Nuffnang

Tuesday, January 5, 2016

Rahsia Susu banyak, Badan Slim

Rahsia Susu banyak, Badan Slim 

Assalamualaikum

Pagi tadi berborak dengan babah sebelum dia pergi kerja. Dia tengah tengok tv nampak la artis ni.Dulu artis ni kurus je. Lepas bersalin naik mendadak badan dia. Memang berisi!

'I rasa dia mesti tak susukan anak dia. Kalau dia susukan anak dia mesti dia kurus macam u'.....

Sambung lagi...

'Pelik kenapakan dorang ni tak nak susukan anak dorang..kan ke bagus jimat beli susu tin. Dah la pampers dah mahal. Susu tin pon mahal'

Taktau nak senyum ke hape ke.. tapi memang betul kan ape yang babah cakap?

fa ade gak dengar kawan-kawan yang breastfeed anak mengadu badan naik kembang sebab menyusu anak ni asik nak makan je. Jap-jap lapar. Bilanya nak kurus kan?

Selalu ibu lepas bersalin memang akan mengambil masa sikit utk badan kembali normal. Sebab itu artis ramai yang pergi ke pusat pelangsingan badan selepas habis pantang sebab nak cepat dapat balik bentuk badan mereka.

Bukan takada orang sekeliling fa yang anak baru lahir dah disumbat dengan susu formula. Bila tanya kenapa..'susu tak ade' 'susu tak keluar' 'susu sikit'... memang bukan semua diberi rezeki dapat susukan anak kan? Tapi percayalah.. susu bukan takde atau tak keluar atau kering. Allah tu dah memang jadikan setiap wanita yang punya anak ada susu cuma cara kita nak gunakan nikmat Allah tu macam mana. Kita yang kena bantu memperbanyakan susu tu. Kena rajin sikit la.. kalau duduk tak buat ape. Tak usaha macam mana susu nak banyak..kan? Tepuk dada tanya diri.

Tapi fa percaya.. dengan penyusuan secara ekslusif badan si ibu akan slim dan semakin slim! Ini realiti. Perut buncit tu normal la. Fa pon ambik masa jugak nak turunkan berat badan lepas bersalin. Segala kalori yang kita makan tu akan disalurkan ke baby melalui penyusuan. Sebab itu jumpah kalori yang diperlukan oleh ibu menyusu lebih sikit berbanding ibu-ibu yang tak susukan anak mereka.



Sebab itu fa susukan airis secara ekslusif. Banyak artikel yang menyokong menyusu dapat turunkan berat badan si ibu dan kecutkan rahim selepas bersalin. Penyusuan jugak dapat bantu kurangkan risiko kanser pangkal rahim & kanser payudara. Banyak lagi kebaikan penyusuan ni. Kalau cerita memang tak habis.

'... Boleh la dia makan 'supplement' SUSU banyak badan pun kurus sebab telan supplement ...' banyak dah bunyi-bunyi macam tu fa dengar. Bagus la..tu salah satu usaha jugak kan? Dari dok cakap-cakap tapi tak buat pape.. Kat luar pon banyak dah supplement penggalak susu yang dijual. Kenapa? Sebab nak bantu ibu-ibu menyusukan anak sampai 2 tahun. Supplement yang fa makan bukan ubat kurus. Tetapi supplement yang bantu membakar lemak berlebihan yang selamat diambil oleh ibu menyusu & tidak memudaratkan ibu & bayi. Lagipun bukan semata utk slimdown tapi banyak khasiat lain.

Supplement Shaklee bukan penggalak susu semata atau jalan pintas untuk memperbanyakkan susu. Ianya supplement yang bantu badan si ibu kekal sihat , bertenaga sekaligus dapat membantu merangsang penghasilan susu yang lebih baik

Kalau anda jenis yang rasa makan supplement tu remeh, cari 'milkbooster' anda sendiri.. makanan sunnah macam kurma, sayuran macam lobak putih, buahan macam longan.. cuba dan cuba tengok mana yang serasi dengan anda.

Kena faham konsep penyusuan juga:
✔Supply vs demand
Semakin kerap bayi menyusu, semakin banyak susu yang dihasilkan

Nak susu banyak & nak slimdown jugak? Nak tau rahsia fa turun berat badan secara sihat & dapat supply susu untuk airis sampai sekarang?

⭐ SET PENYUSUAN (Slimming Set)⭐

✔Alfalfa
Raja segala tumbuhan. Bertindak sebagai pengangkut / detox lemak2 keluar yg dipecah/dibakar oleh lecithin @ omega.
Alfalfa juga milkbooster bantu cepatkan penghasilan susu ibu.
Bantu penyerapan vitamin dgn lebih baik setelah toksin badan dan lemak di buang

✔ESP
Protein membantu membina otot-otot supaya tidak mengelebeh selepas lemak disingkirkan. Kulit lebih anjal,cantik & gebu!
Esp juga mengenyangkan dan buat si ibu lebih bertenaga.
ESP juga bantu penghasilan susu ibu dengan cepat & menghasilkan susu yg lemak berkrim & pekat.

✔ Omega Guard
Membantu membakar dan mencairkan lemak2 yg tidak diperlukan badan. Bantu mengurangkan kolestrol & mengurangkan selera makan si ibu juga meningkatkan sistem imun ibu & bayi.
Omega 3 & DHA dalam omega guard baik utk perkembangan otak bayi yg disusui.

✔ Lecithin
Bertindak sebagai pemecah lemak & memerangkap segala lemak & minyak yg kita makan. Pengambilan lecithin tidak menggangu penyusuan & membantu meredakan bengkak susu.



Anda juga boleh dapatkan Set Penyusuan 3M (fullset)



SMS/WhatsAPP/Telegram 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian & pertanyaan mengenai produk Shaklee. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi, Bandar Tasik Selatan, OUG dan sekitarnya

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!
posted from Bloggeroid
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...