Nuffnang

Saturday, August 15, 2015

Anggur Muscadine (Muscadine Grape) kaya dengan sumber antioksidan

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Muscadine Grape - Rahsia ramuan hebat dalam Vivix Shaklee ǀ Siapa dekat sini suka makan anggur? Mustahil takde orang suka makan anggur kan? Fa suka sangat anggur. Especially kalau anggur seedless & rangup.. Masuk mulut krup krup..gila sedap!!

Sambil-sambil fa dalam kereta nak mencari idea nak update entry hari ni, terjumpa gambar buah anggur muscadine  yang merupakan ramuan utama dalam Vivix Shaklee. Buah anggur yg sebesar buah golf ni mempunyai khasiat antioksidan yg tinggi dan sebab itu lah ia menjadi bahan utama dalam vivix Shaklee. Tengok buah anggur muscadine ni terus rasa teringin nak kunyah. Tapi anggur ni bukan macam anggur yang biasa tu, kulit dia agak keras & tebal. Berlainan dengan buah anggur yang biasa kita makan tu. 


Fakta mengenai Muscadine Grape yang anda perlu tahu!
  • Dikenali sebagai super grapes kerana saiznya yang boleh membesar sehingga sebesar BOLA GOLF!
  • Anggur muscadine mempunyai kulit yang keras dan tebal berbeza dengan anggur biasa yang mempunyai kulit yang lembut dan nipis .
  • Anggur biasa mempunyai standard 19 pasang kromosom , anggur muscadin mempunyai 20 pasang yang menjadikannya lebih tahan lasak dan mampu merawat dirinya apabila diserang serangga dan burung.
  • Menurut Brunswick Biomedical Laboratories of Wareham , Massachusetts pada tahun 2003 , anggur muscadine mempunyai kandungan ORAC (Oxygen Radical Absorbing Capacity ) yang tertinggi antara yang mereka pernah kaji.
  • Kandungan ORAC ini menentukan tahap antioksidan di dalam sesuatu bahan itu. Antioksdian ini selalu dikaitkan dengan anti-penuaan. Sebab tu makan Vivix Shaklee,anda kelihatan muda dari usia sebenar.
  • Kaya dengan antioksidan yang dikenali sebagai Oligomeric proanthocyanidins(OPC). OPC dikatakan mempunyai kuasa antioksida yang lebih kuat berbanding vitamin C dan vitamin E.
  • Ia mempunyai kadar RESVERATROL 6x lebih tinggi dari anggur merah.
  • Ia satu-satunya anggur yang mengandungi Ellagic Acid – antikanser dan antiradang.
Bahan UTAMA dalam Vivix Shaklee ialah Muscadine Grape
Shaklee menggunakan keseluruhan buah anggur; kulit, isi & bijinya kerana:-
✔ Anti oksidan & phytonutrients yang tinggi dalam kulit anggur
✔ Kandungan Resveratrol yang tinggi di dalam biji anggur
✔Isinya juga mengandungi nutrien yang sangat berguna


Banyakan khasiat buah anggur muscadine ni? Buah ni takde jual kat supermarket ye, buah ni ada dalam vivix shaklee. Jadi kalau nak merasa anggur ni kenalah beli vivix :) Selain Muscadine Grape, Vivix Shaklee mengandungi 3 lagi bahan aktif yang tinggi dengan kandungan Resveratrol & Polifenol seperti - Purple Carrot, Muscadine grape dan Polygonum cuspidatum.

Khasiat dan Manfaat Vivix Shaklee
  • Menggalak penuaan yg sihat
  • Membantu mengelakan kanser – merencat sel kanser dari menjadi semakin serius
  • Mengurangkan risiko penyakit jantung
  • Mengurangkan kompilasi diabetes / kencing manis
  • Meningkatkan kesihatan arthritis dan menyokong kesihatan sendi – melindungi saraf
  • Mengurangkan insiden bg penyakit nyanyuk
  • Membantu dlm proses penurunan berat badan
  • Menyokong kesihatan mata
  • Meningkatkan kesihatan imum badan
  • Menggalakan kesihatan keseluruhan
Vivix juga baik untuk masalah seperti dibawah ini;
• Diabetes
• Kolestrol tinggi
• Penyakit Kardiovaskular (Jantung)
• Tekanan Darah Tinggi
• Alzheimer atau nyanyuk
• Arthritis, Osteoporosis, Masalah sendi dan tulang
• Gout
• Letih
• Metabolisme badan RENDAH (antara sebab sukar turun berat badan)
• Masalah kulit dan bintik penuaan (kedut)
• Kanser dan tumor
• Katarak dan masalah mata
• Masalah saraf
• Lemah imun tahan daya badan - lambat sembuh




✿✿✿✿✿✿✿✿

Shaklee ID (949399)

SMS/WhatsAPP/Telegram 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian & pertanyaan mengenai produk Shaklee. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi, Bandar Tasik Selatan, OUG dan sekitarnya

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu



Kini anda boleh dapatkan penjimatan sebanyak 15% - 30% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya **RM68.90 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.

** Tidak termasuk Kos Penghantaran RM10 .60 bagi semenanjung & RM21.20 bagi Sabah & Sarawak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...