Nuffnang

Friday, March 7, 2014

ESP Shaklee Terbaikkkkk!

Assalamualaikum

Siapa kata suri rumah ni tak stress? tak sibuk? Suri rumah lah wanita yang paling sibuk sekali kat dunia ni dan yang paling hebat fa rasa! (hahah fefeling suri rumah)

Seminggu dengan Airis memang tak cukup tangan nak handle semua. Ada masa Airis ok nak duduk kat rocker diam-diam tengok tv, ada masa asik nak kendong, ada masa asik nak meraung je. Seminggu fa hanya minum ESP untuk tahan lapar sebelum en.suami balik. Dalam seminggu rutin fa pagi tu time Airis leka-leka tengok TV, time tu la fa breakfast & minum MILO + ESP sebab fa tau kang tengah hari ke petang konfem tak sempat nak makan. Minum petang pulak fa akan bancuh ESP+CEREAL+MILO atau kang kalau panas sangat cuaca fa bancuh ESP+PERFORMANCE DRINK.

Apa yang bestnya ESP ni, buat tahan lapar. Lebih-lebih lagi fa ni memang ade history gastrik, jadi ESP ni elak dari fa kena gastrik/kembung. Sebab kita ni BF kan, jadi perlu lah elak dari kena kembung atau gastrik kang effect kat baby. Sian baby (mama yang cakap ye taktau la fakta ke auta)

Memang dah jadi rutin fa setiap pagi mesti pekena ESP. Tak kesah lah campur ape sebab ESP ni kalau campur jus ke susu ke memang sedap. Tapi jangan campur coffee/tea ye. Kesian ESP tu terus hilang zat-zat dalam tu.

Lagi satu ESP ni buat susu fa pekat. Haaaa lemak berkrim gitu sebab tu Airis asik nak melekat je takank lepas. ESP jugak mempercepatkan penghasilan susu. Disamping dapat mencantikan kulit mamy & baby.

Pape pun fa sangat respect dekat ibu-ibu suri suri rumah yang boleh handle anak-anak dan rumahtangga dengan baik. Fa masih belajar lagi hope Allah mudahkan segalanya & berkati niat fa nak jadi WAHM sepenuh masa. Insyaallah.

Apa itu Energizing Soy Protein atau ESP?
Ia adalah protein soya yang berkualiti tinggi. Didatangkan dalam bentuk satu canister dan berbentuk serbuk. ESP boleh dibancuh dengan minuman kegemaran anda seperti milo, horlick, susu atau buah yang dikisar bersama. ESP digalakkan dibancuh dengan air sejuk atau suam demi memelihara protein supaya tidak termusnah pada suhu yang tinggi.

Berapa lama boleh tahan/digunakan untuk satu canister ESP?
Dengan kadar pengambilan sebanyak 3 sudu sehari, satu canister ESP boleh bertahan sehingga satu bulan setengah.

Siapa yang tidak boleh mengambil ESP? Siapa yang boleh mengambil ESP?
Hanya individu yang mempunyai masalah buah pinggang dan kesukaran memproses protein sahaja yang tidak digalakkan.
Sesuai untuk semua lapisan:
1. Ibu-ibu yang sibuk: ESP membantu memberi tenaga berpanjangan, badan lebih sihat dan kekal cergas.
2. Merekayang ingin menguruskan badan: Hanya bancuhan ESP dengan minuman kegemaran pada setiap pagi, memberikan rasa kenyang yang lebih lama. Tiada lagi sarapan yang berat-berat!
3. Ibu-ibu yang menyusu anak: Membantu memperbanyakkan dan mengekalkan permintaan (supply) susu di samping digabungkan dengan pengambilan air yang secukupnya serta proses pengepaman susu yang konsisten.
4. Pesakit kencing manis: Mempunyai indeks glisemik yang rendah, melambatkan penyerapan glukosa dalam darah dan mengawal paras glukosa.
5. Wanita yang mementingkan penjagaan kulit muka: Membantu menghilangkan parut jerawat di muka, menjadikan kulit muka halus-mulus, gebu dan berseri.

Pendek kata ESP ni sesuai untuk lelaki, wanita, tua, muda, ibu mengandung, ibu menyusu, pesakit diabetes, selepas pembedahan, kesuburan, kecantikan, ibu berpantang, yang berdiet, ingin tambah tenaga.


Apa rasa ESP sebenarnya?
ESP Shaklee berperasa mild soya. Sekiranya anda tidak gemar atau tak menyukai rasa soya, ada pelbagai resepi ESP lain yang boleh dicuba.

 

Shaklee ID (949399)
Call/SMS/WhatsAPP 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi dan juga KLCC (weekdays).

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...