Nuffnang

Thursday, December 4, 2014

Kenapa saya perlu supplement?

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera


Dulu fa mengaku, fa tak suka makan supplement. Fa lebih teruja tengok dan cuba produk yang dapat kesan yang cepat dan on the spot. Kalau makan supplement pon sebab mama paksa. At least fa telan jugak lah multivitamin.

Bila dah meningkat usia, fa mula sedar sedikit dan terus tersedar bila lepas kahwin. Rupanya supplement dan vitamin ni tak boleh dipandang enteng. Semakin meningkat usia kita terdedah kepada pelbagai penyakit. Pemakanan, usia, keturunan merupakan faktor-faktor kepada terjadinya pelbagai penyakit. Lagipun family fa sebelah ayah dan mama memang ada sejarah sakit jantung dan diabetes. Lagilah kena jaga betul-betul.

Fa salute mama! Sebab dia sorang yang jaga kami 3 beradik, jadi dia perlu sihat untuk jaga dan cari duit untuk kami. Mungkin dia moden.. dia lebih makan supplement dari dulu sampai sekarang. Alhamdullilah mama takde penyakit kronik macam sakit jantung, darah tinggi, kencing manis... mama juga fa nampak jaga pemakanan. Kalau dia pergi chek kolestrol naik sikit mula lah dia tengok balik makanan apa yang dia makan kerap dan mula makan yang seimbang.

Bila fa dah ade airis, kesedaran tu datang lagi banyak. Lebih-lebih lagi fa menyusukan airis. Separuh zat, kalsium, nutrien badan fa kongsi dengan airis. Jadi untuk atasi kekurangan semua tu fa perlukan supplement dan vitamin. Nak makan makanan seimbang memang jarang lah kan, Kalau kita masak sayur pun overcooked ape je zat yang tinggal? Makan fast food pon ade lah jugak sebab itu yang senang kan. Ibu menyusu ni memang keperluan zat dan nutrien kena lebih dari mereka yang tidak menyusukan anak.

Jaga airis bukan sesuatu yang mudah. Lebih-lebih lagi dia yang semakin lasak, memanjat berlari.. semua tu kena pantauan yang banyak. Fa lebih suka perhatikan dia dari jarak dekat, tanpa ganggu aktiviti dia sebab bayi lingkungan umur macam Airis ni sel-sel otak dia tengah berkembang, dia tengah belajar sesuatu dan pergerakan2 tu semua bukan mudah bagi mereka. Jadi fa biarkan dia explore dan belajar.

Badan letih, tulang temulang semualah sakit-sakit. Demam selsema kalau boleh nak elakkan demi airis. Tapi kalau demam jugak, nak buat macam mana kan.. sebab tu supplemen perlu untuk dapatkan energy dan recover dalam masa yang singkat. Alhamdullilah selama fa makan SHAKLEE fa jarang demam. Kalau demam pun dalam sehari dah sembuh. Semangat tu lain sikit bila dah ada anak ni tau! Takde dah nak melepek macam sebelum ade anak.

Supplement pilihan fa:
ESP - Untuk Tenaga dan Meal Replacement
vitamin C - Untuk imun badan dari jankitan virus, untuk kulit
B complex - Anti Stress/Mood lebih baik/untuk energy
Omega - Lebih Fokus, Omega 3, DHA baik untuk otak dan perkembangan Airis.
Lecithin - Bakar lemak-lemak
Alfalfa - Detox/ Milkbooster/kesihatan dalaman
Vitamin e - Untuk kulit, Jantung
Gla - Untuk balancekan hormon lepas bersalin
Ostematrix - Kalsium untuk elak osteoporosis dan kalsium untuk pembentukan tulang dan gigi airis
Herblax. - Slimming
Mealshakes - Multivitamin

Banyak? Macam mana nak makan semua? Kan kita ada Breakfast, lunch, dinner.. bahagikan je lah. Ada aturan-aturan dia. Nak tahu kena jadi customer fa dulu sebab tips, dan cara pemakanan adalah ekslusif untuk customer fa sahaja :)

Kita wanita ni kan tulang belakang keluarga. Sebab tu kita kena sentiasa sihat, bertenaga selalu..
Fa pilih untuk sihat dan kekal sihat untuk keluarga dengan SHAKLEE! Anda bagaimana?

✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
Shaklee ID (949399)
Call/SMS/WhatsAPP 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi dan sekitarnya
Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu


Kini anda boleh dapatkan penjimatan sebanyak 15% - 20% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya **RM65 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.
** Tidak termasuk Kos Penghantaran RM10 bagi semenanjung & RM20 bagi Sabah & Sarawak



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...