Nuffnang

Tuesday, November 25, 2014

Vitalea elak Anemia semasa Hamil

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Anemia atau kekurangan zat besi selalu dialami oleh golongan wanita dimana mereka yang anemia ini akan berasa lesu, kerap pitam dan kurang cergas. 

Semasa hamil, anda perlukan lebih zat besi untuk membantu mengekalkan kesihatan anda dan bayi. Jika anda tidak mendapat zat besi yang mencukupi untuk menjana penghasilan hemoglobin bagi anda berdua, anda mungkin akan mengalami anaemia akibat kekurangan zat besi.

Anda juga perlu makan banyak sayur-sayuran berdaun hijau tua, roti bijian penuh, bijirin yang diperkaya dengan zat besi, kentang, daging merah tanpa lemak, kerang-kerangan, kismis, prun dan kekacang.

Vitamin C membantu badan anda menyerap zat besi dalam pemakanan. Cuba minum banyak jus oren atau makan buah-buahan atau sayur-sayuran yang kaya dengan vitamin C semasa memakan makanan yang kaya dengan zat besi untuk membantu mengelak daripada mendapat anaemia.

Selalunya doktor akan bagi pil zat besi tetapi keburukan pil zat besi ni akan menyebabkan sembelit dan masalah perut yang lain seperti loya, cirit birit dan sakit perut.

Untuk elakan kesan sampingan tersebut ibu hamil hendaklah minum air yang banyak dan pengambilan makanan berserat tinggi selain makan pil zat besi semasa waktu makan.

Banyak lagi kesan sampingan yang boleh didapati dari pemakanan pil-pil sintetik ni. Sebab itu dari awal kehamilan, fa konsisten SET HAMIL Shaklee sehingga sekarang.

Vita-Lea Shaklee adalah VITAMIN SEMULAJADI yang BEBAS PEWARNA, BEBAS PERISA dan BEBAS BAHAN PENGAWET.  Vita-Lea Shaklee multivitamin dan multimineral terdiri dari 12 jenis vitamin dan 7 jenis mineral yang selamat untuk ibu dan bayi dalam kandungan.


Vita-lea Iron Formula ialah multivitamin yang dirumuskan bersama ZAT BESI sesuai untuk ibu-ibu hamil yang mengalami kekurangan ZAT BESI atau kekurangan darah.


Vita-lea Shaklee juga bagus sebagai gantian kepada pil OBIMIN yang SINTETIK. Vitamin Sintetik  terhasil dari manipulasi bahan kimia yang menyerupai ciri-ciri yang terdapat dalam vitamin dan BUKAN Vitamin SEMULAJADI.


Jadi TUKARLAH kepada yang lebih SEMULAJADI untuk kesihatan anda dan kandungan anda :)

✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
Shaklee ID (949399)
Call/SMS/WhatsAPP 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi dan sekitarnya
Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu


Kini anda boleh dapatkan penjimatan sebanyak 15% - 20% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya **RM65 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.
** Tidak termasuk Kos Penghantaran RM10 bagi semenanjung & RM20 bagi Sabah & Sarawak

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...