Nuffnang

Monday, December 22, 2014

Petua kurangkan dark circle dan mata letih

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Mata yang bersinar mampu memikat jiwa raga, Tapi kalau muka cantik, keliling mata pulak ada lingkaran gelap, eye bag rosak dah kecantikan mata tu. Nak tutup semua sapu pulak concealer tebal-tebal jadinya kecantikan semulajadi langsung tak terserlah.

Dulu fa rajin buat petua ni, Kalau rasa letih je fa akan ambil UNCANG TEH yang dah guna, sejukkan dalam fridge pastu tepek kat mata selama 1 jam. Sambil-sambil tu kita rehatkan badan. Serius anda akan rasa segar je mata tu nanti. Bila dah ada anak ni, memang tak terdan buat sebab memang akan sentiasa kurang tidur dan akan sentiasa ada je lingkaran gelap dan eye bag tu.


PETUA HILANGKAN LEBAM/ LINGKARAN GELAP PADA MATA.
1- Hirisan Kentang
Ambil beberapa keping hirisan kentang dan letakan kat bawah mata. Biarkan 10-20 minit dan bilas dengan air bersih.
Kandungan enzim dalam kentang bukan sahaja dapat membantu mengurangkan lingkarang gelap di sekeliling mata tapi juga dapat mencerahkan kulit muka.

2- Air perahan lemon/limau nipis
Perah lemon dan sapukan disekeliling mata, 2 kali sehari untuk kesan yang terbaik.

3- Kain panas
Celupkan kain dalam air panas, tuam disekitar mata atau tutup mata dengan kain panas tersebut. Biarkan selama 15 minit. Kemudian sapukan krim yang dikhaskan untuk lingkaran gelap. Semakin lama semakin hilang lingkaran tersebut.

4- Urutan membulat
Setiap kali selepas cuci muka atau sebelum tidur, buatkan urutan melingkar (Tapping) sekitar mata. Urut secara lembut keliling mata dengan menggunakan jari tengah.

5- Timun
Gunakan timun yang telah dihiris nipis dan disejukkan seketika di dlm peti sejuk untuk dilekapkan di mata.Astrigent yg ada dlm timun membantu dalam mengurangkan mata sembab.

6- Ketulan Ais
Gunakan ketulan ais. Bungkus ketulan ais dalam kain, dan tekapkan di mata. kalau rimas dgn keadaan basah, boleh gunakan sudu yang telah disimpan di peti beku semalaman.

7-  minum Air kosong
Minum air kosong. Air adalah bahan yang paling jimat dan juga paling berkesan untuk mengelak atau merawat sakit. Air banyak membantu dlm proses pemulihan badan.

Shaklee Enfuselle Eye Treatment
Garis - garis Halus dan kedutan tidak lagi ketara.
Mengurangkan kemunculan garis - garis halus dan kedutan serta menghilangkan sembab bawah mata dengan bantuan pelbagai nutrien dan botani khusus.


Terbukti secara klinikal:
233% pengurangan kedutan pada kulit dalam masa dua minggu
120% peningkatan kekenyalan dan keanjalan kulit dalam masa dua minggu
209% pengurangan garis-garis halus pada kulit dalam masa lapan minggu
32% peningkatan kemampuan kulit untuk menahan lembapan lebih lama dalam masa lapan minggu
Ton kulit yang kembali sekata dalam masa 12 minggu
Kandungan botani anti-penuaan dan vitamin C memberikan faedah yang ketara pada kulit halus di sekeliling mata
Juga sesuai untuk bahagian leher dan mulut
Hipoalergenik, diakui oleh pakar-pakar oftalmologi dan selamat untuk pemakai kanta lekap.

✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
Shaklee ID (949399)
Call/SMS/WhatsAPP 012-3841916 untuk buat sebarang pembelian. Untuk dapatkan secara COD, Fa adalah pengedar Shaklee di kawasan Sri Petaling, Bukit Jalil , Sg Besi dan sekitarnya
Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu


Kini anda boleh dapatkan penjimatan sebanyak 15% - 20% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya **RM65 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.
** Tidak termasuk Kos Penghantaran RM10 bagi semenanjung & RM20 bagi Sabah & Sarawak

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...