Nuffnang

Saturday, April 11, 2015

Manfaat Utama Lecithin Shaklee

Assalamualaikum & Salam Sejahtera



Perbezaan Shaklee
Lecithin Shaklee diekstak dari kacang soya organik NON-GMO dimana setiap kapsul mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolin dan 48mg inositol.
Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetyl-kolin, inositol, fosforus, dan lemak tidak tepu.

Kandungan yang terdapat dapat LECITHIN SHAKLEE

Lecithin Soya:
Soy lecithin/ lecithin soya merupakan satu formula yang popular sebagai supplement bagi mengurangkan tahap kolestrol jahat dan triglycerides. Tambahan pula, soy lecithin meningkatkan tahap HDL yang lebih dikenali sebagai kolestrol baik. Ia juga dapat memberi manfaat kepada pesakit yang sedang dirawat akibat tahap kolestrol yang tinggi.

Kolin :
Kolin adalah zat pemakanan yang  sangat mirip dengan vitamin B tetapi bukan termasuk dalam golongan vitamin B yang selalunya terdapat dalam beberapa bentuk seperti lecithin , acetylcholine , dan posphatidylcholine . Walaupun bukan termasuk dalam kumpulan vitamin , Kolin merupakan nutrien penting bagi tubuh kita . Badan kita boleh menghasilkan choline, namun kolin juga didapati daripada makanan yang kita ambil contohnya - telur,daging ayam, udang, sayuran dan banyak lagi.
Kolin merupakan nutrien larut air dimana ianya tidak disimpan lama dalam tubuh dan disingkirkan melalui air kencing.

Kolin diperlukan dalam membina dan menjaga kesihatan membran sel . Selain itu Kolin juuga berperanan penting dalam melindungi organ hati dari pengumpulan lemak dimana kolin mempunyai kemampuan memecahkan lemak sehingga bermanfaat mencegah pengumpulan kolesterol jahat dalam aliran darah. Selain itu kolin juga baik untuk menjaga kesihatan otak.

Inositol:
Inositol bekerja rapat dengan kolin untuk memindahkan lemak dari hati. Inositol dan choline bergabung untuk menghasilkan lesithin
Inositol juga penting untuk pertumbuhan rambut , dan , sebagai komponen dari lesitin , membantu mencegah kolesterol tinggi dan pengerasan arteri yang disebabkan oleh pengumpulan kolesterol .

Manfaat Utama Lecithin Shaklee

◆ Menyerap vitamin yang larut lemak - membantu tubuh untuk menyerap vitamin larut lemak seperti vitamin A D E dan K
◆ Melindungi Hati - Menghalang mendapan lemak dihati, sirosis hati dan hati berlemak juga membantu memulihkan kesihatan hati
◆ Pemecah lemak dan kolestrol - Lecithin bertindak sebagai PEMBERSIH salurdarah. Pengambilan tambahan membantu mengemulsi dan metabolisma lemak, kolestrol dan trigliserid.
◆ Pelangsingan - Menghalang obesiti, Pengambilan dalam kuantiti yang banyak mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan yang seimbang.
◆ Mencantikan otot dan kulit - Membentuk mambran sel, melembab dan menghaluskan kulit untuk kulit yang cantik, meningkatkan metabolisme dan melambatkan penuaan.
◆ Membaiki alergi - Menghalang platelet darah dari mengaktifkan tisu gegelung didalam salur darah, seterusnya mempertingkatkan alergi seperti penyakit kulit.
◆ Menghalang kejadian batu karang - 90% batu karang terjadi akibat kolestrol, lecithin mengemulsi kolestrol berlebihan untuk menyekat kejadian batu karang.
◆ Mempertingkatkan ingatan dan meringankan stress - Mengandungi kolin yang membentuk penghantar untuk saraf kranial yang mempertingkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan menghalang alzheimer dan meringankan stress.
Wanita hamil digalakkkan untuk mengambil sejumlah lecithin untuk pembesaran janin yang sihat.
◆ Menhalang tekanan darah tinggi - memperbaiki tekanan darah tinggi dan menghalang arteriosklerosis, menggalakkan peredaran darah.
◆ Memperbaiki prostat lelaki - Kajian telah membuktikan masalah prostat dan urethra lelaki dapat diperbaiki denan pengambilan lecithin yang banyak.
◆ Meringankan sembelit - Lecithin adalah pelembut najis yang berkesan, melembabkan usus dan meleraikan toksik didalam usus.

BELI 2 LECITHIN dengan DISKAUN sebanyak 5% ATAU BELI 6 dan dapatkan 1 botol secara PERCUMA!! (T&C)

✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿

Shaklee ID (949399)
SMS/WhatsAPP 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi dan sekitarnya
Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu


Kini anda boleh dapatkan penjimatan sebanyak 15% - 20% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya **RM68.90 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.
** Tidak termasuk Kos Penghantaran RM10 .60 bagi semenanjung & RM21.20 bagi Sabah & Sarawak
**HARGA BARU BERKUATKUASA 1APRIL 2015**

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...