Nuffnang

Friday, April 3, 2015

Testimoni DTX untuk merawat penyakit hati.

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Teringat masa airis kena jaundice dulu, kulit, mata, gusi semua kuning. Sampai nurse KKIA suruh buat test darah nak tengok fungsi hati airis ok ke tak dan airis masa tu suspect hepatitis B ( sejenis virus yang menyerang hati) Long story short - Alhamdullilah bila bawa airis chekup kat columbia hospital, PAED airis cakap airis cuma kena prolonged jaundice atau doktor cakap breastfeeding jaundice (baby ambil masa yang lama untuk serasi dengan hormon-hormon dalam susu ibu)

Tu kalau baby, pernah tah kita tahu atau nampak orang dewasa yang kena jaundice? Satu tubuh badan kuning. Mata putih pun warna kuning. Memang nampak sangan kekuningan tu. Kenapa jadi mcm tu? Salah satu sebab ialah kegagalan fungsi hati dalam tubuh badan kita yang memainkan peranan penting sebagai mengekalkan metabolisme dan detoxsifikasi badan secara semulajadi.


Apakah punca-punca dan penyebab kepada PENYAKIT hati?
●Pengambilan Alkohol berlebihan
●Sirosis (Cirrhosis) – tahap kronik untuk penyakit hati. ●Kehadiran parut pada hati dan kehilangan berfungsi sel-sel hati menyebabkan hati gagal.
●Penggunaan dadah yang tertentu
●Hepatitis berjangkit – seperti Hepatitis A,B dan C
●Hati berlemak (fatty liver)
●Hemochromatosis – adalah gangguan metabolik yang membawa kepada penyimpanan kandungan iron yang luar biasa tinggi dalam badan. Iron yang berlebihan boleh berkumpul di dalam tisu hati, pankreas, dan jantung dan boleh membawa kepada keradangan, sirosis, kanser hati, dan kegagalan hati.
●Wilson's Disease- penyakit keturunan yang menjejaskan keupayaan badan untuk memetabolismekan copper. Wilson's Disease boleh membawa kepada sirosis dan kegagalan hati.
●Gilbert's Disease – berlaku apabila kandungan bilirubin tinggi dalam hati. Biasanya ia akan hilang dengan sendirinya dan tidak berbahaya
●Kanser – boleh berlaku pada struktur hati dan sel-sel.

Kenapa DTX? 
DTX Shaklee dihasilkan untuk membantu dalam kesihatan hati dan memelihara & membersihkan hati kita secara semulajadi.
DTX juga bagus sebagai agen detoxifikasi yang bagus untuk membersihkan hati yang berlemak supaya hati mudah untuk menyahkeluar bahan-bahan toksik dari badan sebagai bahan kumuh seperti ammonia (Salah satu fungsi hati)
Sebab itu ada beberapa testimoni DTX shaklee yang mengamalkan secara konsisten akan rasa badan lebih ringan dan selesa sebab pembuangan sangat-sangat lancar. Ada yang sampai keluar ulat dan kahak hijau - punyalah kotor hati dia.


Bahan SEMULAJADI dalam DTX Shaklee.
◇Ekstrak bijj benih pokok susu tisel (milk thistle seed) - melindungi hati daripada toksin, termasuk bahan kimia, dadah, ubatan dan bahan kimia; merawat masalah hati, mencegah batu karang serta membantu dalam masalah kulit.
◇Artichoke – membina semula sel hati dan merangsang pengaliran hempedu
◇Dandelion – merendahkan paras gula dalam darah, membantu fungsi hati, membantu dalam masalah sembelit
◇Kunyit – mengandungi curcumin yakni sejenis antioksidan dan mengurangkan kesakitan & keradangan
◇Reishi mushroom (Ling Zhi) - membina imuniti, mengurangkan kelesuan, mengurangkan masalah resdung
◇Schizandra – merangsang sintesis protein, memperlahankan pembentukan toksin

Pemakanan dan faktor kesihatan dan gaya hidup juga mempengaruhi tahap kesihatan hati kita. Cegah sebelum melarat. Dapatkan DTX shaklee hari ni jugak sebab....Bulan ni DTX offer Beli 4 botol pada HARGA 3 BOTOL je. Super JIMAT!!

✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
Shaklee ID (949399)
Call/SMS/WhatsAPP 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi dan sekitarnya
Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu


Kini anda boleh dapatkan penjimatan sebanyak 15% - 20% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya **RM68.90 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.
** Tidak termasuk Kos Penghantaran RM10 .60 bagi semenanjung & RM21.20 bagi Sabah & Sarawak
**HARGA BARU BERKUATKUASA 1APRIL 2015**

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...