Nuffnang

Tuesday, November 25, 2014

Testimoni Elak Sembelit selepas bersalin dengan Ostematrix

Assalamualaikum & Salam Sejahtera 

Sembelit benda yang paling ditakuti oleh ibu-ibu lepas bersalin. Fa ingat lagi kawan fa pernah cakap, mak dia ni kalau pantang bersalin memang pantang betul-betul. Makan sepinggan je, air segelas sebab taknak nanti terasa nak berak dan taknak nanti urat mengembang kalau minum air banyak. Nak berak serius sakit tau sebab tu kalau boleh elak, elak kan......

OK... ni ayat kawan fa tu, bukan fa. Kalau makan sepinggan mungkin fa boleh terima sebab fa pon makan sepinggan je nasi tapi penuh dan lagi satu kalau tak minum air yang banyak macam mana nak hasilkan susu yang banyak? Kalau tak minum air memang sah-sah lah sembelit dan buat perut tak selesa. Nak takut kembang urat? Pantang yang betul, makan benda yang panas, pakai stokin dan berurut amatlah membantu menangani masalah-masalah kembang urat semua ni. Itu pendapat fa lah ye. Orang lain mungkin ada pendapat mereka sendiri.

Doktor memang ada beri ubat lawas. Pernah sekali je fa makan sebab Ostematrix fa tertinggal tapi yang lawasnya AIRIS kesian dia terlalu lawas padahal fa tak langsung membuang. Perut semakin tak selesa. Memang takut nak berak sebab teringat-teringat je luka jahit kat bawah tu....

Lepas fa makan ostematrix 4 biji setiap malam, Alhamdullilah fa tak sembelit. Nak membuang pon rasa senang je. Tak risau pon luka jahitan tu sebab luka tu pon sembuh dengan cepatnya. 

Badan tak rasa sakit-sakit, setiap pagi rasa fresh je lepas bangun tidur. Susu pon makin meriah sebab Ostematrix juga buat susu banyak tau! 

Dalam susu ibu, antara komposisi mineral yang tinggi ialah kalsium. Kalsium penting untuk bina darah, bina tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia. Bagi ibu yang mengandung atau menyusu, pengambilan kalsium tidak boleh dipandang remeh. Bagi ibu2 yang tidak menjaga dan mementingkan pengambilan kalsium dalam diet harian, maka kalsium untuk penghasilan susu ibu akan diserap dari yang sedia dalam tubuh ibu.
Jika perkara ini berlarutan dan si ibu tidak menggantikan semula kalsium ini maka si ibu tadi akan mengalami risiko osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang, mudah letih dan lesu serta muka menampakkan garisan tua.

Pengambilan Ostematrix juga dapat membantu ibu yang mengalami masalah susu merudum ketika period.


Jadi lepas ni ibu-ibu tak perlu takut nak membuang. Dengan OSTEMATRIX pembuangan anda lebih lancar dan tidak menyakitkan. :)

✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
Shaklee ID (949399)
Call/SMS/WhatsAPP 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi dan sekitarnya
Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu


Kini anda boleh dapatkan penjimatan sebanyak 15% - 20% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya **RM65 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.
** Tidak termasuk Kos Penghantaran RM10 bagi semenanjung & RM20 bagi Sabah & Sarawak
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...