Nuffnang

Friday, November 14, 2014

Omega guard baik untuk warga tua

Assalamualaikum & Salam Sejahtera 

Biasalah, semakin meningkat daya ketahanan dan imun badan semakin berkurang. Kadang-kadang semakin pelupa, sakit-sakit sendi dan terdedah kepada risiko sakit jantung dan kanser.


Kenapa Omega Guard bagus diberikan kepada warga tua

1- Penyakit Jantung



Asid lemak dalam minyak ikan (DHA dan EPA) bukan sahaja menjaga jantung dan salur darah (Arteri) tetapi juga dapat turunkan kadar kolestrol dan tekanan darah dalam badan.
Omega 3 boleh mengurangkan risiko komplikasi dan kematian kepada mereka yang telah disahkan ada penyakit jantung.
"Satu kajian mendapati, mereka yang telah mengalami serangan jantung dan mengambil minyak ikan, mereka mempunyai risiko kematian 45% lebih rendah dari mereka yang tidak mengambil minyak ikan. Ikan dan minyak ikan boleh memperlahankan arteriosclerosis dan merendahkan risiko serangan strok"

2. Triglycerides.


Omega 3 (DHA dan EPA) boleh merendahkan tahap lemak tidak baik sebanyak 20% hingga 50%. Kesan omega 3 juga dilihat dapat merendahkan tahap kolestrol.
"Triglycerides are a type of fat (lipid) found in your blood. When you eat, your body converts any calories it doesn't need to use right away into triglycerides. The triglycerides are stored in your fat cells. Later, hormones release triglycerides for energy between meals. If you regularly eat more calories than you burn, particularly "easy" calories like carbohydrates and fats, you may have high triglycerides (hypertriglyceridemia)."
3. Rheumatoid arthritis. 


Rheumatoid arthritis adalah sakit sendi dan lutut yang biasa di alami oleh orang tua dan warga emas.
Omega 3 mempunyai keupayaan untuk memulihkan sendi-sendi dan mengurangkan arthritis.
Omega Guard juga ada dalam SET SENDI dan membantu mengurangkan masalah sakit sendi.
"Dalam kajian dengan pengambilan supplement minyak ikan, dapat mengurangkan kesakitan, sendi lembut, bengkak dan kekejangan"
4. Osteoporosis


Kajian mendapati mereka yang makan minyak ikan mempunyai kadar kepadatan tulang yang lebih tinggi.Satu kajian lain pula mendapati minyak ikan (bergabung dengan kalsium dan GLA) boleh meningkatkan kepadatan tulang kepada orang berusia yang telah mengalami osteoporosis.

5. Ingatan, Dementia dan penyakit Alzheimer 


Omega 3 dalam minyak ikan boleh menggantikan sifat yang menghalang keradangan sel dan membantu untuk mengekalkan keupayaan kognitif.
"Beberapa kajian mendapati pemakanan yang tinggi kandungan lemak ikan/minyak ikan boleh mengelakkan hilang ingatan dan merendahkan risiko dementia kepada orang tua. Terdapat juga kajian di mana supplement yang mengandungi Omega 3 boleh memperlahankan masalah ingatan kepada pesakit Alzheimer"
6. Kesihatan Mata


Selalunya apabila umur semakin meningkat, penglihatan semakin merosot dan ini membawa kepada penyakit Degenerasi Makula atau AMD. Hal ini terjadi apabila makula - titik di tengah-tengah retina yang bertanggungjawab untuk penglihatan pusat semakin merosot dan mengganggu fungsi mata seperti membaca atau memandu. Minyak ikan dipercayai dapat membantu mengelakkan penyakit ini dengan mengubah kadar lemak yang boleh merosakkan mata.

Jadi betapa pentingnya pengambilan Omega Guard ini untuk mereka. Hadiahkan Omega Guard pada ibu, ayah, nenek datuk dan orang tersayang agar kesihatan mereka sentiasa terpelihara. Insya Allah

PROMOSI OMEGA GUARD SEPANJANG BULAN NOVEMBER 2014

BELI 6 FREE 1
+ Free MEMBERSHIP
+ CASH BONUS
+ FREE 1 BOTOL OMEGA (Worth RP RM136)

@

BELI TWIN PACK (2 botol)
+ 5% OFF

✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
Shaklee ID (949399)
Call/SMS/WhatsAPP 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi dan juga KLCC (weekdays).
Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

Kini anda boleh dapatkan penjimatan sebanyak 15% - 20% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya **RM65 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.
** Tidak termasuk Kos Penghantaran RM10 bagi semenanjung & RM20 bagi Sabah & Sarawak

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...