Nuffnang

Sunday, September 18, 2016

Tips Anjalkan Payudara Dari Mengelebeh akibat Menyusukan Anak

Bismillahirahmanirahim...



Perasan atau tidak, semasa tengah fully breastfeed baby, time baby memang 100% on susu badan, kita akan rasa badan kita fit je, cantik, semua pejal, anjal.. berat pun turun dengan senang. Itu salah satu benefit yang kita dapat if kita fully breastfeed baby.

Tapi ramai ibu-ibu yang perasan, selepas anak putus susu, atau kurang menyusu  berat badan kembali naik, start mengelebeh sana sini termasuklah payudara..mengendur,lembik & mengelebeh. Macam mana eh nak kekalkan keanjalan payudara kita ni? Ni ade beberapa tips & petua yang fa google manalah tau tetiba rajin nak buat :)

Tips #1
Daun Sireh

Ambil beberapa daun sireh, layurkan atas api. Bila agak panas & nampak layu-layu gitu angkat. Jangan sampai terbakar dah. Lepas tu tekap kan disekeliling payudara kecuali punting. Buat dedua belah then pakai Baju dalam macam biasa. Biarkan 2-3 jam. Buat kerap nanti akan nampak hasilnya .

Tips #2
Urutan

Yang ni memang fa kerap amalkan. Cara dia urut kedua belah payudara kekiri kekanan & ulang dari kanan ke kiri membentuk no.8 Anda akan rasa semakin hari payudaya anda semakin menegang. Fa suka titiskan sikit Essential Oil Lavender dalam VCO dan urut. Kalau google banyak je cara senaman untuk payudara ni.

Tips #3
Senaman Payudara


Duduk relax tu boleh buat ni.Klik dekat [LINK] untuk ke youtube cara senaman tegangkan payudaya :) Nak terangkat sini macam panjang je nak taip kan... Klik je tengok Video terus ..hehhehe

Tips #4
Pengambilan supplement ESP & Alfalfa Shaklee secara konsisten

Tahu tak protein membantu menganjalkan payudara? Bukan payudara je, mana yang terasa mengelebeh tu if konsisten minum ESP anda akan nampak perbezaannya..

Ini kerana payudara TIDAK mempunyai tulang tetapi disokong oleh otot & tisu di dada. Oleh sebab itu PROTEIN amat PENTING untuk membantu pembentukkan sel, tisu dan seterusnya otot.

Kenapa ESP Shaklee? Perbezaan ESP dengan soya protien lain ialah ianya diiktiraf diseluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprihensif serta mempunyai kualiti PROTEIN soya yang terbaik dan bebas GMO (non-Genetically Modified Organism) Setiap 850gm (satu tin ESP Shaklee) dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama.

Pengambilan Alfalfa Shaklee bersama juga bantu bukan sahaja menganjalkan payudara tetapi juga punggung & juga mengetatkan Miss V! Alfalfa terkenal sebagai Raja Tumbuhan yang membantu menyihatkan rahim selepas bersalin & dikenali sebagai kacip fatimah moden .

Selain itu ESP & Alfalfa pun bantu ibu menyusu untuk memperbanyakkan susu badan. Cantikan hormon selepas bersalin & bantu mencantikkan kulit

Pengedar Shaklee Sri Petaling

Jadi jangan jadikan alasan ye takut payudaya mengelebeh bila susukan anak.. Nah start dari sekarang minum ESP & makan Alfalfa.. InsyaAllah cantik payudara tu terletak je.. hehhehe

Takut mahal..membazir beli? Haaa meh beli bulan ni sebab bulan ni ESP murah.. murah & jimat dari harga retail (Rm150)

Lain-lain kebaikan ESP Shaklee yang anda perlu tahu..

✅ membantu kulit muka cantik, halus,gebu dan berseri.
✅ membantu memberi tenaga, kurangkan keletihan..
✅ kenyang tahan lama.. Bagus yg nak diet or maintain berat badan.
✅ membantu menghilangkan parut jerawat.
✅membantu mengurangkan eczema dan masalah kulit..
✅mereka yg ada gastrik bole cuba esp ni..
✅membantu melembapkan kulit yg kering.
✅membantu mengurangkan bau badan.
✅baik utk hormon.
✅baik utk prostat.
✅bantu membaiki memori.
✅membantu membaiki masalah rambut uban,gugur dan pigmentasi kulit.
✅membantu mempercepatkan penyembuhan luka.
✅membantu mencegah migrain, isomnia dan stress dan macam2 lagi..
.
Promosi bulan ni:
♡ Beli 2 diskaun 5%
♡ Beli 6 percuma 1
♡ Beli kombo (ESP + VITA C) harga promosi

===========================================

PENGEDAR SHAKLEE SRI PETALING, PENGEDAR SHAKLEE BUKIT JALIL, PENGEDAR SHAKLEE SUNGAI BESI, PENGEDAR SHAKLEE TASIK SELATAN, PENGEDAR SHAKLEE KUCHAI LAMA,PENGEDAR SHAKLEE OUG

Whatsapp/SMS/Telegram 012-3841916
Like us on Facebook : Finurz Creations
Follow us on Instagram : @finurz_creations

  

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...