Nuffnang

Thursday, September 10, 2015

ESP Sumber Protein untuk Pengidap Gastrik

ESP Sumber Protein untuk Pengidap Gastrik

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Gastrik sebenarnya tak boleh dibuat main. Sakit gastrik memang sangat bisa kalau tak diubati & mungkin akan menganggu kerja-kerja seharian. Fa memang seorang pengidap gastrik, lambat makan sikit mulalah berbisa perut. Sebab itu fa kena jaga pemakanan & makan ontime supaya fa tak kena gastrik. Pesakit gastrik ni tak boleh ambil makanan yang berasid sebab akan meningkatkan tahap asid perut & makanan yang bersifat alkali bagus untuk mengurangkan keasidan perut mereka. 

Antara makanan yang sesuai untuk pengidap Gastrik ialah seperti : Karbohidrat, PROTEIN, Sayur-sayuran, buah-buahan, air masak & minuman probiotik (vitagen, yakult, etc) kerana minuman probiotik akan meneutralkan asid perut. 

PROTEIN untuk pengidap gastrik
Protein sebenarnya lebih baik  dan sangat bagus diambil dan diamalkan oleh pengidap gastrik. Protein yang elok ialah protein yang dari sumbel tumbuhan kerana ianya mudah dihadam, diserap & dicernakan  Elakkan mengambil sumber protein dari susu/tenusu kerana ia mungkin akan menyebabkan gastrik anda bertambah teruk.

ESP baik untuk pengidap gastrik
ESP merupakan sumber protein yang berasaskan soya organik yang terbaik dan terpilih & Non GMO (non-Genetically Modified Organism. ESP juga bersifat Alkali dimana ESP membantu meneutralkan keasidan perut. Kandungan protein yangtinggi dalam ESP membantu sistem pencernaan yang lebih baik dan sumber nutrien dalam ESP mampu membina sel-sel baru bagi menganti sel-sel yang rosak akibat hakisan asid semasa proses pencernaan.

Pengedar Shaklee Sri Petaling, Pengedar Shaklee Bukit Jalil, Pengedar Shaklee Sungai Besi, Pengedar Shaklee OUG

Testimoni ESP - Gastrik
"...tahun ni dia berpuasa dgn Shaklee.. Alhamdullilah dia baru tinggal 8 hari sebab period sahaja. Dia juga menyusukan anak... Alhamdullilah dengan izin dari Allah dia masih bertenaga, dah 10 hari berpuasa tanpa ada tinggal pun sebab sakit gastrik..syukur sangat"

Anda pengidap gastrik dan dah lama menderita akibat gastrik? Meh PM fa dan dapatkan ESP anda hari ini juga! Jangan biarkan gantrik menghantui anda selamanya....

✿✿✿✿✿✿✿✿

Shaklee ID (949399)

SMS/WhatsAPP/Telegram 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian & pertanyaan mengenai produk Shaklee. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi, Bandar Tasik Selatan, OUG dan sekitarnya


Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu



Kini anda boleh dapatkan penjimatan sebanyak 15% - 30% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya **RM68.90 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.

** Tidak termasuk Kos Penghantaran RM10 .60 bagi semenanjung & RM21.20 bagi Sabah & Sarawak

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...