Nuffnang

Monday, July 14, 2014

PETUA RESDUNG

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Fa nak share petua untuk Resdung. Mungkin dapat membantu anda mengurangkan ketidakselesaan akibat resdung. Fa tak cuba lagi, jadi sesiapa yang pernah cuba petua-petua kat bawah ni & berkesan boleh share dengan fa ye :) Selamat mencuba!

PETUA 1

Uncang teh (yang telah digunakan) sapu/gosok perlahan-lahan ke muka semasa/sebelum mandi. Biarkan sekejap supaya intipati teh tu serap dalam muka. Kemudian cuci muka dengan air bersih.
Amalkan selalu dan jika rajin insyaallah masalah resdung akan berkurangan.

PETUA 2
Petua Resdung yang paling mudah dan berkesan ialah dengan mengamalkan menyedut air ke dalam hidung (seperti sebelum kita berwuduk). Kemudian picit sebelah hidung dan hembuskan sekuat hati. Buatlah berulang-ulang kali sehingga selesai kedua-duanya. Selepas itu basuhlah muka dengan bersih. Lakukan ini setiap kali setelah sampai ke satu-satu destinasi, baik ke pejabat, bersantai, beriadah atau pulang ke rumah malah ke mana saja. Kesannya sungguh menakjubkan.

PETUA 3

Hiris tiga biji bawang merah. Ambil dua helai daun sirih dan secubit biji sawi. Masukkan ke dalam bekas bersama air mendidih. Kemudian wapkan ke muka anda. Amalkan selalu.

Resdung di muka - Wapkan wajah dengan air rebusan jintan hitam.

PETUA 4
Akar bunga melur boleh dijadikan penawar resdung. Cabut Pokok ni dan keringkan akarnya. Lepas itu bakar dan hidu akarnya, bagi pesakit resdung akan berasa pedas pada hidung masa hidu akar pokok ni. Mata juga rasa pedih dalam masa yang sama. Amalkan beberapa kali dan boleh lihat kesannya lepas tu. Selain akar melur pokok bunga raya juga ada khasiat yang sama.

Sebenarnya banyak lagi petua kalau kita google, tapi cukuplah 4 petua ni yang fa share sebab 4 ni macam senang sikit nak buat kan? heheh.

Jangan lupa makan SET Resdung Shaklee konsisten untuk dapatkan kesan yang lebih baik & cepat.

KLIK SINI UNTUK SET RESDUNG SHAKLEE

KLIK UNTUK TERUS BELI SECARA ONLINE 
KLIK DI SINI SEKARANG!!!
✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
 Shaklee ID (949399)
Call/SMS/WhatsAPP 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi dan juga KLCC (weekdays).
Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

Kini anda boleh dapatkan penjimatan sebanyak 15% - 20% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya RM65 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...