Nuffnang

Tuesday, April 21, 2015

Supplement Shaklee untuk pengidap asma/Asthma/lelah/semput

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Asthma atau bahasa melayu "lelah" merupakan sejenis penyakit paru-paru yang terjadi akibat radang dan penguncupan saluran pernafasan. Orang yang mengalami penyakit asma akan menunjukkan beberapa tanda atau gejala tertentu.

Tanda atau gejala Asthma:
● Pernafasan berbunyi seperti orang bersiul atau dipanggil "weezing" yang terdengar berulang kali bila pesakit menghembus nafas.
● Batuk yang berterusan terutama waktu malam atau keadaan sejuk.
● Sesak nafas dan dada terasa ketat kerana lendir atau kahak yang sukar untuk dikeluarkan.

Asthma biasanya menyerang apabila seseorang itu tededah kepada faktor-faktor luaran yang dipanggil 'allergen' seperti habuk, cuaca sejuk, makanan, kucing atau haiwan berbulu yang lain dan juga jangkitan kuman pada saluran pernafasan ('Upper Respiratory Tract Infection) dilihat apabila kanak-kanak itu demam dan batuk dan diserang asthma.

Punca asthma:
● alahan hidung seperti habuk, debunga, spora kulapuk, epitalial binatang peliharaan
● udara sejuk
● senaman
● jangkitan sistem pernafasan
● tekanan emosi
● aspirin dan ubat seumpamanya

Supplement Shaklee untuk Pengidap Asma/lelah/semput

Beberapa cadangan supplement yang dikhaskan untuk pengidap asma/lelah. Disebabkan fa sendiri pengidap asma/lelah, jom kita baca antara supplement yang fa makan untuk mengawal tahap asma/lelah yang fa alami.


Omega Guard
Supplement wajib fa setiap hari, so far dengan pengambilan omega guard konsisten fa tak perlu lagi inhaler. Airis pon fa bagi Omega Guard & alhamdullilah kahak yang tersekat lama selamat dikeluarkan.

Selalunya pengidap asma akan diberikan dengan steroid yang akan memberi kesan sampingan dalam masa jangka yang panjang. Dengan pengambilan Omega 3 mampu bertindak sebagai steroid tetapi tidak akan memberi kesan sampingan seperti steroid. Kajian menunjukkan mereka yang menghidap penyakit inflamasi seperti asma mempunyai kandungan Omega - 3 yang rendah. Oleh itu pengambilan Omega -3 dari minyak ikan yang terbaik Omega Guard membantu meredakan inflamasi
Pengambilan Omega Guard yang mengandungi Omega 3 dapat mengurangkan simptom-simptom asthma seperti batuk dan sesak nafas akibat lendir yang terkumpul didalam salur pernafasan.

Vitamin C
Peningkatan Sistem Imun
Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, megukuhkan sistem imun, peningkatan pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma, dan juga mengurangkan simptom selsema.

Memperbaiki Insomnia
Ia dapat memperbaiki insomnia, stress dan masalah keresahan

Garlic Complex
Kalau dah start batuk memang susah nak berhenti ambil masa untuk baik. Fa kalau start batuk mulalah rasa sesak nafas, rasa semput. Alhamdullilah 2 biji garlic complex buat dada rasa lapang, batuk pun cepat baik.

Garlic merupakan antibiotic semulajadi dan selamat dimakan untuk jangka panjang bagi mempertingkatkan sistem imun tubuh dan menghalang penyakit berjangkit seperti selsema & membantu untuk menghalang alergi seperti sinus & asthma

Alfalfa Complex
Fa ambil alfalfa sebagai milkbooster. Tapi kelebihan Alfalfa complex ni selain dari milkbooster, ianya bagus untuk masalah keputihan dan sinus/elergi. Selalunya bila fa selsema, hidung tersumbat dan batuk akan menyukarkan untuk bernafas. Alfalfa membantu mengurangkan simptom lelah/asthma dan elergi.

Mempunyai kelebihan dalam mengurangkan keradangan sakit itu sendiri. Ianya kaya dengan sumber klorofil dan membantu mengurangkan keradangan terutamana akibat dari eczema, resdung (sinus), alergi (allergy) dan gegata (hives). Walaubagaimanapun mereka yang mengidap penyakit SLE tidak digalakkan mengambil Alfalfa sebagai suplemen mereka.

Ramai yang tanya, berkesan ke dengan hanya mengambil supplement Shaklee boleh baik dari asma? Pengalaman fa sendiri yang dulu pengidap asma kronik yang bergantung pada inhaler sekarang takperlukan inhaler lagi. Asma yang fa alami semakin berkurang dan fa mampu mengawal sendiri tanpa inhaler.

Pengambilan secara konsisten, dose yang betul akan mengurangkan simptom-simptom lelah/asma sekaligus akan memulihkan penyakit asma dan mengurangkan penggunaan ubat-ubatan dan steroid.- InsyaAllah

✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
Shaklee ID (949399)
SMS/WhatsAPP 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi dan sekitarnya
Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu


Kini anda boleh dapatkan penjimatan sebanyak 15% - 20% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya **RM68.90 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.
** Tidak termasuk Kos Penghantaran RM10 .60 bagi semenanjung & RM21.20 bagi Sabah & Sarawak
**HARGA BARU BERKUATKUASA 1APRIL 2015**

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...