Nuffnang

Wednesday, April 15, 2015

Lecithin shaklee bukan sebarang lecithin soya

Assalamualaikum & Selamat sejahtera

Bulan promosi Lecithin Shaklee. Kenapa korang perlu dapatkan lecithin shaklee? Jom kita baca dan ambil tahu tentang lecithin soya yang terbaik ni!

Apakah itu Lecithin Shaklee?
Lecithin Shaklee adalah berasaskan soya. Lecithin juga boleh didapati dari makanan lain seperti jagung dan kekacang.  Namun, lecithin yang berasaskan soya adalah terbaik dan soya merupakan sumber lecithin paling kaya dan bebas kolestrol. Soya yang digunakan dalam lecithin shaklee merupakan soya yang organik dan NON GMO.

Untuk mereka yang ingin menjaga kesihatan badan, sistem badan kita tidak boleh menghasilkan lecithin dengan sendiri. Jadi kita disarankan untuk mengambil lecithin berasakan soya ini untuk melancarkan pengurusan berat dan sistem badan kita.

Apakah kandungan Lecithin?
1) Asid Linoleik (essential fatty acid) – amat diperlukan oleh badan. Tapi badan kita tidak boleh menghasilkannya, jadi ia perlu diambil melalui diet harian .

2) Kolin – satu komponen neurotransmitter

3) Asetikolina – bekal biokimia untuk penghantaran mesej di dalam otak & sistem saraf

4) Inositol – sebagai komponen utama membran / selaput sel dalam tisu di seluruh badan

Khasiat dan manfaat Lecithin Shaklee?
✅ PENTING UNTUK FUNGSI OTAK
Acethylcholine penting untuk fungsi otak - berfikir, ingatan, konsentrasi, menentukan kita berdiri, berlari, makan, bercakap, tidur, penghadaman dan sebagainya
Acethylcholine merupakan sejenis neurotransmitter yang terlibat dalam penerimaan, penyimpanan dan penghantaran maklumat yang betul ke otak. Jika bekalannya cukup, maka fungsi-fungsi ini dapat dilakukan. Jika tidak fungsi itu akan tergugat.
Acethylcholine dihasikan dari cholin. Cholin mudah diperolehi dari lecithin
Lecithin meningkatkan bekalan cholin dan acethylcholine – kerana 30% otak adalah terdiri daripada lecithin, manakala 70% lemak di hati (liver) adalah lecithin.

✅ Untuk Kesihatan Jantung (Kardiovaskular)
Lecithin membantu mencegah penyakit yang berkaitan dengan lebihan lemak dalam badan, seperti darah tinggi, stroke, sakit jantung dan lain- lain. ini kerana lecithin bertindak sebagai pelarut lemak.


✅ Penting untuk Pelansingan Badan
Memecahkan lemak dan kolestrol - Lecithin bertindak sebagai 'pembersih' salur darah, pengambilan tambahan membantu mengemulsi dan metabolisma lemak, kolestrol dan trigliserid dalam tubuh kita.
Melansingkan - Menghalang obesiti.
Kalau kita ambil Lecithin dalam kuantiti yang betul  maka makin cepatlah pembakaran lemak degil dalam tubuh kita berlaku. Lepas tu jadilah langsing semula  tanpa penyakit kerana ianya seimbang dengan tubuh badan kita.

✅ Emulsi lemak - Dimana lemak dipecahkan molekulnya kepada lebih kecil supaya mudah bergerak dlm sistem pencernaan. Ok..biasa kita dengar kalau orang nak kurus makan lecithin kan? Memang Lecithin membantu mengemulsi lemak Jadi..secara logiknya lecithin ni akan bertindak membasmi lemak masa kita makan tu. Waktu itu juga. Bukan bakar lemak yang memang sedia ada dalam badan kita. fungsi asal lecithin iaitu mengemulasi lemak DALAM badan. Sebab tu...ada org yg bila makan lecithin,
berat maintain. Makan banyak mcm mana pun maintain je berat. Ada pula org yg mkn lecithin ni berat turun juga. Kalau dlm badan kurang lemak yg termendap..maka kuranglah lemak yg terkumpul. So ikut body seseorang tu mcm mana. Faham tak?

Jadi sesiapa yang nak kurus tu kena ambil lecithin & Alfalfa/herblax sekali ye sebab bila lecithin dah bantu emulsi lemak, alfalfa/herblax ni pulak bantu mengeluarkan/detox lemak-lemak tu melalui pembuangan air besar. Kalau setakat ambil lecithin je tak lengkap lah proses nak kurus tu. 

✅Sesuai untuk Ibu Dalam Pantang dan Ibu Menyusu
Mengurangkan risiko clog duct atau duktus susu tersumbat.
Susu yg tak di pam keluar dari breast akan termendap dan berkumpul dalam saluranan susu tu. Lama-lama..susu termendap tu akan berkumpul beku. So mkn lecithin utk emulsi lemak susu kurangkan bengkak susu.

Siapa yang Boleh Makan Lecithin Shaklee?
✅ ibu menyusu
✅ wanita hamil
✅ lelaki
✅ perempuan
✅ pesakit jantung,darah tinggi,stroke,
✅ pelajar (dari umur 1thn dh blh mkn lecithin)

Bagaimana Cara Pengambilan Lecithin?
Max pengambilan lecithin ialah 6 biji sehari. Jadi boleh bahagi-bahagikan masa untuk makan. Boleh makan sebelum atau selepas. Nak tahu cara makan yang berkesan kenalah beli lecithin dari fa, fa akan kasi TIPS EXCLUSIVE khas untuk customer fa sahaja! dalam 100 orang yang ambil SET SLIMMING dari fa,Alhamdullilah  lebih dari separuh dah berjaya dapatkan berat badan yang diidamkan. Sebab tu TIPS fa sememangnya exclusive untuk customer sahaja. 

COMBO SLIMMING SHAKLEE
Memandangkan sekarang bulan promosi untuk LECITHIN & CINCH SHAKES (chocolate/cafelatte), korang boleh GRAB combo slimming Shaklee ni dengan harga berpatutan! 
PM/whatapp/sms fa untuk harga promosi & pembelian.


BELI 2 LECITHIN dengan DISKAUN sebanyak 5% ATAU BELI 6 dan dapatkan 1 botol secara PERCUMA!! (T&C)

✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿

Shaklee ID (949399)
SMS/WhatsAPP 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi dan sekitarnya
Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu


Kini anda boleh dapatkan penjimatan sebanyak 15% - 20% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya **RM68.90 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.
** Tidak termasuk Kos Penghantaran RM10 .60 bagi semenanjung & RM21.20 bagi Sabah & Sarawak
**HARGA BARU BERKUATKUASA 1APRIL 2015**


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...