Nuffnang

Tuesday, May 26, 2015

Vitamin ACE - Vitamin antioksidan & antipenuaan

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Kesedaran tetiba menyelubungi diri lepas buat fully body checkup. Ye lah selalunya penyakit-penyakit kronik ni semuanya jenis yang keturunan. Kebanyakannya mesti yang berkait-kait. Sakit jantung, stroke, cancer payudara, canser prostat, kolon, Alzheimer semuanya penyakit keturunan .Masa tak sakit ni lah kena jaga kesihatan diri. Jangan tunggu dah sakit baru menyesal. Kos perubatan dan rawatan sekarang bukan murah. Siapa yang ada insurance mungkin rasa lega, tapi bagi yang belum macam mana?

Arwah ayah meninggal akibat penyakit 3 serangkai (Darah tinggi, diabetes, jantung) Arwah ayah juga ada stroke. Tapi takkan nak biarkan diri kita juga macam tu kan? Penyakit 3 serangkai merupakan penyakit yang kerap diserang dan dihidapi hari ini. Sebab itu kesedarang tentang kesihatan amat perlu supaya kita dapat elakkan diri dari penyakit-penyakit kronik ni. Memanglah semuanya ketentuan Allah, tapi selagi kita mampu menjaga kesihatan kita, pilihlah untuk menjaganya.

Anda perlu berhati-hati sekiranya anda berumur 30 tahun keatas, mempunyai gaya hidup yang kurang sihat (merokok, makan lewat malam, tidur lambat) , berat badan berlebihan dan mempunyai sejarah ahli keluarga yang mempunyai penyakit 3 serangkai kerana anda mungkin berisiko untuk untuk menghidapnya.

Vitamin ACE
Selain dari tonik antipenuaan VIVIX, Vitamin ACE juga merupakan vitamin antioksidan dan antipenuaan. Cumanya VIVIX berbentuk cecair dan VITAMIN ACE ni berbentuk tablet.

Supplement antioksidan ni sangat diperlukan pada zaman skarang kerana setiap hari, setiap sel tubuh diserang oleh hampir sejuta serangan yang merosakkan DNA. Serangan-serangan ini merosakkan pengkalan data genetik, menghasilkan satu 'typo' (kesilapan dari yang asal) yang akan mengganggu fungsi sel sekaligus menyebabkan pelbagai penyakit-penyakit kronik.

Vitamin ACE juga menghalang dan melindungi badan kita dari radikal bebas yang berpunca dari pencemaran udara, asap rokok, radiasi, bahan kimia dan lain-lainnya akan menambahkan lagi pembentukan radikal bebas.

Antioksidan 
Pada kondisi normal, tubuh akan membentuk antioksidan untuk melawan radikal bebas sehingga terjadi keseimbangan antara radikal bebas dan antioksidan. Antioksidan merupakan senyawa yang bersifat inhibitor, yaitu menghambat atau mencegah interaksi antara radikal bebas dengan target molekulnya.
Seperti halnya radikal bebas, antioksidan digolongkan menjadi 2 berdasarkan sumbernya, yaitu antioksidan endogen dan antioksidan eksogen. Antioksidan yang diproduksi dalam tubuh berupa enzim yang terdiri dari superoksida dismutase, glutation peroksidase, dan katalase. Sedangkan antioksidan yang berasal dari luar tubuh adalah vitamin C, vitamin E, betakaroten, selenium, zinc, mangan, dan senyawa flavonoid.
Dalam proses penetralan radikal bebas, antioksidan endogen bekerjasama dengan antioksidan eksogen. Prosesnya dimulai dari Vitamin E yang menangkap radikal bebas, kemudian vitamin E berubah menjadi vitamin E radikal yang selanjutnya menangkap elektron dari vitamin C. Vitamin C ini juga berubah menjadi radikal sampai dinetralisir oleh glutation sehingga tidak lagi bersifat destruktif. - info SUMBER-


Carotamax
Vitamin A terkenal sebagai antioksidan hebat yang mampu melawan kanser yang disebabkan oleh radikal bebas di dalam tubuh.Sebagai antioksidan, beta-karoten lebih memainkan peranan. Ia merupakan agen yang sangat efektif dalam menstimulasi sistem kekebalan untuk melindungi tubuh.
Carotamax adalah vitamin A shaklee dalam bentuk Beta-Carotena dan hanya akan ditukar menjadi vitamin A bila diperlukan sahaja. Ia terdiri daripada ENAM jenis karotenoid penting yang dipilih daripada gabungan tumbuhan fitokimia dan kita sebagai manusia tidak akan mendapat perlindungan gabungan ini daripada sumber makanan sahaja.

Vitamin C
Vitamin C Shaklee ialah bersifat Sustained Release 500mg yang mana pelepasan perlahan-lahan iaitu 100mg setiap jam. Ia juga mengandungi Bio-flavonoid C complex yang membantu meningkatkan penyerapan Vitamin C dan menghalang daripada dirosakkan oleh pengoksidaan dalam badan. Fungsi vitamin C adalah sebagai bahan antioksidan untuk melawan radikal bebas didalam badan kita.
Vitamin C juga meningkatkan daya ketahanan dalam tubuh kita serta mempercepatkan proses pemyembuhan sekali gus meningkatkan jaringan kult menjadikan kult awet muda. Vitamin C dgn fungsi antioksidannya berperanan meremajakan kulit, mencegah penuaan akibat serangan radikal bebas serta menghalang sinaran matahari yang boleh menimbulkan gangguan kulit. Proses terakhirnya menjadikan kulit lebih sihat,cantik,bersih,bersinar dan cerah.

Vitamin E
Vitamin E adalah antioksidan larut lemak dan merupakan salah satu pertahanan tubuh terhadap radikal bebas. Peranan utamanya adalah menghentikan reaksi rantai radikal bebas yang memproduksi lebih banyak radikal bebas. Vitamin E melindungi sel-sel dan membran dari kerosakan. Vitamin E mengurangkan risiko penyakit jantung dengan melindungi LDL dan mengurangkan inflamasi.
Vitamin E Complex Shaklee mengandungi vitamin E (d-alfa tokoferol) asli dari minyak sayuran. Ia juga mengandungi selenium yang melengkapi fungsi vitamin E.

Jadi jangan tunggu sakit baru cari supplement. Mula dari sekarang supaya badan anda sihat dan dilindungi. InsyaAllah

✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
Shaklee ID (949399)

Call/SMS/WhatsAPP 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi dan sekitarnya
Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu


Kini anda boleh dapatkan penjimatan sebanyak 15% - 20% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya **RM68.90 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.
** Tidak termasuk Kos Penghantaran RM10 .60 bagi semenanjung & RM21.20 bagi Sabah & Sarawak
**HARGA BARU BERKUATKUASA 1APRIL 2015**
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...