun dah boleh musnahkan Vitamin C dalam badan. Sebab itu kalau kita selalu marah-marah, stress..muka akan cepat nampak tua kan?

Apa kaitan Stress , tua dengan Vitamin C? Ok macam ni..Bila stress, marah, emosi tak stabil..vitamin c dalam badan akan musnah. Perkaitannya dengan muka cepat tua pula adalah..bila badan kita kekurangan vitamin C, pengahasilan kolagen pada badan menyusut. Sebab tu cepat nampak tua, kendur, sebab badan kurang kolagen.

Selain itu bukan stress je punca vitamin C musnah dari badan. Kalau anda seorang perokok, merokok pun boleh menyebabkan vitamin c mudah musnah dari badan. Ada banyak sebab-sebab lain juga. Termasuklah haba dan persekitaran

Bila kita makan Vitamin C, badan kita akan serap apa yang sempat dan diperlukan pada masa itu. Jika kita kencing, semua vitamin c tadi akan di flush out (keluar) dari badan.
Cth : Jika kita beli vit c 1000mg RM1. Masa tu baru sempat serap 100mg - 10sen je. Tp kita dah kencing. Maka...10sen vit c masuk badan. 90sen lg jd air kencing☺Faham tak?


✅ SISTEM SUSTAINED RELEASED
Vitamin C Shaklee 1tablet - 500mg
Kiranya..kalau nak faham lebih lagi, vitamin c shaklee 500mg ni akan dilepaskan sikit demi sikit. Setiap sejam akan dilepaskan sebanyak 100mg. Ini SPECIAL nya vitamin c shaklee. Jadi, 1 tablet yang kita makan tu akan bantu penyerapan vitamin c selama 5jam.

Jika nak makan 2biji (1000mg), Setiap sejam akan dilepaskan 200mg selama 5jam vitamin c akan diserap oleh badan

✅ Ekstrak Jagung
Ada orang takut nak makan vitamin c sebab ada masalah gastrik yg teruk. Takut asid kan. Tapi....vitamin c shaklee inshaallah selamat di makan sebab bukan dari buahan citrus

Jika ada yg gastrik x boleh makan vit c takut gastrik menyerang,jangan takut nak makan vitamin c shaklee sebab..ianya diambil dari ekstrak jagung. Jagung antara sumber utama vitamin c. 

Vitamin C bukan je untuk kecantikan, banyak lagi sebab kenapa kita perlu makan Vitamin C. Salah satu sebab kita perlu ambil vitamin c adalah...BADAN KITA TIDAK DAPAT HASILKAN VITAMIN C.
Jadi, kita perlu dapatkan vitamin c dari pemakanan/suntikan/pemakaian lotion (penyerapan atas kulit)
Jadi...kenapa perlu pilih makan vitamin c shaklee sedangkan ada cara yang lain?

✔Murah
1tablet tak sampai 60sen sebiji.
1 botol ada 180 biji Vitamin C
1 tablet = 7 setengah biji oren
2 tablet sehari = 15 biji oren!

✔ Berkualiti dan selamat
Dihasilkan dari buahan yang terpilih dan ditanam secara organik. Tak ada sumber bahan kimia atau beracun. Selamat. Berkesan. Semulajadi

 ✘Kenapa taknak suntikan?
Suntikan ni ada banyak side effect yang kita tak tahu terutamanya dari segi hygiene.

Manfaat & Kebaikan Vitamin C Shaklee
✔Sebagai antioksidan kuat yang melindungi kulit daripada pencemaran udara dan sebagainya
✔Membantu merangsang pembentukan dan peningkatan produksi kolagen kulit, yang akan menjaga kekenyalan, kelenturan, serta kehalusan kulit
✔Membantu mencerahkan kulit
✔Diperlukan untuk pertumbuhan dan pembaikan tisu, fungsi kelenjar adrenal, dan juga mendapatkan gusi yang sihat dan gigi.
✔Melindungi sel tubuh daripada kesan-kesan pencemaran
✔Melindungi daripada jangkitan dan selesema, serta meningkatkan imuniti.
✔Membantu untuk mengurangkan tahap kolesterol, tekanan darah tinggi, dan mencegah aterosklerosis.
✔Melindungi daripada pembekuan darah, lebam, menggalakkan penyembuhan luka, dan pengeluaran hormon antistress.
✔Penting untuk penyuburan sel darah putih dan juga bertindak sebagai antihistamin semulajadi yang amat berguna untuk mengurangkan hidung bengkak semasa selesema, dan mengurangkan gejala-gejala lain alergi.
✔Memainkan peranan penting dalam pengeluaran kolagen, yang membantu mencegah penuaan pra-matang.
✔Membantu membunuh bakteria patogenik, yang bertindak sebagai antibiotik yang tidak berbahaya.
✔Melindungi sel-sel otak dan saraf tunjang, yang sering dirosakkan oleh radikal bebas.
✔Membantu tubuh menyerap zat besi yang lebih –> berguna dalam rawatan anemia.
✔Ia memainkan peranan penting dalam penghasilan hemoglobin dan sel darah merah.
✔Membantu merawat jangkitan saluran kencing.
✔Diperlukan untuk metabolisme asid folik dan vitamin lain.
✔Vitamin C – Ianya sebagai antioksidan yang baik. Sangat penting untuk meningkatkan antibodi seseorang

✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿






SMS/WhatsAPP/Telegram 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian & pertanyaan mengenai produk Shaklee. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi, Bandar Tasik Selatan, OUG dan sekitarnya

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu


Kini anda boleh dapatkan penjimatan sebanyak 15% - 30% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya **RM68.90 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.

** Tidak termasuk Kos Penghantaran RM10 .60 bagi semenanjung & RM21.20 bagi Sabah & Sarawak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...