Nuffnang

Monday, August 17, 2015

Gla Complex untuk Kulit Cantik

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Kecantikan memang sinonim dengan wanita. Tak ada wanita yang tak suka cantik kan? Sebab itu produk-produk kecantikan tumbuh agaikan cendawan. 

Evening Primrose Oil (EPO) merupakan punca khasiat yang terkaya (selain dari susu ibu) bagi Asid Gamma Linolenik (GLA/Omega-6), EPO tentunya dah sangat sinonim dengan wanita. EPO ini sangat baik untuk hormon dan juga kulit.

Precursor kepada prostaglandin yang diperlukan oleh setiap sel dan organ dalam tubuh kita. Prostaglandin adalah bahan seperti hormon yang membantu dalam sistem peredaran darah, kesihatan kulit dan sendi, tahap kolestrol, keradangan/inflamasi dan banyak lagi.

GLA singkatan bagi asid gamma-linolenik . Kandungan EPO yang kaya dengan GLA ini semakin mendapat perhatian dan kajian tidak terhenti begitu sahaja, malah kini ia dikenali dan digunakan di seluruh dunia. Keajaiban dan kemujaraban kandungan minyak evening primrose ini mendapat pengiktirafan banyak pihak untuk menyokong kegunaannya ke atas beberapa masalah kesihatan. Asid-asid lemak perlu (EFA) adalah kumpulan lemak politaktepu yang penting untuk fungsi tubuh. Ia diperlukan untuk menukarkan linoleic acid kepada GLA.

GLA (asid linolenik gama) digunakan oleh ramai wanita untuk memelihara kesihatan sepanjang kitaran haid setiap bulan. GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin - bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawalatur proses-proses badan yang normal. Minyak benih bunga matahari adalah satu lagi sumber asid-asid lemak Omega-6. Ia mengandungi vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel.

Nak kulit cantik? Makan lah GLA
GLA Memperbaiki inflamasi kulit dan mengurangkan inflamasi kulit, eczema, alergi, kegatalan kulit kering, membaiki bintik penuaan, tinea, kurap, ianya juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi akibat rheumatisma artritis.

GLA juga baik untuk :
. Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid.
· Meningkatkan kesuburan.
· Melegakan PMS (Pre-Menstuatation Syndrome)
· Membantu dalam menangani menopause.
· Menguatkan kuku & rambut.
· Menjadikan kulit lebih sihat & berseri-seri.
· Membantu menangani ekzema.
· Melegakan symptom akibat Rhematoid Artritis.
· Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri.
· Menguatkn immuniti badan.
· Mempelahankn process penuaan.
· Mengurangkn “blood clot” yang menyebabkan serangan jantung.
· Mengawal kencing manis
· Mengawal kolesterol.
· Bagus untuk saraf.

Manfaat utama Gla Complex:

1) Melambakan menopous - membaiki keadaan menopous seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, deprasi. Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan mengetatkan uterus memberi tone kepada uterus untuk membaiki kulit lebih muda.
2) Menentang kanser - GLA anti oksidan yang meingkatkan sistem imun tubuh dan menghalang sel tumor & kanser
3) Menghalang kompilasi diabetis - mengurangkan gula dalam darahberkesan untuk diabetis semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan sakit disebabkan oleh gula dalam darah yang tinggi.
4) Pelangsingan & menghalang penambahan berat badan - merendahkan kolestrol, menghalang penambahan berat badan dengan berkesan, memberi tone pada kulit otot wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan yg ideal dan cantik.
5) Menghalang tekanan darah tinggi - Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, membaiki tekanan darah tinggi dan mengelakkan serangan jantung.
6) Membaiki teksture rambut - membaiki rambut kering dan gugur.
7) Mengawal selia estrogen dan testosteron - mengawal selia hormon lelaki & wanita, memperbaiki simptom PMS seperyi kesakitan, mood swing retensi air dan sakit payudara.



✿✿✿✿✿✿✿✿

Shaklee ID (949399)

SMS/WhatsAPP/Telegram 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian & pertanyaan mengenai produk Shaklee. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi, Bandar Tasik Selatan, OUG dan sekitarnya

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu



Kini anda boleh dapatkan penjimatan sebanyak 15% - 30% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya **RM68.90 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.

** Tidak termasuk Kos Penghantaran RM10 .60 bagi semenanjung & RM21.20 bagi Sabah & Sarawak

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...