Nuffnang

Saturday, March 26, 2016

Jom Berpantang Cara Shaklee

Berpantang cara Shaklee | Alhamdullilah, sepanjang bulan mac ni asal fa scroll fb je mesti nampak je kawan-kawan yang kongsi perkabaran gembira. Kita pun tumpang happy. InsyaAllah mana tau rezeki fa & suami pulak nak dapat 2nd baby tahun ni kan.. Memang teringin sangat nak pregnant lagi sebab pengalaman pregnantkan Airis Nur Zulaikha dengan konsisten amalkan SET HAMIL Shaklee memang satu pengalaman yang BEST! Masa pantang pula konsisten SET PANTANG Shaklee memang rasa badan bertenaga & luka bersalin pun cepat baik. Alhamdullilah sepanjang hamil & berpantang fa berjaya harungi tanpa masalah yang tak diigini.

Takpela tahun depan fa penuhkan entry blog ni dengan entry pengalaman berpantang kali ke-2 dengan Shaklee.. heheehe InsyaAllah doa-doakan lah ye kawan-kawan.

Ok siang tadi fa dapat whatsapp dari seorang ibu ni nak cuba berpantang dengan Shaklee sebab suka baca review fa tentang Set Pantang Shaklee. Ibu ni dah sebulan berpantang dengan set berpantang dari brand lain tapi dia tak dapat kesan yang memberangsangkan. Badan pun rasa macam tak sihat & tak segar compare dengan sedara beliau yang berpantang dengan Shaklee. 

Yes! itu yang fa cuba nak share tentang Set Berpantang Shaklee ni. Actually Vitamin/supplement dalam Set Berpantang Shaklee ialah dari rangkaian supplement-supplement Shaklee dan telah dipilih bersesuaian dengan keperluan ibu berpantang. Anda masih boleh teruskan pengambilan sehingga habis tempoh berpantang atau nak teruskan sampai bila-bila pon lagi bagus. Sebab Shaklee ni supplement bukan ubat yang kita makan bila sakit. Supplement membantu anda mendapat tahap kesihatan yang lebih baik & bantu badan dapat zat nutrisi yang lengkap.

Kenapa Anda perlu Berpantang Dengan Set Pantang Shaklee?

Sebab dalam Set Pantang Shaklee ada supplement yang terpilih & terbaik untuk ibu-ibu perpantang untuk dapat kesihatan yang baik & kembalikan semula tenaga selepas bersalin. Meh tengok ape supplement dalam Set Pantang Shaklee ni..

🍃SUPPLEMENT DALAM SET BERPANTANG🍃

🔮 Vitalea



Kalau nak tahu Vitalea ialah Multivitamin pertama didunia & pernah dinobatkan sebagai Multivitamin yang terbaik pada tahun 2000. Setiap tablet Vitalea mengandungi 30 jenis nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada syuran dan buah-buahan, 12 vitamin & 7 Mineral penting yang disarankan oleh RDA dan diformulasi secara konprehensif dan sangat seimbang.

Peranan Vitalea dalam Set Pantang Shaklee :
Memastikan tubuh badan ibu selepas bersalin mendapat zat & vitamin yang mencukupi supaya tak mudah pitam,lesu,pucat. 

🔮 B complex



1 biji  B Complex Shaklee mengandungi 8 komponen penting vitamin B termasuk 100% biotin & asid folik. Kelebihan B-complex Shaklee ialah ianya mengandungi  Asid Folik (atau Folate) juga dikenali sebagai vitamin B9 sangat diperlukan untuk membina sel-sel baru dalam tubuh. Ia membantu dalam membina DNA yang baru dan membaik-pulih DNA yang rosak dalam sel-sel tubuh. B Complex shaklee juga mudah dihadam, larut air dan tidak menganggu pencernaan

Peranan B-Complex dalam Set Pantang Shaklee :
B-complex Shaklee yang  lengkap dengan 8 jenis vitamin B sangat diperlukan oleh ibu berpantang untuk tubuh badan lebih bertenaga,mengurangkan sakit-sakit urat saraf. Bantu emosi lebih stabil, mengurangkan stress & elakkan meroyan. Juga membantu memekatkan susu dan mencantikkan kulit ibu.

