Nuffnang

Thursday, May 7, 2015

Phytocol-ST & Omega Guard - Tangani Masalah Kolestrol Anda!

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Kolestrol adalah faktor risiko untuk penyakit jantung.
Seorang daripada tiga orang warga amerika mempunyai tahap kolestrol yang tinggi.

Tahap kolestrol yang tinggi adalah faktor utama kepada serangan penyakit jantung dan satu cara untuk mengurangkanrisikonya adalah dengan mengurangkan jumlah keseluruhan kolestrol dan juga kolestrol LDL (jahat). Kajian menunjukkan sebatian semulajadi yang dipanggil sterol dan stanol tumbuhan bila ditambah kedalam diet seharian kita akan mengurangkan kolestrol dengan ketara.

Sterol dan stanol yang wujud secara semulajadi dalam tumbuhan , buahan, sayuran dan bijirin.Oleh kerana struktur mereka sama dengan kolestrol, mereka bersaing untuk penyerapan, dan seterusnya membantu menurunkan tahap kolestrol dalam tubuh.

Sterol dan Stanol tumbuhan didapati dari makanan atau supplement. Sterol dan Stanol tumbuhan akan terikat kepada reseptor didalam usus, dan meninggalkan kolestrol dibelakang namun hanyalah sedikit kolestrol akan diserap oleh tubuh dan juga sedikit kolestrol akan dibebaskan didalam salur darah.


Perbezaan antara Kolestrol HDL dan Kolestrol LDL
Tidak semua kolestrol jahat . HDL (high -density lipoproteins) ialah kolestrol baik yang membawa banyak manfaat kepada kesihatan dan LDL (Low-density lipoproteins) merupakan kolestrol jahat yang perlu kita awasi.

Secara Am nya, kolestrol ialah sejenis lemak yang memainkan peranan membantu struktur mambrane sel dan penghasilan hormon. Walaubagaimana pun LDL yang berlebihan boleh terkumpul didalam salur darah dan mininggikan risiko sakit jantung.

Phytocol-ST & Omega Guard - Tangani Masalah Kolestrol Anda!



Phytocol-ST
Phytocol-ST adalah formulasi proprietari dengan bahan-bahan yang terbukti secara klinikal membantu penyerapan kolestrol dan menurunkan tahap kolestrol LDL.
  • Dibuat dengan gabungan kuat sterol dan stanol yang wujud secara semulajadi didalam tumbuhan,sayuran,bua-buahan dan bijirin.
  • Membekalkan 2,000 mg sterol dan stanol setiap hari dan terbukti  secara klinikal didalam lebih 80 kajian untuk menurunkan tahap kolestrol LDL.
  • Membekalkan 100% saranan National Institutes of Healthy (NIH) untuk strerol dan stanol tumbuhan setiap hari.**
  • Bebas kandungan Gluten
  • Disahkan dengan Star-K Kosher. 
Phytocol - ST membekalkan 2,000mg sterol dan stanol tumbuhan setiap hari yang bersamaan dengan:
  • 200 batang lobak merah
  • 70 keping roti gandum
  • 425 biji tomato 
Omega Guard
Salah satu kebaikan omega 3 ialah menurunkan tahap trigliserida (lemak dalam darah) ke tahap yang lebih rendah dan mengurangkan risiko serangan sakit jantung, strok dan rentak jantung yang tidak normal bagi mereka yang pernah mengalami serangan jantung.

Omega Guard shaklee melindungi jantung anda kerana ia membekalkan asid lemak omega 3 berpotensi ultratulen dengan spektrum penuh bergred farmaseutikal, dimana ia mampu mengurangkan risiko penyakit jantung.Satu penyelidikan yang menyokong fakta tersebut tetapi bukan muktamad menunjukkan pengambilan asid lemak omega-3 seperti EPA dan DHA boleh mengurangkan risiko penyakit jantung koronori.

Asid lemak dalam minyak ikan (DHA dan EPA) bukan sahaja menjaga jantung dan salur darah (Arteri) tetapi juga dapat turunkan kadar kolestrol dan tekanan darah dalam badan.
Omega 3 boleh mengurangkan risiko komplikasi dan kematian kepada mereka yang telah disahkan ada penyakit jantung.
"Satu kajian mendapati, mereka yang telah mengalami serangan jantung dan mengambil minyak ikan, mereka mempunyai risiko kematian 45% lebih rendah dari mereka yang tidak mengambil minyak ikan. Ikan dan minyak ikan boleh memperlahankan arteriosclerosis dan merendahkan risiko serangan strok"


✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
Shaklee ID (949399)
Call/SMS/WhatsAPP 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi dan sekitarnya
Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu


Kini anda boleh dapatkan penjimatan sebanyak 15% - 20% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya **RM68.90 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.
** Tidak termasuk Kos Penghantaran RM10 .60 bagi semenanjung & RM21.20 bagi Sabah & Sarawak
**HARGA BARU BERKUATKUASA 1APRIL 2015**

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...