Nuffnang

Thursday, December 31, 2015

Penting ke Multivitamin untuk anak?

Assalamualaikum!

Biasa laa bila anak dah besar, dah tahu makanan sedap, mesti dah pandai nak mintak jajan kan? Kita tak ajar makan jajan pon orang sekeliling kita tolong ajarkan = =' biasa laa tu.

Airis pon bila dah membesar ni, makan pon memilih. Nak lauk ikot tekak dia. Lauk tak serasi memang tak makan. Makan pon sikit je. Kang mintak kek laa, aiskrim laa, keropok laa.. bila suap nasi lari lintang pukang taknak makan!

Jadi mamy kena laa rajin cuba cari & masak yang airis suka. Kadang awal-awal dia makan banyak..tapi kang malam sama balik lari lintang pukang bila nak suap makan. Sudahnya mamy yang stress. Anak taknak makan, malam tak lena tido sudahnya bagi jugak laa keropok ke, kek ke, aiskrim ke roti ke kasi dia puas hati.

Mama pernah cerita, sepupu fa masa kecik mak dia bagi multivitamin sudahnya sampai sekarang sepupu fa tu gemuk! Masa kecik pon bulat je dia.. chubby. Semua mak nak yang terbaik kan untuk anak dia. Tak dinafikan sesetengah multivitamin kat pasaran untuk naikkan selera makan si anak. So persoalanya, Vitalea ni sama ke? Kang tak memasal anak bulat obes salahkan Shaklee.....



Semenjak airis makan Vitalea for Children ni, memang dia jadi suka makan. Ape je yang fa hidang dia makan. Alhamdullilah dari suka memilih sekarang dia makan je aoe yang fa masak. Makan pun banyak. Lepas makan dia akan buat aktiviti dia lepas tu tidur lena sebab perut kenyang! Syukur sangat so mamy boleh buat kerja rumah dengan tenang.

Multivitamin Shaklee ni tak akan buat anak anda gemok walaupun mungkin mereka berselera utk makan. Multivitamin ni bantu anak anda dapatkan segala keperluan nutrisi yang mereka takdapat dari makanan seharian mereka. Ia tidak mengemukkan jangan risau. Sebab ia diperbuat dari bahan semulajadi , tiada perisa & pemanis tiruan!

BAGUS SANGT KE VITALEA FOR CHILDREN???



Haa, inilah kesemua makanan yang bersamaan dengan 2 tablet vitalea untuk kanak-kanak.

Soalan untuk diri sendiri
➡Mampukah anak-anak kita makan semua ini?
➡Mampukah kita menyediakan semua ini setiap hari ?
➡Mana lebih jimat kos,2 tablet Vitalea untuk kanak-kanak atau semua makanan di atas ?

💟 Keistimewaan Vitalea For Children

1.Mengandungi
✔18jenis vitamin dan mineral
✔100% vitamin A,C,D,E dan semua 8jenis vitamin B
✔Kalsium,magnesium,zinc,copper dll

2.Menggunakan pemanis semulajadi - xylitol (so ianya tidak merosakkan gigi)

3.Tidak mengandungi pemanis dan perisa tiruan

4.Rasa anggur semulajadi. Sedap! Mak budak pun suka

💟 FUNGSI VITALEA FOR CHILDREN
-Membantu menguatkan kecerdasan minda
-Menyokong kesihatan dan pembinaan tulang yang kuat
-Menguatkan gigi
-Membekal makanan kepada sel badan untuk memastikan tubuh lebih bertenaga dan -sihat
-Meningkatkan sistem pertahanan tubuh
-Melindungi kesihatan otot, jantung dan fungsi saraf
-Mengekalkan tekanan darah dan rentak jantung yang normal
-Meningkatkan penghasilan sel darah merah untuk mengelak anemia atau merawat anemia
-Membantu meningkatkan selera makan dan melancarkan proses pencernaan
-Mencegah penyakit beguk (tiroid)
-Membantu dalam penyerapan zat dari makanan harian



Sekarang tau dah kan kenapa perlunya Multivitamin? Beri anak anda jaminan kesihatan yang baik dengan Vitalea for children!

SMS/WhatsAPP/Telegram 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian & pertanyaan mengenai produk Shaklee. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi, Bandar Tasik Selatan, OUG dan sekitarnya

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!
posted from Bloggeroid
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...