Nuffnang

Sunday, May 25, 2014

SET VITAMIN SHAKLEE UNTUK KANAK-KANAK

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Budak Bijak
Ada orang tegur fa masa fa tengah ada sesi pumping dekat surau, dia kata kalau kita kerap susukan anak kita dengan susu ibu, antibodi anak tu kuat, kurang sakit, kurang demam. Alhamdullilah, Airis masih lagi bayi susu fa sampai hari ni. Sepanjang umur Airis 5 bulan, airis hanya demam sekali je, itupun sehari dan demam airis recover dengan cepat. Tapi bila tengok Airis semakin besar, tiba-tiba terdetik dalam hati, mampu ke susu fa ni protect Airis dari dijangkiti demam selsema dan penyakit berjangkit?

Sebab tu sepanjang menyusukan Airis, fa ambil supplemen tambahan untuk pastikan Airis dapat nutrisi dan zat yang mencukupi bila dia menyusu sekaligus dapat menguatkan sistem imun dia dan pastikan dia membesar dengan sihat.

Kanak-kanak gemar mengambil makanan ringan berbanding sayuran atau buah-buahan, ada pula yang terlalu memilih makanan dan ini akan merungsingkan para ibu untuk memastikan anak-anak mendapat makanan yang seimbang dan berkhasiat.

Bila anak semakin membesar, mereka semakin terdedah dengan pelbagai penyakit dan virus berjangkit sebab itu mereka perlukan sesuatu untuk menguatkan daya ketahanan badan mereka. Mereka juga perlu zat-zat dan vitamin yang cukup untuk tumbesaran mereka.Kalau tak dijaga, mereka mungkin senang terkena selsema, batuk demam dan boleh menganggu tumbesaran.Sebab itu pentingnya makanan seimbang yang kaya dengan zat vitamin untuk mereka.

Apa yang perlu diambil berat untuk memilih suplemen vitamin yang bagus untuk anak?

1- Suplemen hendaklah diperbuat dari bahan semulajadi yang sesuai dan selamat untuk anak.
2- Berikan suplemen vitamin bila anak perlukannya, kerana nutrien berlebihan boleh memberi kesan kepada kesihatan anak.
3- Suplemen tersebut mengandungi spektrum nutrisi yang penuh mengikut saranan RV mengikut umur.

Shaklee bukan sahaja sesuai untuk golongan dewasa, tapi juga kanak-kanak (1 tahun ke atas) Antara cadangan supplemen/vitamin yang sesuai untuk kanak-kanak ialah:

MEALSHAKES
  • Minuman berperisa vanila yang lazat dan disukai anak-anak
  • Mengandungi 19 vitamin dan mineral penting
  • Rendak lemak dan rendah glisemik
  • Sumber protein dan kalsium
  • Sesuai untuk hidangan sarapan pagi dan sebelum tidur
  • Sesuai bukan sahaja untuk kanak-kanak tetatpi... Ibu menyusu yang mahu menguruskan badan, Ibu hamil yang mengalami alahan dan sukar untuk makan hidangan yang lengkap dan seimbang, Mereka yang mengalami masalah untuk menelan vitamin dalam bentuk pil dan Warga tua
  • Setiap bancuhan Meal Shake memberikan satu pertiga daripada US RDA dengan 19 vitamin/ galian yang diperlukan bersama dengan protein, galian dan 3gm serat. Ia adalah pemakanan tambahan yang lengkap.
OMEGA GUARD
  • Minyak ikan yang paling tulen mengandungi 7 jenis asid Omega 3 termasukEPA, DHA, ALA
  • Membantu tumbesaran, perkembangan dan fungsi otak
  • Meningkatkan daya ingatan dan pembelajaran
  • Meningkatkan sistem imunisasi
  • Menapis segala virus dan bacteria daripada badan.
  • Kanak-kanak yang mengambil Omega-3 sedari kecil dapat mengurangkan jangkitan pernafasan.
CHEWABLE VITA - C PLUS (100gm)
  • Menguatkan Fungsi Imunisasi. Tubuh badan anda boleh melakukan banyak perkara, tetapi ia tidak boleh membuat atau menyimpan vitamin C.
  • Membantu mengekalkan pertahanan semulajadi tubuh badan
  • Membantu anda menjaga kesihatan gigi dan gusi serta struktur tulang. Ia sangat penting bagi gigi yang kuat dan gusi yang sihat
  • Meningkatkan penyerapan zat besi daripada sumber bukan daging
  • Untuk kesihatan tulang, gigi, gusi serta juga struktur am tubuh badan
**Penting untuk ibu pastikan anak tiada alahan dengan soya kerana Meal Shakes Shaklee adalah berasaskan soya.
**Makanan yang sihat adalah makanan yang di masak dengan cara yang betul di rumah.
**Omega Guard Shaklee bukan di perbuat daripada hati, atau bahagian-bahagian ikan. Omega Guard Shaklee adalah di perbuat daripada seluruh ikan yang berkualiti dan rendah merkuri/logam.

Promosi Mealshakes tinggal 5 hari lagi. (buy 6 free 1) Grab FAST!!

✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
Shaklee ID (949399)
Call/SMS/WhatsAPP 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi dan juga KLCC (weekdays).
Kini anda boleh dapatkan penjimatan sebanyak 20% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya RM65 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...