Nuffnang

Tuesday, July 15, 2014

Tips Kurus & Lansing Menjelang Syawal

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Siapa yang taknak kurus & lansing masa hari raya nanti kan? Orang kata waktu puasa ni boleh jaga berat badan, tapi kalau tak jaga makan macam mana nak maintain berat? Dah seharian berpuasa, nafsu melonjak-lonjak bila nampak makanan dekat bazaar. Kalau berbuka dekat hotel lagi lah hidangan buffet yang menggoda jiwa.

Jadi bagaimana nak kekal langsing sebelum syawal? Ikut cara Kelvin Zahri kat bawah ni.



Selalu kes-kes macam ni lah yang buat Diet kita gagal.. bila dah gagal, mulalah skip makan sebab nak result yang cepat. Tapi sebenarnya dengan skip makan akan membuatkan kita makan lebih banyak dari biasa.


Mula-mula kita kira BMI (Body Mass Index) kita. Dapatkan berat yang ideal. Bila kita dah tahu berat yang ideal barulah kita dapat anggarkan berapa kg berat badan yang patut kita turunkan.



11 Tips Kurus & Lansing:

  1. Tanamkan azam dan niat untuk turunkan berat badan secara perlahan-lahan lebih kurang 1 kilogram seminggu. Makan makanan yang tinggi nutrien dan rendah kalori
  2. Makan Roti, Bijirin dan Nasi tanpa penambahan lemak dan gula.
  3. Kurangkan pengambilan makanan & minuman yang berkalori tinggi.
  4. Elakkan pngambilan alkohol
  5. Elakkan pengambilan makanan ringan (Junk Food) diantara waktu malam. Pilih buah-buahan sekiranya lapar pada waktu ini.
  6. Makan pada waktu yang tetap supaya lama kelamaan badan kita akan adjust dan tidak berasa lapar sebelum waktunya.
  7. Elakkan makan di depan televisyen. Kerana ia merupakan amalan yang membuatkan kita menyumbat makanan ke dalam mulut tanpa sedar.
  8. Gunakan pinggan yang kecil dan elakkan menambah makanan yang tinggi kandungan lemak.
  9. Sibukkan diri dengan aktiviti yang menyihatkan supaya mengelakkan tubuh kita mengigati makanan.
  10. Kurangkan pengambilan gula dan yang mengandungi kandungan gula yang tinggi.
  11. Bersenam sekurang-kurangnya 3 kali seminggu selama 20 minit setiap sesi.
Cara yang paling popular sekarang dengan mengambil ubat-ubatan untuk kurus yang mengambil masa yang singkat untuk turunkan berat badan tetapi kebanyakkannya memudarat kan.
Diluar sana macam-macam produk pelangsingan badan yang kita boleh beli, Shaklee juga ada rangkaian SET penjagaan berat badan yang sentiasa selamat, semulajadi , berkesan dan tidak memudaratkan badan kita. 


Ingin turunkan berat badan secara selamat dan berkesan? Dapatkan SET PELANGSINGAN Shaklee Sekarang dan dapatkan berat badan yang ideal!

KLIK UNTUK TERUS BELI SECARA ONLINE
KLIK DI SINI SEKARANG!
✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
Shaklee ID (949399)
Call/SMS/WhatsAPP 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi dan juga KLCC (weekdays).
Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

Kini anda boleh dapatkan penjimatan sebanyak 15% - 20% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya RM65 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...