🔮 Vitamin c 500mg



1 biji Vitamin C Shaklee terdapat 500mg Vitamin C didalamnya dimana setiap jam, 100mg vitamin C akan dilepaskan sedikit demi sedikit. Jadi badan kita akan dilindungi Vitamin C selama 5 Jam! Ini kerana Vitamin C merupakan vitamin larut air & mudah terhapus. Jadi anda tak perlu risau sebab ianya akan dilepaskan sedikit demi sedikit dalam badan anda.

Peranan Vitamin C dalam Set Pantang Shaklee :
Ibu berpantang memang senang terkena jangkitan kerana sistem imun yang lemah selepas kelahiran. Disinilah peranan Vitamin C dimana ianya membantu meningkatkan sistem imunisasi & menguatkan antibodi si ibu & bayi yg disusui. Vitamin C juga sangat membantu pemulihan luka bersalin dengan pantas & mencantikkan kulit si ibu. Kulit si ibu lebih Glowing walaupun sedang berpantang 

🔮 Energizing Soy Protein Isolate Powder (ESP)(850g).


ESP mempunyai kualiti PROTEIN soya yang terbaik dan bebas GMO (non-Genetically Modified Organism) Setiap 850gm (satu tin ESP Shaklee) dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama. ESP Shaklee merupakan satu-satunya di pasaran yang membekalkan 9 asid amino penting yang tak dapat dihasilkan oleh badan kita, dan ianya diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral

Peranan ESP dalam Set Pantang Shaklee :
ESP membantu ibu memperolehi kesan yang optimum dari pengambilan vitamin-vitamin lain. ESP juga membantu ibu-ibu kembalikan tenaga yang kurang selepas melahirkan & mengekalkan tenaga yang berpanjangan untuk ibu yang kerap  berjaga sepanjang malam. ESP juga bantu memekatkan susu ibu & bantu mempercepatkan proses pengeluaran susu ibu kerana antara komposisi utama dalam susu ibu ialah PROTEIN. Protein membantu membina otot-otot supaya tidak mengelebeh selepas lemak disingkirkan & kulit juga menjadi lebih licin, gebu dan anjal.

🔮 Ostematrix (Calcium & Magnesium)


Kalsium sangat penting bagi ibu berpantang dan tidak boleh dianggap remeh. Kekurangan kalsium menyebabkan si ibu mudah lesu, sakit-sakit badan & kaki dan ibu akan lebih cenderung menghidap osteoporosis  Manakala bagi ibu menyusu, pengambilan kalsium penting dalam tempoh penyusuan kerana antara komposisi mineral yang tinggi dalam susu ibu ialah kalsium. Bayi yang menyusu akan mendapat kalsium semasa menyusu untuk pembinaan tulang, gigi yang kuat.

Peranan Ostematrix dalam Set Pantang Shaklee :
Membantu mengurangkan masalah sengal-sengal badan, sakit badan, mudah letih dan lesu. Ostematrix juga bagus diambil bagi bantu ibu-ibu yang memounyai masalah sembelit ketika berpantang & membantu ibu yang mengalami masalah susu merundum ketika period.




Sekarang dah tahukan kenapa SET PANTANG shaklee ni memang selalu jadi pilihan ibu-ibu berpantang? Kalau tak cuba tak tahu. Dah cuba terus jatuh cinta! Serius setiap kali bersalin je mesti nak guna Shaklee. Lagi satu semua vitamin dalam set pantang ni tahan sehingga 4 bulan. Berbaloi-baloi sangat dengan harganya :)

Nota Kaki :: Sebenarnya set ni ada Zinc Shaklee yang bantu merawat luka bersalin dengan lebih cepat. Tapi Zinc Shaklee OOS buat sementara waktu ni. Whatsapp fa untuk pembelian & fa akan bagi konsultasi terbaik khas untuk anda :)

PENGEDAR SHAKLEE SRI PETALING, PENGEDAR SHAKLEE BUKIT JALIL, PENGEDAR SHAKLEE SUNGAI BESI, PENGEDAR SHAKLEE TASIK SELATAN, PENGEDAR SHAKLEE KUCHAI LAMA,PENGEDAR SHAKLEE OUG

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...