Nuffnang

Friday, April 10, 2015

Supplement untuk si Perokok tegar

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Baru-baru ni fa dapat whatsapp dari kawan lama yang mencari supplemet untuk suami dia si perokok tegar! Suami dia dalam usaha nak berhenti merokok - alhamdullilah tapi merasa sukar nak mulakan sebab tahap gian dengan nikotin tu tersangat tinggi. Cuma dia risaukan tahap kesihat dia yang dah terlalu lama bergelumang dengan bahaya bahan kimia dalam rokok.

Sebatang rokok mengandungi bahan-bahan kimia yang sangat merbahaya. Bukan je untuk si perokok tu, bahkan orang yang berada dekat sekeliling asap rokok tu juga mungkin akan terkena tempian bahaya asap rokok tu. Bayangkan si ayah merokok sambil dukung anak kecil? Si ayah merokok disebelah ibu yang sarat mengandung, perempuan yang merokok dekat shopping-shopping mall tempat laluan orang ramai, berapa ramai yang terdedah? Alahai si ayah, tak sayang kan keluarga ke? Lupakanlah sikap macho tu, pentingkan lah keluarga sikit boleh?

Antara bahan Kimia yang terdapat dalam sebatang rokok :

]=/ukl k  lk
@@ar (bahan untuk membuat jalan raya)
  • Ammonia (bahan dalam pencuci lantai)
  • Naftalena (ubat gegat)
  • Arsenik (racun anai-anai)
  • Nikotin (bahan yang boleh mendatangkan ketagihan)
  • Kadmium (terdapat dalam bateri)
  • DDT (Ubat nyamuk)
  • Formaldehid (untuk mengawet mayat)
  • Butana (gas yang boleh membunuh)
  • Methanol (Bahan pembakar untuk roket)
  • Hidrogen Sianida (racun)
  • Toluena (bahan pelarut)
  • Karbon Monoksida (gas beracun)
Ni antara yang kita tahu, yang kita tak tahu? Sebenarnya lebih 4000 bahan kimia yang terdapat dalam sebatang rokok. Biar betul??

Sekarang dekat kotak rokok itu sendiri dah diletakkan gambar kesan buruk pengambilan dari pengambilan rokok. Tapi masih belum sedar. "Takpe, muda lagi.. Alah takde bendalah. dah bertahun merokok sihat je aku..." 

Apakah kesan-kesan jangka pendek akibat merokok?
  • Otak - Pembebasan gas karbon monoksida dan pengurangan oksigen menyebabkan otak tidak dapat berfungsi dengan sepenuhnya
  • Telinga - Mengurangkan kadar pengaliran darah boleh menyebabkan pekak
  • Mata - Mata berair, radang mata yang boleh mengganggu daya penglihatan.
  • Mulut - Mengalami deria rasa yang tidak sedap pada bibir,lidah dan tekak, nafas berbau dan mendapat jangkitan mulut serta gigi menjadi kuning.
  • Hidung - Mengurangkan deria bau
  • Kulit - Mengurangkan suhu badan, kulit muka cepat berkedut
  • Paru-paru - Kesukaran untuk bernafas dan mengurangkan tenaga untuk bersukan

Apakah kesan-kesan jangka panjang akibat merokok?
  • Barah (cth. paru-paru, payudara, mulut, tekak, dan usus)
  • Penyakit Jantung
  • Angin Ahmar / Strok
  • Penyakit paru-paru (cth. Penyakit lelah, bronkitis)
  • Penyakit mulut dan gusi
  • Ulser (perut, peptic)
  • Osteoporosis
  • Kemandulan (tidak boleh hamil)
  • Kurang bernafsu dalam perhubungan seks
  • Mati pucuk
Cadangan supplement budget untuk si PEROKOK


DETOX - DTX Complex
DTX Complex Shaklee sangat bagus sebagai agen detoxsifikasi, ini kerana fungsi utama DTX ialah memelihara kesihatan hati. Hati, paru-paru, tisu-tisu serta organ-organ lain si perokok kelihatan hitam akibat daripada pengambilan bahan kimia dalam rokok. Jadi DTX bagus untuk detox dan sekaligus membersihkan hati yang kotor.

SINGKIR NIKOTIN -  Vitamin C 
Apabila merokok, tubuh badan akan kehilangan lebih banyak vitamin C. Sebab itu si perokok kerap diserang sakit tekak/batuk kan?
Nikotin yang terdapat dalam rokok mempengaruhi metabolisme tubuh dan mengakibatkan badan tidak mampu menyimpan vitamin C dengan baik. Pengambilan Vitamin C dengan dose yang sepatutnya perlu untuk menyingkirkan nikotin dalam darah.

Artikel dari kajian perokok di US
Spray vitamin C into the back of the mouth and throat each time you want a cigarette. (Drug and Alcohol Dependence, 1993:337, p 211-213.) 

Tak perlu susah-susah nak cari spray vitamin C tu, korang boleh je ambil Vitamin C Shaklee, hancurkan campur dalam air, minum setiap kali selepas merokok. Vitamin C akan menghakis sedikit demi sedikit nikotin dan sekaligus dapat mengurangkan keinginan terhadap nikotin Insya Allah.

Lain-lain supplement untuk si perokok



BELI DENGAN PENJIMATAN DTX COMPLEX SEPANJANG BULAN APRIL 2105
4 BOTOL DENGAN HARGA 3 BOTOL SAHAJA

✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿

Shaklee ID (949399)
SMS/WhatsAPP 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi dan sekitarnya
Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu


Kini anda boleh dapatkan penjimatan sebanyak 15% - 20% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya **RM68.90 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.
** Tidak termasuk Kos Penghantaran RM10 .60 bagi semenanjung & RM21.20 bagi Sabah & Sarawak
**HARGA BARU BERKUATKUASA 1APRIL 2015**
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...