Nuffnang

Saturday, July 11, 2015

Rawat penyakit Kayap dengan Vivix Shaklee

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Adik lelaki fa 2 kali pergi ambil injection kat klinik sebab terkena gatal-gatal satu badan merah-merah. Bila dah merah, gatal, garu pulak jadi timbul-timbul macam kena gigit nyamuk tapi besar-besar seluruh badan. Doktor cakap kena elergi atau tersalah makan. Tapi fa rasa macam kena gigit pijat. Biasa lah budak lelaki, baju, bilik bersepah. terperap.

Kulit yang sensetif selalu je terkena pelbagai penyakit kulit yang menganggu kerja-kerja seharian. Lebih-lebih lagi kalau dalam cuaca yang panas kering macam sekarang. Berpeluh sikit je timbul ruam-ruam panas. Macam fa memang sedari kecil punya kulit yang sensetif, Sabun, lotion semua tak boleh pakai sebarangan. Kalau tak sesuai habis satu badan merah-merah. Sampai sekarang kalau fa berpeluh je start lah timbul ruam-ruam panas yang merimaskan!

Tu kalau ruam, elergi.. kalau kayap tu apa pulak? Ingat lagi dulu arwah ayah pernah kena kayap. Tapi masa tu fa kecik, yang fa ingat arwah ayah beli ubat sapu kat sensei dan mamalah tukang sapu. Kurap ni boleh jadi serius dan bahaya jika tak dirawat. Sekiranya terkena pada bahagian mata kemungkinan boleh buta!

Kayap juga dikenali sebagai herpes zoster dalam istilah perubatan. Ianya sejenis penyakit kulit dan saraf yang disebabkan oleh jangkitan Virus Varicella Zoster (VZV)

Sepanjang hayat seseorang, lebih kurang 10% hingga 30% akan menghidapi penyakit ini.

Penyebab penyakit kayap adalah pengaktifan virus varicella zoster. Virus ini mula menghuni badan seseorang pesakit apabila dia menghidapi penyakit cacar air (chickenpox). Selepas cacar air sembuh, virus ini berhibernasi di dalam pusat saraf (ganglion). Apabila sistem imun menjadi lemah, ia menjadi aktif semula. Ia menyerang urat saraf dan manyebakan keradangan saraf tersebut.

Risiko-risiko utama penyakit ini adalah:

Umur yang semakin meningkat (lebih daripada 50 tahun) di mana ketahanan sistem imun berkurangan dan
Kelemahan sistem imun (pertahanan badan) kerana pelbagai sebab seperti jangkitan kuman Human Immunodeficiency Virus (HIV) dan kesan ubat-ubatan (seperti ubat steroid).

Lagi tentang KAYAP boleh klik SINI dan baca lebih lanjut.

Bagaimana VIVIX bantu pesakit KAYAP?

~Membaiki sel yang rosak dengan pantas
~Membantu memperbaiki structur kulit yang rosak
~Memelihara keseluruhan kesihatan
~Mengurangkan rasa sakit
~Anti oksida yang sangat baik.
~Membantu anda merasa lebih bertenaga
~Menguatkan sistem imun
~ Membantu masalah urat saraf akibat kayap yang kronik



4 Mekanisma Penuaan Pada Tahap Sellular
1. Kerosakan DNA
Setiap hari, setiap sel tubuh diserang oleh hampir sejuta serangan yang merosakkan DNA. Serangan-serangan ini merosakkan pengkalan data genetik, menghasilkan satu 'typo' (kesilapan dari yang asal) yang akan mengganggu fungsi sel dan panjang umur.Ramuan vivix melindungi dan memperbaiki sellular DNA.

2. Pengawalan Genetik
Pengawalan genetik menyumbang kepada deteriorasi (kemerosotan) umur pada tahap selular.Di dalam satu penemuan utama, ujian klinikal terbaru, menunjukkan ramuan vivix mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang menyokong melambatkan penuaan tahap selular.

3. Pengeluaran tenaga yang kian menurun oleh sel-sel.
Mitochondria (penjana tenaga) di dalam sel menghasilkan tenaga yang kita perlukan. Apabila kecekapan mitochondria menurun, fungsi sel turut menurun.Ramuan vivix menggalakkan biogenesis (pembentukan baru) mitichondria untuk meningkatkan tahap tenaga di dalam sel.

4. Penimbunan Protein AGE
Penimbunan protein berlebihan AGE ( advanced glycation end products) boleh menyebabkan kerosakan tahap selular yang akan menganggu keutuhan sel dan panjang umur.Ramuan vivix adalah 10x ganda lebih kuat dari resveretrol ( kandungan unik dalam buah anggur "muscadine") untuk melambatkan pembentukan protein AGE.

★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★


PROMOSI VIVIX 
Sepanjang Bulan Mei-Oktober 2015, Shaklee buat promosi Y.E.S VIVIX dengan setiap pembelian 2 botol anda layak untuk mendapat 5% DISKAUN dan beberapa lagi tawaran menarik yang akan diberikan secara PERCUMA bila anda beli TWIN PACK VIVIX ni. Tetapi untuk bulan ini, Shaklee tawarkan satu lagi offer dimana sekiranya anda beli 6 botol VIVIX, anda akan mendapat 1 BOTOLsecara PERCUMA. Jadi anda boleh lah start kumpul order dari kawan-kawan atau saudara mara yang sememangnya consume vivix atau mencari-cari supplement antipenuaan yang bagus untuk penyakit kronik seperti diabetes atau darah tinggi.

Dengan pembelian Promosi Beli 2 Diskaun 5% @ Beli 6 Percuma 1 - anda layak mendapat :

  • DAFTAR AHLI SECARA PERCUMA
  • PERCUMA SEBOTOL VITALEA (MULTIVITAMIN) *terhad sehingga bulan Oktober 2015
  • NIKMATI SETIAP PEMBELIAN DENGAN HARGA AHLI (Jimat sehingga 15-20%)
  • CASH REBATE / BONUS dari SHAKLEE
  • LEBIH PENJIMATAN

Dan pelbagai lagi keistimewaan yang ditawarkan sebagai AHLI SHAKLEE.

✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
Shaklee ID (949399)

Call/SMS/WhatsAPP 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi dan sekitarnya
Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu


Kini anda boleh dapatkan penjimatan sebanyak 15% - 20% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya **RM68.90 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.
** Tidak termasuk Kos Penghantaran RM10 .60 bagi semenanjung & RM21.20 bagi Sabah & Sarawak
**HARGA BARU BERKUATKUASA 1APRIL 2015**


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...